voi anoppi minkä menit taas tekemään (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt miniä

Vieras
Jep, on taas narinaa iänikuisesta asiasta.

Pyydettiin hyvissä ajoin (=puolitoista kuukautta sitten ja uudelleen varmisteltiin vielä kaksi viikkoa sitten) isovanhempia hoitoavuksi ekaluokkalaisen syysloman ajaksi (ensviikolla ke-pe).

Molemmilla kerroilla sama vastaus, tullaan jos ei meillä silloin muuta ole... Ovat siis jo eläkkeellä olleet nyt pari vuotta ja vielä hyvässä kunnossa ja matkustelevat runsaasti. Pari viikkoa sitten sanottiin että meidän pitäisi tietää nyt varmasti, koska töistä ei lomaa saa ihan tosta vaan ja apu tulisi tarpeeseen kun lomia noilla koululaisilla on niin paljon, että vaikka pidettäisiin kaikki lomamme eriaikaan, se ei riitä. Ja koko perheelle olisi mukava saada vähän yhteistäkin lomaa.

Nyt sitten mummeli juuri soitti ja ilmoitti, että ovat saaneet kutsun ystäväpariskunnan mökille pohjoiseen ja lähtö on tämänviikon lauantaina ja paluu sitten viikon päästä. Että sori, ei nyt sitten päästäkkään sinne.

Kiitti taas ihana mummo ja ukki. Prkl kun pitikin mennä lapsille alunperinkään mainitsemaan että tulevat tänne muutamaksi päiväksi. Noh, täytyy taas selittää että niille tuli tärkeempi meno.

Ja tietysti heillä on oikeus mennä mielensä mukaan. Mutta voisi sitten suoraan sanoa alunperinkin etteivät aiokkaan tulla.

Ja tietysti heillä on oikeus mennä mielensä mukaan. Mutta voisi sitten suoraan sanoa alunperinkin etteivät aiokkaan tulla.

No hehän sai nyut vasta kutsunkin.
Tokihan loma nyt lastenhoidon voittaa ja tähän voisin todeta että he ovat jo omansa kasvattaneet.

No eipä kannata enää kysellä, selkeesti prioriteetit ihan muualla!

No niinpä. Harmillisesti ovat ainoita ihmisiä tällähetkellä joilla olisi mahdollisuus auttaa näissä tilanteissa. Omat vanhempani ovat niin huonokuntoisia, että eivät voi avuksi olla vaikka haluaisivatkin (toisella muistisairaus jo melko pahana).

Täytynee ottaa asia esille vaikka vanhempainillassa, josko voisi jotenkin jakaa "hoitovuoroja" toisten samassa veneessää olevien kanssa...

Tuntuu vaan niin tylsältä. Aina antavat yhtä ympäripyöreitä vastauksia ja mihinkään ei voi enään luottaa. Voivathan olla juuri silloin lähdössä extemporee etelänmatkalle tms. En ymmärrä mikseivät voi vähän avittaa silloin kun ajoissa pyydetään - eihän me edes olla menossa mihinkään humputtelemaan vaan TÖIHIN.

Sitten kyllä kujertelevat näille eläkeläiskaiffareilleen kuvien kera miten ihania lapsenlapsia heillä on ja niin hyvät välit että.

[QUOTE="huokaus";24763850]Ja tietysti heillä on oikeus mennä mielensä mukaan. Mutta voisi sitten suoraan sanoa alunperinkin etteivät aiokkaan tulla.

No hehän sai nyut vasta kutsunkin.
Tokihan loma nyt lastenhoidon voittaa ja tähän voisin todeta että he ovat jo omansa kasvattaneet.[/QUOTE]

No totta kai omat reissut ja jutut on mukavampia. Mutta kyse taisi olla siitä, että olivat jo LUVANNEET hoitaa lapsia tietyt päivät.
Vai eikö isovanhempia koske noi lupauksen pitämiset?

