Voi APUA! Tuli aika

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otan osaa, on kuullemma kamalaa.
toiset sanoo että on kamalaa ja toiset sanoo että ei oo. ota siitä nyt sit selvää.. :/
Ylähampaan poisto ei ollut kamalaa, alahampaan 'reikä' särki pitkään(2-3viikkoa). Itse poisto ei ole kamalaa, jos ei tarvi leikata tms.
 
manni
älä turhia pelkää! mä pelkäsin ja tyyliin tärisin ku mut kutsuttiin sinne huoneeseen..se ei ollukaan yhtään paha! olin yhtä hymyä ku homma oli ohi!ja multa otettiin ylä ja alahampaat. se oli nopeeta toimintaa eikä sattunu yhtään! ja mulla oli vielä jotenki hassusti alahammas siellä..tsemppiä vaan, hyvin se menee ja yllätyt vielä positiivisesti (jos se ylipäänsä on mahdollista kun hammaslääkäristä puhutaan :)
 
Mä kuulun niihin joihin sattui, multa poistettiin kyllä ne ihan vetämällä. Toinen viikko sitten keskiviikkona ja käynyt jo 2 kertaa sen jälkeen hammaslääkärissä ja buranaa syöty reilusti.

Että onnea vaan, toivottavasti sun ei tule kipeäksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otan osaa, on kuullemma kamalaa.
toiset sanoo että on kamalaa ja toiset sanoo että ei oo. ota siitä nyt sit selvää.. :/
Ylähampaan poisto ei ollut kamalaa, alahampaan 'reikä' särki pitkään(2-3viikkoa). Itse poisto ei ole kamalaa, jos ei tarvi leikata tms.
multa on ylhäältä poistettu molemmilta puolilta mutta ne on lähteneet ilman leikkausta eikä ollut kamalaa. mutta tämä pitää leikata kun on vinossa tuolla ikenen sisällä.. :/
 
Mun piikkikammoinen tyttäreni sanoi että tuo ei ollut mikään. Pikkasen särki pari päivää jälkeenpäin, ja oli turvoksissa. Eka kerran kun hänet vein (ottivat vain 2/kerta ) hän melkein vapisi pelosta, ja halus halauksen, hyvä kun ei syliin tullut. Tyttö on 20 v.
 
Ninnu
Mulla on hammaslääkärikammo - ihan kunnollinen sellainen ja olin positiivisesti yllättynyt tuosta viisaudenhampaanpoistoleikkausoperaatiosta. Multa niitä leikattiin kolme, kahdella eri kerralla.

Sain heti aluksi särkylääkkeet ja puudutuksen, jota lisäsivät, jos tarpeen oli. Mitään kipua ei siis leikkauksen aikana tuntunut. Ainoastaan ne äänet ja tärinät, jotka tietysti kuulvuvat ovat hieman ikäviä. Minulta jouduttiin pilkkomaan hammasta jne eli poistot eivät olleet ihan yksinkertaisia, mutta silti ei sattunut.

Leikkauksen jälkeistä aikaa ajatellen kannattaa käydä apteekista ostamassa sellainen rikottava kylmäpussi, jolla saat hyvin laskettua turvotusta ja alenettua kipua heti leikkauksen jälkeen. Särkylääkkeitä kannattaa myös syödä ohjeiden mukaan eikä kannattaa ottaa eikä yrittää pärjätä. Ja kaupasta ruaksi varata jugurttia ruuaksi ja muita pehmeitä keittoja tai muita, joita hailakkana sitten saat syödä.

Hyvin se menee! Tsemppiä!
 
Minulta leikattiin vasemmalta puolelta sekä ylhäältä, että alhaalta samalla kertaa. Itse leikkaus ei sattunut yhtään, rutisi vain inhottavasti. Aikaakin meni vain n. vartti jos sitäkään.
Jälkisärky onkin ikävämpi juttu. Minä sain reseptin 800 buranaan, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa. Illalla itkin tuskissani kipujani, menin sitten terveyskeskukseen ja sain reseptin Panacodiin. Kipu lähti kun otin yhden buranan ja yhden panacodin yhtäaikaa.
Pyydä siis heti valmiiksi kunnon lääkkeet jälkisärkyyn!
 
Mun viisurien poisto oli kyl kokemus. Alhaalta poistettiin ien avaamalla ja hammas hajottamalla. Kesti 50min ja 45min, puudutetta oli pantu pariinkin kertaan ja silti oli kipua.. Särkyä oli molemmista jälkikäteen kiitetävästi. Ja leukanivelet kipeät sen levällään pitämisen jäjiltä. Mut kannatti sen edestä että pääsin niistä hampaista ja vaivoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Uskallusta. Leikkaus on kivuttomampi kun kiskonta. Ainakin mulla oli. 3 leikattu, 1 revitty. Onnea, hyvin se menee. Ehkä pääset myös hammaslääkäripelosta eroon samalla, niin kuin mulla kävi :)
Mä oon aika hyvin päässyt jo siitä pelosta.:) kiitos nykyisen hammaslääkärini. Mutta tuo leikkausasia vielä pelottaa.
 

Yhteistyössä