VOI EI!!! Autosta hajosi tuulilasinpyyhkijät!!! Ei toimi enää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiin mun säkää taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiin mun säkää taas

Vieras
Ei voi olla totta!!!! Kuului vain kummallinen ääni ja ei tapahdu enää mitään kun yrittää laittaa päälle!!!
Onko kenelläkään käynyt tällee??? Mikähän vois olla vikana???

Alkuperäinen kirjoittaja AdaAntony:
meil kävi samanlailla joskus, joku vieteri oli irronnu, ukko korjas ite vaikkei autoista mitään tajuakkaan =)

Missä se vieteri oli??? Sellasta mekin vähän epäillään kun yks sellanen kumma ääni kuulu??

Alkuperäinen kirjoittaja Manskumamma:
Sulake on voinut myös mennä rikki tai rele. Nää löytyy sieltä ratin alapuolella olevasta "lokerosta" ja jos näista toinen hajoaa niin silloin ei pyyhkiät liiku..

Aika usein samassa on muutakin kuin vain pyyhkijät, esim takalasin pyyhkijä tai pissapoika, jossakin (mulla esim) parkit ja sisävalot.
Sulakkeita ja releita löytyy joissakin autoissa myös pellin alta, ja valitettavasti joskus myös osa releistä saattaa olla keskikonsolin sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Manskumamma:
Sulake on voinut myös mennä rikki tai rele. Nää löytyy sieltä ratin alapuolella olevasta "lokerosta" ja jos näista toinen hajoaa niin silloin ei pyyhkiät liiku..

Aika usein samassa on muutakin kuin vain pyyhkijät, esim takalasin pyyhkijä tai pissapoika, jossakin (mulla esim) parkit ja sisävalot.
Sulakkeita ja releita löytyy joissakin autoissa myös pellin alta, ja valitettavasti joskus myös osa releistä saattaa olla keskikonsolin sisällä.

Joo niin löytyy muualtakin. Kaikissa meidän autoissa on kyllä pyyhkiöiden sulakkeet ollu siellä ratin alla, et eiköhän aika yleisesti sieltä löydy.

Mut ap:n kannattaa katsoa ainakin ne sulakkeet.

Nopeiten ne tarkistaa lukemalla siitä sulerasian kannesta, että mitä muuta on saman sulakkeen takana, ja tarkistaa toimiiko ne. Jos vain pyyhkijät ovat siinä niin katsoo onko sulakkeen lanka ehjä ja metallin värinen (riippuu kyllä paljon sulake tyypistä mutta yleensä )

*muoks.. sulerasia :D Siis sulakerasia

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Nopeiten ne tarkistaa lukemalla siitä sulerasian kannesta, että mitä muuta on saman sulakkeen takana, ja tarkistaa toimiiko ne. Jos vain pyyhkijät ovat siinä niin katsoo onko sulakkeen lanka ehjä ja metallin värinen (riippuu kyllä paljon sulake tyypistä mutta yleensä )

Näin :)

Mulla ei pyyhkijät toimi.
Kun ajoin viime viikolla, kuului kova ääni, aivan kuin jousi olisi irronnut. Onko se voinut tapahtua? Mustä sellaisen uuden jousen saa? Ja miten se laitetaan paikoulleen?

Yhteistyössä