Itse kukin on varmaan joutunut joskus kieltäytyä jostain mukavasta menosta, koska on jo lupautunut johonkin muuhun?? Vai perutteko jo sovittuja juttuja aina kun ilmaantuukin miellyttäväpää?

• Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="mä";24763862]Mitäs MLL:stä sanoivat, että miten lyhyellä varoitusajalla saat hoitajat?[/QUOTE]

No eivät pysty sieltäkään ketään varmaksi lupaamaan. Vahvistuu kuulemma vasta edellisenä päivänä. Ja on tietenkin myös kustannuskysymys. 8,20€ x 9h x 3pv (yhteensä äkkiä laskettuna n. 430€) Se on sitten sama olla itse palkattomalla.

No eivät pysty sieltäkään ketään varmaksi lupaamaan. Vahvistuu kuulemma vasta edellisenä päivänä. Ja on tietenkin myös kustannuskysymys. 8,20€ x 9h x 3pv (yhteensä äkkiä laskettuna n. 430€) Se on sitten sama olla itse palkattomalla.

Just. Arvelinkin, että rahahan se kiikastaa. Mautonta syytellä viattomia ihmisiä. Tai no, tietenkin ajattelit ottaa isovanhemmat teille asumaan, kun tulevat vanhemmiksi, eivätkä pärjää omillaan.

[QUOTE="mä";24763937]Ap. haloo: kuka ne lapset nyt hotaa?[/QUOTE]

No vanhemmat tietenkin. Ja työpäivinä nuorempi päiväkodissa ja ekaluokkalainen koulussa+ip-kerhossa. Tiesitkös, että koulu vaan ei ole auki syyslomalla.

[QUOTE="mä";24763950]Just. Arvelinkin, että rahahan se kiikastaa. Mautonta syytellä viattomia ihmisiä. Tai no, tietenkin ajattelit ottaa isovanhemmat teille asumaan, kun tulevat vanhemmiksi, eivätkä pärjää omillaan.[/QUOTE]

No aivan, tietenkin pitäis tarjota isovanhemmille tuplapalkka vaikkapa 15e tunti per nassu siitä huvista että itse saadaan olla töissä :D

Ilmankos voivat hyvällä omallatunnolla ohareita tehdä ja lähteä reissuun kun yleinenkin käsitys sitä tukee. Ei heidän tarvitse, he voivat käyttäytyä kuin pahaiset teinit koska heillä on oikeus.

Ja tottakai otan heidät avosylin tänne asumaan ja ryhdyn omaishoitajaksi sitten kun ovat reissunsa reissailleet eivätkä enään pysty itsestään huolehtimaan. Sehän olisi VÄHINTÄ mitä voisin heidän eteensä tehdä kun ovat NIIN ihanasti meitä auttaneet ja tukeneet silloin kun ovat hyväkuntoisia olleet.

Ja jos ei muuta niin ainakin aikanaan ihanan pojan synnyttäneet, joka on nyt mieheni ja lasteni isä. Siitä hyvästä vaihdan vaippaa ja syötän heitäkin ilomielin sitten kun eivät itse itsestään pysty huolehtimaan.

Sehän on nimenomaan MUN velvollisuus, eikös??

:D

[QUOTE="mä";24763950]Just. Arvelinkin, että rahahan se kiikastaa. Mautonta syytellä viattomia ihmisiä. Tai no, tietenkin ajattelit ottaa isovanhemmat teille asumaan, kun tulevat vanhemmiksi, eivätkä pärjää omillaan.[/QUOTE]

Joo, jos te hoidatte kolme päivää meidän lapsia, niin me otetaan teijät meille asumaan sitten kun ette enään omillanne pärjää.

Näin se olla pittää.

Ap:n appivanhemmat ovat siis valinneet oman tapanasa olla isovanhempia. Ei siihen ole muilla paljoa sanomista. Lastenlasten elämään voi osallistua hyvin monella eri tavalla, ei siihen tarvita hoitoavun tarjoamista.

