Voi ei, juhlat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Neljän lapseni kanssa pitäisi mennä juhliin, periaatteessa kiva, mutta ne juhlavaatteet :( olen yksin vastuussa perheen elättämisestä, eli rahaa ei ole paljon päivittäisen elämän jälkeen. Juhlavaatteita ei ole. Nyt pitäisi ostaa kaikille lapsille juhlavaatetta, kengät sun muut :( ja :( en haluaisi jättää menemättäkään. Ja pankkitilille saisi laittaa lahjoituksena rahat. Mitä mä teen?? Eikä noille teineille muutenkaan saa pakotettua päälle mitään juhlahousuja sun muita kauluspaitoja.

Mitkä juhlat? JOs ei häät tai hautajaiset niin pojilla menee siistit farkut/kangashousut mitä voi käyttää arkenakin sitte jatkossa ja kauluspaita. Paitoja saa kirppareilta suht hyvin. Kenkinä ei ole pakko olla ne viralliset juhlakengät vaan vaikka jotkut siistit kangas/kävelykengät.
Tytöllä sit joutuu panostamaan vähän enemmän.

Olisiko sulla ketään tuttuja, joilla olisi samanikäisiä tai vähän vanhempia lapsia, joiden juhlavaatteita voisi kysyä lainaan? Itse kyllä lainaisin lasten juhlavaatteita ihan mielelläni, eihän niitä yleensä ehdi käyttää kuin muutaman kerran ennen kuin jäävät pieniksi.

Juhlapukeutuminen - luki kutsussa. Nuorimmaiselle varmaan löydän jotain esikoisen varastoista paitsi kengät. Mut ei ole ketään tuttuja keneltä "periä" tai lainata isommille.

Tuo kenkäjuttu on harmillisin...niille ei ole kyl käyttöä kuin tän kerran. No ei voi mitään, täytyy toivoa, että vaikka Citarista löytyisi jotain tosi edullista. Pukua en ala ostamaan pojille! Mut kai sitä on edes suorat housut oltava ja tytölle mekko. Teinit kiristelee jo nyt hampaita jos joutuvat tuollaista pukemaan.

No onpa sitten kerrankin vaikka joulujuhliin jotain oikeaa juhlavaatetta.

Dressmanilta varmaan saa jo teini-ikäisille sopivia kauluspaitoja (oletan, että ovat poikia). Hinnat halvat ja vaatteet kuitenkin kestää useammatkin juhlat siisteinä. Pukkulapsille taas on usein kirpparilla todella siistejä juhlavaatteita.

Kirpparille lähtisin etsimään sopivaa juhlavaatetta, mm. juhlakenkiä olen löytänyt itsekin edullisesti ja sitten taas kiertoon, jos ei ole enää muuta käyttöä.

Kiitos kaikille vastanneille, jo se helpottaa kun saa vähän jakaa tuskastumistaan!! Mä en nyt ehdi kirpparille, kun juhlat tulivat tosi nopealla varoitusajalla, mutta jos jotain tosi edullista löytyisi ihan kaupasta.

Yhteistyössä