Voi auttakaa atoopikkolasten äidit!

  • Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
Buu
Meillä pojalla oli iho pienempänä melko samannäköinen.Meillä auttoivat Ceridalin voiteet. Ceridalin lipogelia aina laitoin yöksi ja päivisin käytin sitä suihkutettavaa.Sen suihkutettavan nimi tais olla ceridalin lipolotion.
 
Olen erittäin pahasti allergisen atooppisen lapsen äiti. Mun tytöllä ei ikinä prickeissä näkynyt mitään paitsi nyt isompana, silti on hengenvaarallisesti ruoka-aineallergikko. Puoli vuotiaasta melkein vuoden vanhaksi tyttö oli paksun ekseeman peitossa josta vuoti keltaista visvaa. Kaikki yöt huudettiin, kortisooni ei auttanut, ei mitkään perusvoiteetkaan, ataraxille tyttö oli allerginen... Mutta sitten kokeiltiin protopiciä ja se pelasti meidät. Vajaa kaksi viikkoa käytön aloittamisen jälkeen tyttö nukkui koko yön heräämättä ja kutisematta ja sen jälkeen iho on pysynyt kohtuullisen hyvänä, ei ole tulehtunut enää vaikka ihottumaa aika ajoin onkin.
 
myy
Mä olen itse atoopikko ja mulla on ollut todella pahat ihottumat.

Itse olen todennut, että kannattaa käydä päivittäin suihkussa, bakteerit iholla pahentavat tilannetta. Lisäksi hikoilu on pahasta ja jos hikoilee niin heti suihkuun. Kesällä käyn suihkussa monta kertaa päivässä. Pesuaineita (saippuoita tms.) ei saa tietenkään käyttää.

Essexille olen itse allerginen ja ihoni menee vain pahemmaksi sitä käyttäessä. Itse olen käyttänyt Aqualania 25vuotta eikä ole ollut tarvetta vaihtaa kertaakaan, vaikka yleensä sanotaan, että täytyisi vaihdella muutaman kuukauden välein.

Aikanaan söin itse jotain merileväpilleireitä ja ihottumat oli poissa sen aikaa kun niitä söin. Tuotteen valmistus kuitenkin lopetettiin enkä tiedä onko markkinoilla nykyään vastaavaa.

Ja tosiaan, jos/kun iho on tulehtunut, pelkkä kortisoni ei riitä, vaan täytyy käyttää tulehdusta poistavaa rasvaa kortisonin lisäksi.

Kortisoneista käytin aikanaan Locoidia ja nykyään on käytössä Elocon.

 
myy
Mä olen itse atoopikko ja mulla on ollut todella pahat ihottumat.

Itse olen todennut, että kannattaa käydä päivittäin suihkussa, bakteerit iholla pahentavat tilannetta. Lisäksi hikoilu on pahasta ja jos hikoilee niin heti suihkuun. Kesällä käyn suihkussa monta kertaa päivässä. Pesuaineita (saippuoita tms.) ei saa tietenkään käyttää.

Essexille olen itse allerginen ja ihoni menee vain pahemmaksi sitä käyttäessä. Itse olen käyttänyt Aqualania 25vuotta eikä ole ollut tarvetta vaihtaa kertaakaan, vaikka yleensä sanotaan, että täytyisi vaihdella muutaman kuukauden välein.

Aikanaan söin itse jotain merileväpilleireitä ja ihottumat oli poissa sen aikaa kun niitä söin. Tuotteen valmistus kuitenkin lopetettiin enkä tiedä onko markkinoilla nykyään vastaavaa.

Ja tosiaan, jos/kun iho on tulehtunut, pelkkä kortisoni ei riitä, vaan täytyy käyttää tulehdusta poistavaa rasvaa kortisonin lisäksi.

Kortisoneista käytin aikanaan Locoidia ja nykyään on käytössä Elocon.

 
Meillä on ollut vaan ihan lievänä, mutta sellaista rasvaa käytin kuin A-derma, ranskalaista rasvaa missä on kauraa. Ja kokeile heti kättelyssä Gefilusta tai meillä poika syö nyt Lactoseveniä ja iho on hyvä.

