voe toekkiisa (kirjoita jotain omalla murteella)

• Viestiketjun aloittaja äet
  • Ensimmäinen viesti
mie
mie vuan laasuun teelle, notta tuo pohojanmuan, tähkäkö se ol, on jootava kaveri. elläämiä kiusoo ja niien turkit ja ruvet piällä kulukoo. hirtehen ennen toollanen lähti! pienenkiusooja.

Mul sattus tänään yks onnellinen juttu. :heart: Sellane mitä oo pitkää panikoinu et kui se asia kääntyy. Mut ny on kaikki hyvin. Pyhänä mennään mummilaan ja ukko tekee meil äideil ruokaa. Saas nährä mitä se mummi meinaa ko me plikkoje kans tehtii sil kortit. :heart:

noh
Ekkö nää nähäny kö nää könähit? Melekeen könysit pylyvääseen pahki!

Hei Oulun murteesta pitävät, etsikääpä fb:sta ryhmä Pahki. Jo yli 15 000 jäsentä, kannatusjäseniäkin ympäri Suomea ;) Vilkasta keskustelua siellä!

jousimies
Joo emmä tiiä onks täs nyt mitää murretta kysees mut kuitenkin iha tavalline puhekieli. O vähä vaikeet puhuu näi näppäimistö kautta mut kyl täst varmaa selvän saa et mistäpäi suomee mä oon kotosi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mul sattus tänään yks onnellinen juttu. :heart: Sellane mitä oo pitkää panikoinu et kui se asia kääntyy. Mut ny on kaikki hyvin. Pyhänä mennään mummilaan ja ukko tekee meil äideil ruokaa. Saas nährä mitä se mummi meinaa ko me plikkoje kans tehtii sil kortit. :heart:
Nii sää sait uure kraana :heart: Meil ei varmaa kukaa tee kakkuu ellei itte tee. Hyvä jos miäs eres muistaa koko äitiepäivää. Muistaa kuiteski vaa oma nimpparis.

Alkuperäinen kirjoittaja jousimies:
Joo emmä tiiä onks täs nyt mitää murretta kysees mut kuitenkin iha tavalline puhekieli. O vähä vaikeet puhuu näi näppäimistö kautta mut kyl täst varmaa selvän saa et mistäpäi suomee mä oon kotosi.
Kuljiks kouluu linkulla?

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Nii sää sait uure kraana :heart: Meil ei varmaa kukaa tee kakkuu ellei itte tee. Hyvä jos miäs eres muistaa koko äitiepäivää. Muistaa kuiteski vaa oma nimpparis.
Mää saan omilt vanhemmilt kans äitienpäivälahja.
:D Penskat menee yäkylää sinne lauantaiyäks. :D Onha se vähä karuu ettei lapset oo kotonas äitenpäivä-aamuna, mut mulle se on vaik kui hyvä lahja. :D En oo ikinä aikasemmin saanu omas koris nukkuu rauhas pyhäaamun. :D

syvältä
Täytyypä lähtiä tästä pikoohin parturihin nuota ylimäärääsiä hiuskarvoja trimmauttamahan. Saas nähärä laitetahanko mulle punaasta vaiko veheriäästä väriä, sitä ku ei aina tierä mitä se parturiflikka ny keksiikää. Paree näyttää sitte komialta ku tuun kotia, nottei tarvi hävetä silmiä päästään.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No yllättävän palio pohojalaasia tääläki.. Vaikka mihinäpä niitei olisi :D Ja soon kyllä totta, notta Tähkä on kiero ku vasemmaan jalaan saapas!
Äläkää ny! Justihin luin paikallisleherestä notta Elonkerjuulaaset oli saanu Parranpeikko palikinnon. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mää saan omilt vanhemmilt kans äitienpäivälahja.
:D Penskat menee yäkylää sinne lauantaiyäks. :D Onha se vähä karuu ettei lapset oo kotonas äitenpäivä-aamuna, mut mulle se on vaik kui hyvä lahja. :D En oo ikinä aikasemmin saanu omas koris nukkuu rauhas pyhäaamun. :D
Kyl sun kelpaa ja mää oo nii ilone sun pualest :heart:

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No yllättävän palio pohojalaasia tääläki.. Vaikka mihinäpä niitei olisi :D Ja soon kyllä totta, notta Tähkä on kiero ku vasemmaan jalaan saapas!
Äläkää ny! Justihin luin paikallisleherestä notta Elonkerjuulaaset oli saanu Parranpeikko palikinnon. :D
Jätkä kulukoo ruumihit kaulas ympäri kyliä. Hirttää moonen siihen partahan pitäsi. häpiäksi suvuul. :)

Yhteistyössä