voi apua! Vauvan päälle tippui kasa lehtiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoheikko

Vieras
Mä en kestä. Hetkeksi kun menin vessaan niin johan jo jotain sattuu. Vauva ( kolme viikkoa) nukkui pinnasängyssään. Esikoinen yritti sängyn vieressä olevasta kirjahyllystä ottaa jotain ja samalla tiputti vahingossa kasan lehtiä ja muita papereita suoraan vauvan päälle. Kasassa oli 5 aikakausilehtiä ja jonkin verran laskuja yms papereita. Suoraan vauvan pään päälle. Vauva tietysti alkoi heti itkeä mutta rauhoittui heti kun pääsi syliin. Muita vammoja ei näytä olevan paitsi toinen silmäkulma, se puoli mille toi pino papereita tippui, ehkä vähän punertaa. Joo, mä tiedän, mitään kovin vaarallista tuskin tapahtui, on noi lehdet kuitenkin melko kevyet, mutta silti huolestuttaa. Miten noin pienestä voi nähdä sattuiko siihen vai ei? Ja tietysti ajatus siitä, että olisikin ollut joku painavampi esine mikä tippui... kauhistuttaa... Miten te joilla on monia lapsia oikea selviätte arjessa?! :'(

Vähän sattui ja enemmän pelästyi, ihan varmasti kaikki vauvalla on ok. Pikkuvahinkoja sattuu jatkuvasti lasten kanssa, ja ajan myötä niihin turtuu itsekin eikä enää jaksa jokaista pientä kolhua suuremmin murehtia.

meillä sattui tänää eka haaveri, keskimmäiseltä lipsahti kädestä auto (150g) juniorin 3kk otsaankulmakarvan päälle. huuto oli mitä melkosin, mut ei tuolle näyttäs mitään tulleen.
Suosittelen pinnasängyn laittoa paikkan mistä sinne ei pääse tippumaan mitään.

Tuo tilanne ei ollut vaarallinen, mutta tarkista jatkoa ajatellen että kirjahylly on tukevasti paikoillaan ja mieluiten ruuvatti seinään kiinni. Pari lehteä ei haittaa, mutta jos koko hylly tulee päälle, niin sitten tulee rumaa jälkeä.

Vahinkoja sattuu:)
Hyvä ettei tippunut mitään painavempaa.

Mä siirsin pinniksien vieressä olevasta hyllystä tavaroita turvallisempaan paikkaan,ja katsoin vähän mihin tasolle lasken mitäkin.Ei siinä et meillä kukaan kiipeilis,mutta vainoharhailin sen verran et kuvittelin niiden tavaroiden jollain konstilla tippuvan vauvan päälle.

meillä oli alkuun silleen että isompi (3v.) ei saanut mennä vauvan luo (tuossa tapauksessa makkari?) ilman minua. että jos menin vessaan huikkasin isommalle että äiti menee nytten vessaan ja vaikka kuinka haluisit mennä katsomaan pikkuveljeä odota kunnes äiti tulee niin mennään yhdessä! olin itsekin ehkä vainoharhainen mutta ainakaan ei päässyt mitään tapahtumaan. nyt heidät voi jo jättää yhdessä samaan huoneeseen vauva nytten 4kk. eikä olisi mitenkään vaikuttanut heidän suhteeseensa, ehkä päin vastoin isompi ymmärtää todella hyvin mitä saa vauvan lähellä tehdä ja mitä ei =)

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Kas kun et pidä siinä hyllyn päällä tiiliskiviä tai jotain.

Järjen käyttö on sallittua.

Olipas tyhmä kommentti!

Ei sille vauvalle mitään varmasti sattunut. :) Jatkossa tosiaan kannattaa katsoa tavaroiden sijoittelua uudemman kerran, etenkin jos on toinen lapsi siellä pyörimässä. Nuo lapset kun ehtii ja kerkiää vaikka kuinka vahtisit..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Kas kun et pidä siinä hyllyn päällä tiiliskiviä tai jotain.

Järjen käyttö on sallittua.

Olipas tyhmä kommentti!

Ei sille vauvalle mitään varmasti sattunut. :) Jatkossa tosiaan kannattaa katsoa tavaroiden sijoittelua uudemman kerran, etenkin jos on toinen lapsi siellä pyörimässä. Nuo lapset kun ehtii ja kerkiää vaikka kuinka vahtisit..

Jaa. Vaikka aivan samaa asiaa tarkoitan kuin sinäkin tuosta tavaroiden sijoittelusta.

Yhteistyössä