[QUOTE="mä";24764036]kai te nyt olette sopineet etukäteen appivanhempiesi kanssa heidän hoidostaan ETUKÄTEEN, ETTEI TULE YLLÄTYKSIÄ. :)[/QUOTE]

No tottameisselissä :D vaan eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka tulee joku huippuyvä tilaisuus lähteä kiertelemään muailmaa sitten kun lapsukaisetkin on jo vähän isompia.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt miniä;24763806:

Pyydettiin hyvissä ajoin (=puolitoista kuukautta sitten ja uudelleen varmisteltiin vielä kaksi viikkoa sitten) isovanhempia hoitoavuksi ekaluokkalaisen syysloman ajaksi (ensviikolla ke-pe).

Molemmilla kerroilla sama vastaus, tullaan jos ei meillä silloin muuta ole... Ovat siis jo eläkkeellä olleet nyt pari vuotta ja vielä hyvässä kunnossa ja matkustelevat runsaasti. Pari viikkoa sitten sanottiin että meidän pitäisi tietää nyt varmasti, koska töistä ei lomaa saa ihan tosta vaan ja apu tulisi tarpeeseen kun lomia noilla koululaisilla on niin paljon, että vaikka pidettäisiin kaikki lomamme eriaikaan, se ei riitä. Ja koko perheelle olisi mukava saada vähän yhteistäkin lomaa.

Nyt sitten mummeli juuri soitti ja ilmoitti, että ovat saaneet kutsun ystäväpariskunnan mökille pohjoiseen ja lähtö on tämänviikon lauantaina ja paluu sitten viikon päästä. Että sori, ei nyt sitten päästäkkään sinne.

Kiitti taas ihana mummo ja ukki. Prkl kun pitikin mennä lapsille alunperinkään mainitsemaan että tulevat tänne muutamaksi päiväksi. Noh, täytyy taas selittää että niille tuli tärkeempi meno.

Meillä samankaliiperin appivanhemmat.

Nykysin aina valittelevat rahavarojen olevan vähissä, kun eläkkeellä ovat. 4-5 Thaimaan reissua vuodessa heittävät ja sitten vähän euroopan kohteita lisäksi. No, ei ihmekkään että rahavarat hupenee :D

Paras tapaus sattui taannoin kun lähdettiin anopin kanssa shoppailemaan. Sanoin että tarvitsen nuoremmalle lapselle ulkohousut, eli niitä lähden hakemaan. Anoppi sitten vaatekaupassa hullaantui ja haki vaatteita hintalappuun katsomatta - tässä on aiiiiivan ihana paita noihin housuihin ja tietysti toisellekkin pitää ostaa housut ja paita jos toinenkin saa....kas tässä! Tää on aivan ihana! Sanoin että joo, on kyllä mutta nyt ei ole rahaa ostella ylimääräisiä kun seuraavaan palkkapäivään on vielä matkaa (ja jätin sanomatta että koska olette meillä olleet kyläilemässä ja on pitänyt pöytä laittaa koreaksi viineineen päivineen).

Anoppi kantoi vaatteet kassalle, joten oletin hänen haluavan ostaa ne lapsille kun kerran selvästi olin sanonut ettei minulla nyt ole varaa ylimääräisiin hankintoihin.

Vaan eipä anoppi tehnyt elettäkään maksaakseen. Jouduin sitten myyjälle sanomaan, että anteeksi mutta en otakkaan kuin nuo yhdet housut, kiitos vaan.

Anoppi sitten ihmettelemään että mikäs nyt tuli kun noin ihania vaatteita olis ollut tarjolla ja miltä se nyt siitä toisesta lapsesta tuntuu kun ei saa mitään.

Taidetaan olla jotenkin eri planeetoilta ja puhua eri kieltä.

Ohhoh. No, jos saisin tuollaisen vastauksen että katsotaan, niin alkaisin siinä tilanteessa heti miettiä jotain muuta.

