Voi apua!!! Just hokasin ihan oikeesti että mulla loppuu äitiysloma!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Miten tää aika on mennyt niin armottoman nopeasti? Ja miten ihmeessä voi pärjätä kotihoidontuella? Ja miksi ihmeessä mä en YHTÄÄN kaipaa takas töihin?

Niin ja mitä ihmettä te muut kotiäidit ootte keksineet lisätienestiksi vaiko eikö mitään?

Ja miksi ihmeessä mun vauva kasvaa näin hurjaa vauhtia :'( .

Eikö olekkin kamala huomata se? Mä kitkutan kh-tuella siihen asti, et lapsi on 1v.6kk, jolloin hoito alkaa :(. Nytkin juuri rahat riittää ruokaan, mutta en pystyisi alle 1-vuotiasta laittamaan hoitoon.

Niin, kotihoidontuella (ja kuntalisällä) on kitkutettu vuosi eikä elokuussakaan huvittaisi palata töihin, vaikka lapsi täyttää kesällä jo 2v.....

Vauvantarvikkeet, omia ja vauvan vaatteita myyty huutonetissä ja mitä lie. Onneksi isovanhemmat auttaa myös...

Sit vaan mietin että jos tuon meidän vauvelin pitäis ens kuussa laittaa jo hoitoon. En kyllä pystyisi pientä :'( . Mutta tosi tiukkaa tulee tekemään meilläkin. Täällä kun ei oo vielä edes kuntalisää.

Mulla oli aiemmin palkka n. 1500? kuussa nettona. Äitiyspäiväraha on ollut vajaa 900? nettona ja nyt kotihoidontuki on kaiketi vähän päälle 200? nettona. Että aikas paljon saa kuluja karsia että pärjää :|

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä aion äitiysloman jälkeen ilmottautua työttömäkai työnhakijaksi,eli liiton rahoille.
Näin mun on pakko tehdä,jos vaikka sattuisin olemaan silloin jo eronnut miehestäni..

Mä en voi tehdä noin. Mulla on vakituinen työpaikka odottamassa ja vielä kaupallisella alalla. Koulutuskin löytyy kaupalliselta puolelta sekä vielä leipurin tutkinto.

Eli siis suomeksi: melko ripeästi tarjottaisiin takuulla jotain työtä josta en sit vois kieltäytyä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä aion äitiysloman jälkeen ilmottautua työttömäkai työnhakijaksi,eli liiton rahoille.
Näin mun on pakko tehdä,jos vaikka sattuisin olemaan silloin jo eronnut miehestäni..

Mä en voi tehdä noin. Mulla on vakituinen työpaikka odottamassa ja vielä kaupallisella alalla. Koulutuskin löytyy kaupalliselta puolelta sekä vielä leipurin tutkinto.

Eli siis suomeksi: melko ripeästi tarjottaisiin takuulla jotain työtä josta en sit vois kieltäytyä :/

Niinpä,työkkäri tietää et aion opiskelemaan,niin saa nähdä voinko koulun alkuun asti (jos sinne pääsen) olla kotona,mieluiten tietty olisin.
Mutta kyllä tää kakkonen siinä yhden ikävuoden maissa joutuu menemään hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Mä olen ollu kh-tuella mooooonta vuotta.. Tosin koko ajan teen vähän töitä, onnistuu kivasti hoitoalalla..

OLETKO TYÖNPAKOILIJA, joka välttelee työntekoa jotta saa elää yhteiskuntamme kustannuksella.

Töihin siitä tienaamaan itsellesi rahaa ja yhteiskunnalle verotuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Työkkäri melko niukasti mitään tarjoilee. Itse olen vanhusten puolen lähihoitaja ja olin lapsen kanssa reilun 1 vuoden kotona, liiton rahoilla, eikä kertaakaan työkkäri mitään tarjonnu. Vaikka ihan varmasti töitä olis ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Veronmaksaja:
Mä olen ollu kh-tuella mooooonta vuotta.. Tosin koko ajan teen vähän töitä, onnistuu kivasti hoitoalalla..

OLETKO TYÖNPAKOILIJA, joka välttelee työntekoa jotta saa elää yhteiskuntamme kustannuksella.

Sä et sitten vissiin lukea osaa? Hänhän sanoi tekevänsä työtä eikä ilmeisesti käytä edes yhteiskunnalle KALLISTA päivähoitopaikkaa. Hieno juttu!

Miten niin.. :o ?? Justahan sanoin että teen koko ajan töitä.. *juuri iltavuorosta kotiutuneena--*

mulla pikkusisko ratkaisi tuon ongelman sillä, että kävi tekemässä kaikki sunnuntait keikkaduunia vanhainkodissa. Siitä kun ei voi Kela tehdä mitään vähennyksiä.
Eli selvitä Turkilmas tuollainen mahdollisuus...

Niin siis mitä sä "veronmaksaja" haluat :D. Pitääkö meidän nyt olla kotona lasten kanssa jotta ei hoitopaikka rasittaisi kuntien rahapusseja mutta ei mitään tienattaisikaan? Vai mennä töihin tienaamaan ja laittaa lapset hoitoon? Vai pitäiskö jättää tekemättä näitä tulevia veronmaksajia lainkaan :saint: ?

Miten niin.. :o ?? Justahan sanoin että teen koko ajan töitä.. *juuri iltavuorosta kotiutuneena--*

Kerroit tekeväsi vähän töitä ja ollut jo vuosia KH tuella, joten olet kupannut yhteiskuntaa tietoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
mulla pikkusisko ratkaisi tuon ongelman sillä, että kävi tekemässä kaikki sunnuntait keikkaduunia vanhainkodissa. Siitä kun ei voi Kela tehdä mitään vähennyksiä.
Eli selvitä Turkilmas tuollainen mahdollisuus...

Juu, siis kyllähän kotihoidontuella voi tehdä töitä just niin paljon ku voi ja haluaa jos ja kun lapsi on vaan kotihoidossa.

Ja kyllä mun täytyy jotain keksiäkin. Ei kestä mun kukkaro muuten. Mutta jotenkin vaan pää lyö tyhjää ideoiden kanssa :|

Buahah.
Viiviliinahan sanoi että käy ohessa töissä.

Ja arvaa mitä? Mä aion olla MONTA VUOTTA kotona käymättä töissä ollenkaan B)
Rahaa on ihan tarpeeks ja veroja oon maksanu ihan varmasti enemmän kun sä tulet mun kotonaoloaikana maksamaan yhteensä.
Enkä veroilta välty tulevaisuudessakaan, itseasiassa maksan niitä vielä todella pitkän pennin.

Ettäkö olen joku yhteiskunnan elätti, kun saan vaivaisen pari sataa kuussa (joka on muuten todella paljon pienempi summa kuin se mitä kunta maksaisi 2 lapseni hoitokuluina!)?

Jepjep :snotty:

Kerroit tekeväsi vähän töitä ja ollut jo vuosia KH tuella, joten olet kupannut yhteiskuntaa tietoisesti.

Ja sä tosiaan luulet että se päivähoito on ilmaista? Tuohan on aivan ihanteellinen ratkaisu :)
Kokeile sinäkin niin ei tarvitse niin katkerana olla.

Yhteistyössä