voi aivottomat ihmiset sentään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivoissaan

Vieras
tässä meidän lähellä asuu keski-ikäinen nainen, joka ei mun ymmärtääkseni oo ihan normaali. ookoo, ihmiset on erilaisia ja kaikkia ei voi ymmärtää, mut mua ottaa ihan suunnattomasti päähän tää nainen!!!!

taustaa; tällä naisella on reilun vuoden ikäinen kääpiösnautseri, joka HAUKKUUUUUU kaikkea ja kaikkia. meidän talon edessä kulkee tie, joka on n 200m pitkä. Jos me tai joku naapureista on pihalla, tää koira haukkuu sen koko 200m matkan!!

noh, pari viikkoa sitten olin tossa lähipuistossa lasten kanssa, ja nukutin (heijasin) vauvaa vaunuissa, kun isommat leikki hiekkalaatikolla. tää nainen tuli sitten koiransa kans siihen lasten leikkipuistoon, kun huomas että siinä ollaan. koira haukkui sen koko ajan lapsia ja vaunuja. siis räksytti. sanoin sitte muutaman minuutin jälkeen sille naiselle, että koitan tässä saada vauvaa nukkumaan.... ja katsoin aika hitaasti sitä koiraa. nainen vaan höpötti koiralle, että " ne on vaunut, höpsö, ei tarvii komentaa." haukkuminen jatkui, ja siirryin vaunujen kanssa kauemmas. nainen tuli perässä ja sanoi että olis varmaan hyvä jos olisivat siinä vähän aikaa että koira tottuis vaunuihin. ANTEEKS?????

lopulta sanoin isommille lapsille että nyt täytyy lähteä kotiin nukuttamaan vauvaa, kun leikkipuisto onkin näköjään muuttunut koirapuistoksi. ja tää nainen HYMYILI lapsille ja sanoi miten koiransa niin tykkää kaivaa hiekkaa....

äsken sitte sama nainen oli jälleen koiransa kanssa kävelyllä, ja ihan varmasti näki että vaunut on tossa ikkunan edessä, kuomu alhaalla, ja verkko päällä, eli vauva lienee nukkumassa... ja eikös se koira taas äkänny ne vaunut, ja istui persiilleen haukkumaan niitä. vauva tietty heräs ja menin siihen heijaamaan, josko vaikka nukahtais uudelleen. niin tää nainen vaan silittää koiraansa ja sanoo, että se on se sama vauva kuin puistossa lässynlää...... ja antaa koiransa haukkua. seisoo s**tana niinkuin tikku paskassa mun portilla eikä tee elettäkään lähteäkseen, joten mun oli pakko ottaa vauva sisälle.

mä en siedä sairaita ihmisiä. laitokseen kaikki tollaset toisien häiritsijät! kiitos ja hei.

Ymmärrän. Mä koin voimatonta raivoa Horneteja kohtaan kesällä. Kuin kohtalon ivaa että ne halkoo tärykalvoja päiväuniaikaan. Ja ennenkuin kukaan ehtii jeesustella: ei, ei niiden tarvii tomiamun lasten nukkuma-aikaan, mut saa se silti mua v...uttaa????

Huomaa, ettei sillä itellään ole lapsia. Ei osaa ilmeisesti suhtautua yhtään ymmärtäväisesti toisten lapsiin vaan paapoo omaa "lastaan" eli koiraa. Olis varmaan rasittavaa :/

Miks hemmetissä sä et ihan sanonut SUORAAN tälle naiselle, että "voisitko poistua sen räksyttävän snautserintekeleesi kanssa, koska tämä on leikkipuisto ja minä koitan saada vauvaa nukahtamaan - se ei nuku kun toi otus räköttää vieressä"? Ei, kaikilla ei sytytä.

Haukkuvia koiria on kuitenkin muuallakin, kuin teitin lähistöllänne, joten saatatte törmätä ilmiöön muulloinkin... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Niin ärsyttävältä kuin se tuntuukin,tosiasia on se että maailma ei hiljene vaikka teillä vauva nukkuu päikkäreitä.Se on vaan hyväksyttävä.

No aijaa hei? Kai säkin nyt tajuat että ei tuo ole hienoa käytöstä tulla väkisin siihen viereen sen haukkuvan koiran kanssa. Mä olisin sanonut jo rumasti.

Niin ärsyttävältä kuin se tuntuukin,tosiasia on se että maailma ei hiljene vaikka teillä vauva nukkuu päikkäreitä.Se on vaan hyväksyttävä.

joo, kyl mä ymmärrän että jotkut äänet kuuluu ulkoilmaan, mut tollanen vttuilu nukkuvan vauvan vieressä toistuvasti ei oo enää normaalia....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo, kyl mä ymmärrän että jotkut äänet kuuluu ulkoilmaan, mut tollanen vttuilu nukkuvan vauvan vieressä toistuvasti ei oo enää normaalia....