Alkoi oikein itseäkin kutista kun katsoin pojan kuvia.
 
Atoopikko itse
Mulla on tammikuisin ollut paljon pahempikin ja tosiaan, mikään ei auta. Helpottaa kun kesä tulee. Minunkin pitäisi asua kaikki talvet etelässä, kun mikään rasva ei auta.
 
The titityy
Ihmettelenpä kovasti että vaikka auringonvaloa on jo vähän saatukin, niin tilanne sen kun pahenee. Talvella oli hyvänä tähän verrattuna.

Nyt rasvataan jalat Lacoidilla ja muu kroppa Sibicortilla.

Noita keittosuolakääreitä on jalkoihin laiteltu aika-ajoin ja ne ehkä vähän auttaakin.

Mitkään perusvoiteet ei tunnu auttavan, kortisonia täytyy olla.
Nyt meille määrättiin sellaista kuin Apolaria. Onko kenelläkään kokemuksia siitä?
 
Tuolla arki ja kodinhoito keksustelusta löysin linkin seuraavalle sivulle www.allegrosuomi.com
Itse tilasin heti sitä vaikkei meillä ole atopiaa mutta kuiva iho pojalla kumminkin ja reakoi tosi voimkkaasti joihinkin pesuaineisiin ja väriaineisiin<br><br>
 
LeeLoo
Mulla on kokemusta apolarista ja sen on ollut itselle pitkän liudan kokeiluiden jälkeen parasta! Emulsio on ollut paremmin imeytyvää kuin se tosi rasvainen, ja muutenkin mukavemman tuntuista iholla, ja tuntuu jotenkin imeytyvänkin paremmin, vaikka voisi kuvitella että rasvainen olisi parempaa kuivalle iholle. Suosittelen!
 
stranger
Meitä ihotautilääkäri lohdutteli sanoen, että ATOPIA ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄNSÄ! Eli hoidat niin tai näin, ihottuma voi selittämättömästä syystä pahentua tai sitten parantua yhtäkkiä, vaikkei hoitaisi mitenkään...
Tietysti säännöllinen rasvaus on tärkeää, mutta ei kannata syyllistää itseään eikä hermoilla, vaikka hoito ei tepsisikään :hug:
Meillä kokeiltiin kaikkea mahdollista vahvoista kortisonivoiteista melkein kaikkiin markkinoilla oleviin perusvoiteisiin, suolahauteita, kylpyjä, suihkuttelua... Ihottuma loppui sitten kuin taikaiskusta, kun jätettiin kala pois ruokavaliosta!
Huom. muista "allergisoivista" ruoka-aineista (kiivi, appelsiini, kaakao, suklaa, pähkinät...); eivät välttämättä aiheuta tai pahenna IHOTTUMAA, mutta saattavat aiheuttaa KUTINAA. Ja kaikki me tiedämme mitä rapsuttelu tekee ihottumalle :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 21:48 The titityy kirjoitti:
Ihmettelenpä kovasti että vaikka auringonvaloa on jo vähän saatukin, niin tilanne sen kun pahenee. Talvella oli hyvänä tähän verrattuna.

Nyt rasvataan jalat Lacoidilla ja muu kroppa Sibicortilla.

Noita keittosuolakääreitä on jalkoihin laiteltu aika-ajoin ja ne ehkä vähän auttaakin.

Mitkään perusvoiteet ei tunnu auttavan, kortisonia täytyy olla.
Nyt meille määrättiin sellaista kuin Apolaria. Onko kenelläkään kokemuksia siitä?
jup. vuosikaudet ollut käytössä, ja paras mulle kortisoneista :wave:
 
Atoopikkopojan äiti
Voi kun atopian hoitoon olisikin yksi takuuvarma kikka, mutta kun sitä ei ole.. Mutta laitanpa meidän kokemuksia 1v7kk ajalta. Vauva-aikana poika valui visvaa päästä varpaisiin, ja nyt jälleen talven aikana iho meni sen verran kehnoon kuntoon, että piti ottaa valohoitosarja, joka ei sekään auttanut 100 prosenttisesti, mutta tarpeeksi kuitenkin. Allergioitakin meillä on, mutta ne on hallinnassa.

