Voi ei, huijattiinkohan mua huutonetissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf harmaana

Vieras
Ostin kohteen aika edulliseen osta heti hintaan. Myyjä viestitteli asiallisesti ja kyseli mm että sopiiko smartpost toimitus. Sen jälkeen kun ilmoitin maksaneeni, ei ole laittanut mitään viestiä, vaikka laitoin tekstiviestinkin. Maksettu jo maanantaina.
Sitä ennen mailaili ihan ahkeraan :/

Muitakin edullisia kohteita oli myynyt, eikä ne ainakaan ole antanut tälle vielä palautetta.

Myyjä oli tunnistautunut, mutta nimestä puuttui yksi kirjain (sposti oli kokonimellä)
miten tällainen tunnistautuminen on edes mahdollista? Eikös se nimi tule pankista?

Voi olla että epäilen nyt turhaan, mutta aika erikoiselta kuulostaa :(

Lupaa viedä tavaran postiin 3 päivässä, eli eikös mun maksun pitäis olla keskiviikkona viimeistään tilillä, maanantaina käydä postissa ja keskiviikkona tavara mulla? Eli torstaina voin alkaa kyselemään perään?

Jaa-a, enpä osaa sanoa.. Itsekin huuto.netistä mielellään ostaisin mutta olen hysteerinen juuri tällaisten tapausten takia, enkä ole sitten viitsinyt tilata.

Mutta kaverini joka usein myy tavaraa huudossa, on vaan sen verran hajamielinen että hänellä aina kestää hieman pidempään laittaa tavara postiin kuin mitä on luvannut... :xmas:

No jospa se nimi oli ihan oikein, mutta sähköpostissa nimi väärin?

Maksettu maanantaina, rahat tilillä keskiviikkona. Hän on luvannut postittaa kolmessa päivässä, jolloin otaksun sen tarkoittavan sitä, että kolme päivää siitä, kun maksu näkyy. Eli postitus to, pe tai viimeistään ma, sillä arkipäivistä todennäköisesti kuitenkin kyse. Jos paketti on viety Smartpostiin maanantaina, on se sulla todennäköisesti keskiviikkona.

Joskin mulle kävi niin, että postitin ja 16 vrk kuluttua vastaanottaja kyseli tuotteen perään, kun sitä ei ollut hälle tullut. Otin yhteyttä Smartpostiin ja olivat unohtaneet laittaa vastaanottajalle tekstiviestin. Korjasivat tilanteen ja vastaanottaja sai tuotteen.

No ehkä sen takia hätäilen, koska viikko sitten minulta yritettiin huijata rahaa samaisella tuotteella :( tajusin onneksi, että kyseessä on mahdollisesti huijaus ja aloin tutkimaan tarkemmin

jaahas, ei vieläkään oo tyyppi vastannut maileihini eikä tekstariin :(

Hän on 10.4 jo myynyt samankaltaisia tuotteita ja ei ole niistäkään vielä saanut palautteita. Kummasti mailailu loppui heti kun kerroin maksaneeni tuotteen

ööö,mut tämä on myyjä ja hänen tiedoissaan tämä nimivirhe.

Jos myyjä on tunnistautunut niin luulisi että oikeat tunnistautumisen kautta tulleet tiedot menee ostajalle.

En nyt kyl vieläkään tajunnu :xmas:

ööö,mut tämä on myyjä ja hänen tiedoissaan tämä nimivirhe.

Jos myyjä on tunnistautunut niin luulisi että oikeat tunnistautumisen kautta tulleet tiedot menee ostajalle.

En nyt kyl vieläkään tajunnu :xmas:

Siis järjestelmään tunnistauduttaessa pankin kertoma nimi annetaan järjestelmästä myyjälle, silloin kun ostaja ostaa tunnistautumista vaativan kohteen. Myyjän nimeä tämä ei koske, vaan huudon sulkeuduttua järjestelmän lähettämässä viestissä on se nimi, jonka myyjä on järjestelmään itse antanut.

Mikä se tavara oli ja mihin hintaan? Minkälainen kuva?
Jos oli uusi tai melkein uusi tavara, huokeaan hintaan, ja kuvana jokin netistä napattu promokuva, ja myyjällä vielä iso kasa samantyppisiä kohteita samaan aikaan auki, niin takuulla olet tullut huijatuksi. Terveellä järjen käytöllä voi välttää 95% huutonet huijauksista.

• Tykkää
Reactions: H Moilanen
Pakko tulla kertomaan, että tää tyyppi oli eilen maksanut summan takaisin tililleni :O

Ainuttakaan viestiä en ole saanut, alussa viestitteli kovastikkin.
Uhkasin, että ellei keskiviikkoon mennessä näy raha tilillä tai tavara postissa niin menen tekemään rikosilmoituksen. HUHHUH...

tää oli varmaan taas sellainen "rahanlainaaja" tyyppi.
Sain viestin eräältä toiselta huutiskäyttäjältä joka sanoi, ettei tyypistä kuulunut mitään sen jälkeen kun sanoi tulevansa noutamaan tuotteen.

juu ei viestin viestiä laittanut, vaikka moneen kertaan kysyin lähetystunnusta tai onko edes postissa jo. Lähetin myös viestin jossa toivoin yhteydenottoa ettei tarvitse epäillä huijausta (laitoin tekstiviestin ja välitystiedoista näin, että oli saanut viestin, ensin oli puhelin kiinni ja myöhemmin vasta avattiin ja viesti meni perille)

Enää en osta kyllä ainoatakaan tuotetta joka kuulostaa liian hyvältä osta heti hinnalta

Yhteistyössä