Kyllähän tuosta heti ymmärtää, että prioriteetit ovat selvillä. Tosin, ap et kerro, onko lapasenlapsia paljon ja jos alkaa yhtä perhetetä hyysätä, riittääkö voimia enää tasapuolisesti muille. Jos ei, silloin mielestäni pitää olla hoitamatta ketään ja pitää suhteet kyläilytasolla.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt miniä;24763806:

Mitä sä kitiset? Eiväthän he missään vaiheessa luvanneet yhtään mitään! Mikä velvollisuus heille on vahtia sun lapsia??

Hoida omas, niin hekin ovat tehneet.

Meillä samankaliiperin appivanhemmat.

Nykysin aina valittelevat rahavarojen olevan vähissä, kun eläkkeellä ovat. 4-5 Thaimaan reissua vuodessa heittävät ja sitten vähän euroopan kohteita lisäksi. No, ei ihmekkään että rahavarat hupenee :D

Paras tapaus sattui taannoin kun lähdettiin anopin kanssa shoppailemaan. Sanoin että tarvitsen nuoremmalle lapselle ulkohousut, eli niitä lähden hakemaan. Anoppi sitten vaatekaupassa hullaantui ja haki vaatteita hintalappuun katsomatta - tässä on aiiiiivan ihana paita noihin housuihin ja tietysti toisellekkin pitää ostaa housut ja paita jos toinenkin saa....kas tässä! Tää on aivan ihana! Sanoin että joo, on kyllä mutta nyt ei ole rahaa ostella ylimääräisiä kun seuraavaan palkkapäivään on vielä matkaa (ja jätin sanomatta että koska olette meillä olleet kyläilemässä ja on pitänyt pöytä laittaa koreaksi viineineen päivineen).

Anoppi kantoi vaatteet kassalle, joten oletin hänen haluavan ostaa ne lapsille kun kerran selvästi olin sanonut ettei minulla nyt ole varaa ylimääräisiin hankintoihin.

Vaan eipä anoppi tehnyt elettäkään maksaakseen. Jouduin sitten myyjälle sanomaan, että anteeksi mutta en otakkaan kuin nuo yhdet housut, kiitos vaan.

Anoppi sitten ihmettelemään että mikäs nyt tuli kun noin ihania vaatteita olis ollut tarjolla ja miltä se nyt siitä toisesta lapsesta tuntuu kun ei saa mitään.

Taidetaan olla jotenkin eri planeetoilta ja puhua eri kieltä.

Aika törkeää touhua anopiltasi. Onko heillä monta lasta`? tuntuu usein siltä, että jos tekee ikään kuin varalle niitä paljon, nin voi sitten kohdella miten sattuu osaa heistä.

[QUOTE="hmmm";24764134]Ohhoh. No, jos saisin tuollaisen vastauksen että katsotaan, niin alkaisin siinä tilanteessa heti miettiä jotain muuta.

Kyllähän tuosta heti ymmärtää, että prioriteetit ovat selvillä. Tosin, ap et kerro, onko lapasenlapsia paljon ja jos alkaa yhtä perhetetä hyysätä, riittääkö voimia enää tasapuolisesti muille. Jos ei, silloin mielestäni pitää olla hoitamatta ketään ja pitää suhteet kyläilytasolla.[/QUOTE]

Jep, lapsenlapsia heillä on meidän kahden lapsen (5- ja 7-vuotiaat) lisäksi 3 kpl (11-, 13- ja 15-vuotiaat). Tasapuolisesti ovat kyllä hyysämättä kaikkia :D

Meillä käyvät mielellään kun mies on kokkailuintoinen ja taitoinen ja aina laitetaan pöytä koreaksi. Saavat nauttia lomailustaan kuin hotellissa konsanaan ja lasten kanssa oleilusta omien mieltymystensä mukaan. Hoitovastuu on tietenkin meillä kun olemme kotona ja hoidamme kaikki ikävät tilanteet pois alta.