Meille ns. lumiukkorasvaukset on pahinta myrkkyä, mitä pojalle voi tehdä.. Joka ilta tai joka toinen ilta (jos ihon kunto sallii) käydään suihkussa ja sen jälkeen nopea rasvaus. Ei rasvan "hankausta" ihon sisään, koska siitä pojan iho menee pahempaan kuntoon. Alaraajoihin käytän Ceridalin lipogeeliä tai Locobasen Repairia, koska jalat ovat kuivimmat, yläkroppaan tavallista Aqualania tai Exomega A-dermaa (tai kumpi noista sitten valmistaja onkaan). Rasva-arsenaalia ollaan vasta nyt pystytty lisäämään, koska noiden lumiukkorasvausten myötä pojan iho herkistyi vauvana kaikille rasvoille. Reilut puoli vuotta kuljettiin vain Ceridalin kanssa ja nyt iho alkaa pikku hiljaa kyllästyä siihen. Onneksi ollaan löydetty vihdoin muitakin sopivia rasvoja!

Meillä ei saa olla huuhteluainetta pyykissä, eikä mielellään tekokuituja ihoa vasten. Vauvana ei voinut pitää mitään tummansinistä tai muutakaan kirkasta väriä ihoa vasten, nyt jo kestää ne. Sukkahousuja tai sukkia ei voinut vauvana käyttää ja edelleenkin niiden käyttö on toisinaan kyseenalaista. Liian kireät vaatteet kun pahentavat kutinaa. Yöasuna meillä on puolipotkareita ja bodeja, ettei poika pääse itseään mistään raapimaan.

Meillä käytetään ihotautilääkärin ohjeen mukaan kortisonia ylläpitohoitona. Pahimmassa vaiheessa pidetään kahden viikon tehokuuri ja sen jälkeen kortisonia laitetaan pari kertaa viikossa. Viime vuonna jouduttiin tuota ylläpitohoitoa pitämään heinäkuun alkupäiville asti, mutta sitten pärjättiinkin maaliskuulle asti kokonaan ilman kortisonia. Lääkärin mukaan kortisoni käytettynä kaksi kertaa viikossa ei ohenna ihoa tai aiheuta muutakaan haittaa (paitsi silmänseuduilla ei kortisonia voi niin pitkään niin usein käyttää). Maaliskuusta lähtien on siis kortisoni ollut taas käytössä kaksi kertaa viikossa, mutta pikku hiljaa näyttää siltä, että saadaan jättää sitä pois. Tai ehkä tämä on vielä valohoidon kaikuja, toivottavasti toi luonnollinenkin aurinko alkaa pian paistaa..

Suolakääreet on aivan taivaallinen keksintö, kuten joku muukin niitä kehui! Keittosuolaa tekee helposti itse, kiehauttaa litran vettä ja sekoittaa sinne 2tl tavallista pöytäsuolaa. Jäähtyneeseen liuokseen kastetaan esim. vaaleaa lakanakangasta suikaleina. Suikaleet kierretään ihottuma-alueen päälle muutamaan kerrokseen, sitten päälle kuiva suikale ja kiinnitetään esim. sideharsolla. Vaatteet ja lakanat saattavat yön aikana kastua, mutta noi auttaa todellakin kutinaan! Valmista keittosuolaa voi ostaa toki apteekistakin, eikä ole edes kauhean kallista. Helppo tehdä kuitenkin itse ja valmis liuos säilyy jääkaapissa kannellisessa astiassa joitakin päiviä. Sieltä sitä voi suoraan kylmänä käyttää seuraaviin kääreisiin, sillä kylmä lievittää jo itsessään kutinaa.