Eikä sekään, ettet sinä saa suutasi auki =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

No aijaa hei? Kai säkin nyt tajuat että ei tuo ole hienoa käytöstä tulla väkisin siihen viereen sen haukkuvan koiran kanssa. Mä olisin sanonut jo rumasti.
Kyllä mä sen tajuan,asia vaan ihan oikeasti menee niin että jos astuu kämpästään ulos ihmisten ilmoille missä saa julkisesti kaikki liikkua niin siellä on siedettävä ne äänet,mopot,autot,traktorit,rääkyvät muut kakarat ja koirien haukkuminen.
Jos haluaa nukuttaa muksunsa häiriöttä niin se pitää nukuttaa sisätiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:

ai, mä oon oppinu että aikuiset ihmiset osaa puhua asioista sivistyneesti, ei asiattomuuksia ladellen. mut kaikki ei ookaan sivistyneitä, se mun ois ehkä tosiaan pitäny jo sunkin kirjoituksesta ymmärtää, pahoittelen, että yritän ensin hyvällä, sit vasta sun laillas toisia vähätellen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Kyllä mä sen tajuan,asia vaan ihan oikeasti menee niin että jos astuu kämpästään ulos ihmisten ilmoille missä saa julkisesti kaikki liikkua niin siellä on siedettävä ne äänet,mopot,autot,traktorit,rääkyvät muut kakarat ja koirien haukkuminen.
Jos haluaa nukuttaa muksunsa häiriöttä niin se pitää nukuttaa sisätiloissa.

Siltikään, kenenkään ei tarvitse tulla tahallaan vauvan unia häiritsemään.

Eli sekin olisi ok, että naapurin Petteri tulisi kaasuttelemaan mopollaan (josta puuttuu äänenvaimennin) teidän terassinne eteen vaikka puoleksi tunniksi? Etkö todellakaan menisi sanomaan mitään?

Juu on kyllä haukkuvia koiria jokapuolella. Mutta on eriasia kulkea tietä pitkin ohi, kun se että jäädään vunujen viereen sen räkyttävän koiran kanssa ja kun ap yrittää siirtyä pois niin seuraa perässä :headwall: Olisin vamaan mäkin sanonu vähemmän nätisti moisesta käytöksestä... juu ja kyllä mullakin on koiria =)

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Juu on kyllä haukkuvia koiria jokapuolella. Mutta on eriasia kulkea tietä pitkin ohi, kun se että jäädään vunujen viereen sen räkyttävän koiran kanssa ja kun ap yrittää siirtyä pois niin seuraa perässä :headwall: Olisin vamaan mäkin sanonu vähemmän nätisti moisesta käytöksestä... juu ja kyllä mullakin on koiria =)

Niin just.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:

ai, mä oon oppinu että aikuiset ihmiset osaa puhua asioista sivistyneesti, ei asiattomuuksia ladellen. mut kaikki ei ookaan sivistyneitä, se mun ois ehkä tosiaan pitäny jo sunkin kirjoituksesta ymmärtää, pahoittelen, että yritän ensin hyvällä, sit vasta sun laillas toisia vähätellen =)

Sä vähättelet tätä tätiä, kun "ei tajua", ja mä vähättelin vastaavasti sua, kun et tajua sanoa. Ihmiselle puhuttakoon hänen ymmärrystasoaan vastaavasti - mikäli täti ei ymmärtänyt sinun hienovaraista vihjailuasi, niin olisit sanonut suoraan, ei suoraan sanominen noinkin ilmeisestä asiasta ole suinkaan mitenkään ei-sivistynyttä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Eli sekin olisi ok, että naapurin Petteri tulisi kaasuttelemaan mopollaan (josta puuttuu äänenvaimennin) teidän terassinne eteen vaikka puoleksi tunniksi? Etkö todellakaan menisi sanomaan mitään?

Mä olen aikoinaan ulkoiluttanut omat muksuni joko kävellen kaupungin ihmisvilinässä jolloin ovat tottuneet siihen että ääniä kuuluu tai sisätiloissa jonne äänet ei kuulu.Ihan sen mukaan mikä milloinkin on ollut tilanne.
Sehän olis ihanne että tässä maailmassa kaikki olis sellasia jotka ajattelee kanssaihmistensä asioita huomioimalla kaikki ympärilläolijat,kunkin tilanteensa mukaan.Se vaan ei koskaan toteudu.
Silloin jos se itseä häiritsee pitää tehdä asioita niin kuin itselle on helpompaa silloin kun siihen voi vaikuttaa.
Esim. mun seinänaapurit vois lopettaa poraamisen aina sillon kun mä katselen telkkarista eläinsairaalaa koska ääni on niin kova et täällä on laitettava telkkari täysille jos meinaa sen kuulla.
Siitä taas riemastuu toinen seinänaapuri,kiukkuinen vanhapiika joka ei siedä mitään ääniä.
Semmosta se on.

Ja ap hyvä, usko huviksesi, että on hedelmällisempää sanoa tällaisista asioista suoraan tälle tädille, kuin haukkua häntä täällä aivottomaksi. En mä sillä, ettäkö tässäkään jotain väärää olisi, tänne on hyvä päästellä höyryjä. Mutta täti ei ilmeisesti ole tullut ajatelleeksi tätä asiaa, jolloin sinä voisit mielestäni vallan mainiosti mainita hänelle asiasta - selvällä suomen kielellä.

Voi kiesus mitä tyyppejä! Meilläkin haukkuherkkä koira, joka tosin saa märän muistutuksen vesipullosta jos alkaa vieraita haukkumaan!

Jotkut ne sekoaa noista nelijalkaisista niin että inhimillistää ne piloille... :|

Yhteistyössä