Mielellään pyydettäisiin jotakuta toista hätiin, mutta kun sellasia ihmisiä ei nyt tällähetkellä ole. Ja sitten sitä tuudittautuu ajatukseen, että jos tälläkertaa tulisivatkin kun oikein kauniisti kysytään hyvisä ajoin.

Kun kuopus aloitti koulunkäynnin, olivat meillä 3 päivää. Tästä annoimme heille kiitokseksi lahjakortin kylpylään. Onhan se varmasti niin arvokasta heidän vapaa-aikansa ja niin raskas tuo hoitovastuu tuon ikäisistä lapsista että joku korvaus on annettava :D

Pointtina se, ettei nyt ihan ilmaiseksi ole heitä käytetty ja aina ovat parhaan passauksen saaneet meillä vieraillessaan.

Vaan kun ei mikään riitä, niin ei voi mitään.

Laitetaan hotelli valmiiksi heidän vanhuudenpäiviään varten ja sitä odotellessa hoidetaan itse kun on tehtykkin.

Appivanhemmatkin ovat itse lapsensa hoitaneet. Paitsi kesällä, koska anopilla oli kuulemma aivan ihana mummo maalla joka halusi ottaa pojat aina kesäksi vähintään kuukaudeksi. Mutta sitä ei lasketa, koska kukaan muu ei heitä halunnut auttaa ja mummokin sitten kuoli.

Laitetaan hotelli valmiiksi heidän vanhuudenpäiviään varten ja sitä odotellessa hoidetaan itse kun on tehtykkin.

Appivanhemmatkin ovat itse lapsensa hoitaneet. Paitsi kesällä, koska anopilla oli kuulemma aivan ihana mummo maalla joka halusi ottaa pojat aina kesäksi vähintään kuukaudeksi. Mutta sitä ei lasketa, koska kukaan muu ei heitä halunnut auttaa ja mummokin sitten kuoli.

Hyvä hyvä, täyshoitola vaan valmiiksi - ovat sen ansainneet :D

Ja sehän on vaan luonnollista kehitystä että te ette saa nyt apuja keltään, kerta heilläkin on ollut vaan yksi ihana mummo joka sitten sekin meni ja kuoli ;)

Jep, lapsenlapsia heillä on meidän kahden lapsen (5- ja 7-vuotiaat) lisäksi 3 kpl (11-, 13- ja 15-vuotiaat). Tasapuolisesti ovat kyllä hyysämättä kaikkia :D

Meillä käyvät mielellään kun mies on kokkailuintoinen ja taitoinen ja aina laitetaan pöytä koreaksi. Saavat nauttia lomailustaan kuin hotellissa konsanaan ja lasten kanssa oleilusta omien mieltymystensä mukaan. Hoitovastuu on tietenkin meillä kun olemme kotona ja hoidamme kaikki ikävät tilanteet pois alta.

Mielellään pyydettäisiin jotakuta toista hätiin, mutta kun sellasia ihmisiä ei nyt tällähetkellä ole. Ja sitten sitä tuudittautuu ajatukseen, että jos tälläkertaa tulisivatkin kun oikein kauniisti kysytään hyvisä ajoin.

Kun kuopus aloitti koulunkäynnin, olivat meillä 3 päivää. Tästä annoimme heille kiitokseksi lahjakortin kylpylään. Onhan se varmasti niin arvokasta heidän vapaa-aikansa ja niin raskas tuo hoitovastuu tuon ikäisistä lapsista että joku korvaus on annettava :D

Pointtina se, ettei nyt ihan ilmaiseksi ole heitä käytetty ja aina ovat parhaan passauksen saaneet meillä vieraillessaan.

Jos noin itsekkäistä tyyypeistä kysymys, niin viilentäisin kyllä välejä, enkä jatkaisi heidän passaamistaan.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

jos noin itsekkäistä tyyperistä kyse, niin lopettaisin passaamisen ja viilentäisin välejä.

Yhteistyössä