Mutta tärkeintä on muistaa, että atopia todellakin elää omaa elämäänsä. Vaikka kaikki allergiat olisivat hallinnassa, se saattaa silti lehahtaa vaikka kuinka hyvin hoitaisit. Syy voi olla sairasteluissa, ilmoissa, elämänmuutoksissa tai se voi jäädä ikuiseksi salaisuudeksi. Atopia saattaa olla vaikka vuosikausia poissa ja tulla taas pahana takaisin. Keinot loppuu joskus kesken, mutta senpä vuoksi olisi tärkeää "omistaa" sellainen terveydenhuollon ammattilainen, joka osaa ohjata eteenpäin. Minä olisin ilman meidän ihotautilääkäriä ja ihopoliklinikan hoitajia ollut hukassa jo monen monta kertaa.. Meidän pojan ihottuma lehahtaa edelleen joka taudin myötä (ja niitä oli viime vuodenkin aikana joka kuukaudelle omansa), hikoilusta, väsymyksestä.. ihan mistä vaan.

Voimia sinulle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 22:02 iipa kirjoitti:
Tuolla arki ja kodinhoito keksustelusta löysin linkin seuraavalle sivulle www.allegrosuomi.com
Itse tilasin heti sitä vaikkei meillä ole atopiaa mutta kuiva iho pojalla kumminkin ja reakoi tosi voimkkaasti joihinkin pesuaineisiin ja väriaineisiin
oli tohon linkiin tullut painovirhepaholainen mutta nyt on korjattu
 
Moi The Titityy

Usein ihoon vaikuttaa parhaiten sisäisesti, ei ulkoisesti nautitut tuotteet.. Koko ketjua en kerinnyt lukemaan, joten en tiedä, mitä olet jo kokeillut ja mitä et, mutta halusin silti tulla kertomaan, että itse luin juuri luontaistuotteesta IMMOLINA, jota aion vakaasti kokeilla itselleni ja lapsilleni, jahka raskauteni on ohitse.

Olemme kaikki kolme atoopikkoja, joskus on huonoja, joskus hyviä päiviä sen kanssa. Itse olen kulkenut koko raskausajan silmät niin huonossa jamassa, että näytän lähinnä turpaan saaneelta alkoholisti-pesukarhulta.... :ashamed:

En siis tiedä, mitä mieltä olet luontaistuotteista ylipäätään, mutta tästä luin itse hyvää ja kaikki keinot on tässä kohtaa ilmeisesti tervetulleita. Googleta tuo IMMOLINA ja lue lisää..

Toivottavasti löydätte avun :hug:

Terv, Jonna
 
saram-2a
Minulla on yksi atoopikkopoika, tosin lievä. Pahinta häbnellä on ihottuma taipeissa, joihin käytämme pahoina aikoina kortisonia. Hassua on, että pojalla kevät saa ihon huonommaksi ja kesällä taipeet on tosi kuivat ja punaiset, uskoisin hiekanpölyn olevan hänelle pahinta. Poika ei ole millekään allerginen.

Suvussamme on paljon allergiaa ja myös mieheni on atoopikko.

Minun sisaret ovat atoopikkoja ja äiti ompeli heille itse tumppupaitoja, eli trikoosta ohkasia paitoja, joissa oli lapasosat kiinni. Paitoja piti olla paljon, että aina kastuessa oli vaihdonvara.

Serkun tyttö oli todella paha atoopikko pienenä. Hänet käärittiin yöksi suolakääreisiin ihan kauttaaltaan, päälle puolipotkari ja niiden päälle body, jossa oli tumput kiinni. Myös pää käärittiin suolakääreisin. Niillä saatiin kutina vähenemään. Välillä tyttö kävi valohoidoissa. Hän on nyt 12v ja iho on jo oikein hyvän näköinen, joten ajan kanssa yleensä helpottaa! Kaikki ihoa vasten tulevat vaatteet olivat valkoisia ja puhdasta puuvillaa.
 
vierailija
minulla on neljä lasta ja neljäs on tosi pahasti atoopikko meillä on käytössä perusvoiteita ja erinlaisia kortisoni rasvoja ei apua mut anoppini kekkasi et kokeillaan sammosta kuin (terva pihka) sitä myydään tosi pienessä litteessä purkissa me saatiin siitä osittain apua kannattaa kokeilla kaikki keinot on sallittuja
 

Yhteistyössä