Vkon 27 jännääjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen vähän tylsä jännäilijä, kun mä heräilen sit vasta mein viikolla. En aatellu tikuttaa.. ehkä sitte syksymmällä, jos menee sit johonki tutkimuksiin.. Progesteronitestiä varten vissiin tarttee tietää milloin ovis on? Mut mietitään näitä sitten ku tarvii.. Yritän täällä siis olla stressailematta ja ajatella muita juttuja.

Eli vaikkei musta kuulukkaan, niin olen täällä taustalla kyllä hengessä mukana.. :) Tsemppiä Molly tikutteluun ;)

Heips!

Joo, kerro vaa molly tikutteluista, ihan mielenkiintosta lukea, ku itte aattelin et jos seuraavas kierros kokeilisin..oon nimittäin suhteellisen varma et täs kierros ei tärppää..ihan sen takia et puuhastelut jää pakostikin TOSI vähäsiks.. :(
Tänää oon ollu ihan äärettömän väsyny ja ihan järkyttävän paha olo (joka paheni ku näin kaupanhyllyl sian kielen..YÄK!!!) heh..vieläkää en oo päässy sen kokemuksen yli ja paha olo jatkuu..inhottavaa..mut ajattelin et voisko olla oireita ovulaatiosta?
Pikkuhiljaa alkaa lähestyä meiän viikko..jännäilen täällä jo kuinka moni plussaa:)

Huomenta ladies!

Omaa napaa: eilen kp11 haalea viiva ovistikussa. Testailen iltasin kun aconin ohjeessa lukee että ei aamuvirtsasta ja päivisin en sitten yleensä kerkee.

Rizzu, kävin muuten lukaisemassa sitä viittä vaille vuosi ketjua kun pistit siitä viestiä, kiitti vinkistä. Vaikutti ihan sopivalta palstalta ja ajattelin, että joskus paremmalla ajalla voisinkin kirjoitella sinne. Päivisin ei vaan töistä oikein kerkee eikä iltaisin kotoa ja nyt pukkaa kohta lomakin päälle ja kaikkee... Ja toivottavasti tärppäis ennen kuin edes kerkeisin osallistumaan muihin keskusteluihin... Mutta hyviä ajatuksia ja kommentteja siellä, osui just nappiin.

Florence, pistäisin noi alaselkäkivut ihan oviksen piikkiin! Eikö olekin jännää miten aivan uusi maailma aukeaa nyt kun yrityksen takia tarkkailee kroppaansa ja huomaa, että aina tiettyyn aikaan kuukaudesta onkin sitä ja tätä vaivaa :)

Vippe, kivaa kun taustailet kunnes jännäykset alkaa ihan kunnolla, ja ei muuta kun pikkukomenttia vaan väliin jos kerkee :)

Mitäs muille kuuluu? Ovisajat taitaa olla käsillä aika monella?... Tikuttajat?

Tervehdys,

Juu, on se mielenkiintoista löytää uusia puolia, oireita, vaivoja yms. itsestään tämän yrittämisen myötä.

Omaa napaa: Eilen aamulla tein siis positiivisen ovistestin (ainoa tikutuskerta) ja alkuillasta sitten puuhailtiin makuuhuoneen puolella eli ajoituksen pitäisi ainakin tässä kuussa olla kunnossa. Nyt vaan toiveet korkealle, että jos vihdoinkin tässä kuussa onnistaisi. Johan tässä on vuosi yritettykin. Tässä kuussa ovisajankohtakin tuntuisi otollisemmalta kun bongasin sen jo kp12/26. Jäisi juuri se tarvittavat 14 päivää väliä.

Oviksen jälkeen ja etenkin mikäli puuhailut ovat osuneet kohdalleen sitä on aina niin toiveikas ja positiivinen olo. Mutta itselläni kun ongelmana ovat olleet nuo lähes joka kuukautiset tuhruilut viikko ovulaatiosta menkkoihin, niin viimeistään siinä vaiheessa putoaa rytinällä alas....

Mutta eipä tässä vaiheessa muuta kuin, testionnea ja onnistuneita oviksen bongauksia kaikille tikuttajille ja tietty muillekin ja vipinää vällyihin! Palataan asiaan!

Tulin uhkumaan plussasateilya teihin. Minahan siis viime jannaysviikostamme (23) plussasin ekasta yrityksesta ja yhdesta kerrasta sopivaan aikaan. Mulle ei tullut mitaan oireita eika niita oikeastaan ole edelleenkaan, ihan hassua! Eka neuvolakaynti on takana kun satun suomessa nyt olemaan. Paatin etten mene enaa neuvolaan, koska multa kysyttiin aivan jarkyttavan tyhmia kysymyksia (tyyliin osaanko keittaa perunoita ja olen sentaan 30-kymppinen) ja ulkomailla asumista kyseenalaistettiin! Hoidan jatkon kylla ihan laakarissa.. Sain nipun kaikkia kirjasia ja hirvean listan mita ei saa syoda. Vastaavia listoja ei kylla varmaan jaella kuin suomessa, tuntuu ettei mitaan saisi syoda. Taidan lukea sita hieman lapi sormien, heh :) En ole oikeastaan tilaani viela edes kunnolla tajunnut. Ehka kaikki kavi liian helposti. No ainakin odottelen sita vauvakuumetta ja toivon teille kahvipapusen kanssa miljoonasti plussauutisia!!

Heipä hei kaikki,

mukana ollaan edelleen, hirmuisia kiireitä pitänyt näin kesäkuun alussa, sekä töissä että vapaa-ajalla enkä ole siksi päässyt kirjoittelemaan- tosin en ole kyllä liieemmin ehtinyt myöskään vauvakuumeilemaan. Sinänsä ihan hyvä, viime kuussa en tainnut muuta ajatellakaan.

Mukava porukka näyttää olevan koossa! Nyt on siis jännäviikot- osuu muuten sopivasti juhannusviikolle, hienoa! Meillä tärppipäivä lauantai, ihka oikeaan juhannusvauvaan siis mahdollisuus.

Mukavaa juhannusta kaikille toivottelee Heppuliina!

Voih, eih, mulla näyttää nyt siltä, ettei tässä kuussa ole ovulaatiota ollenkaan! Menossa on tänään jo kp 19/~29, tikuttelin ovista kp:t 14-18 eikä lh-huippua tullut kertaakaan. Mulla tulee myös välittömästi oviksen jälkeen nännit ja rinnat kipeiksi, nyt ei mitään! Eli saatanpa joutua odottelemaan menkkoja aika pitkäänkin. Mutta täytynee vielä ehkä tänään laittaa siementä matkaan, josko tästä vielä olisi koneeksi...

Aion ehdottomasti mennä maanantaina sinne progesteronitestiin. Siitähän saa varmuuden, jos ovista ei olekaan ollut ja kenties näin ollen lääkityksen!

Mutta ellen ehdi enää tämän palstan ääreen niin touhurikasta juhannusta kaikille! Keskikesällähän niitä vauvoja tehdään!

Rizzu: Mulla oli tarkoitus mennä myös siihen progesteroni-testiin ensi viikon maanantaina-tiistaina! Voidaan sitten vaihtaa kokemuksia, kunhan tuloksia saadaan.

Olen itse nyt hieman pihalla kroppani kanssa.... Maanantaina plussa ovistestistä ja tänään ollut kummallinen olo vatsassa koko päivän (kuplinut, välistä hieman pistelly - rinnoissa ei arkuutta, eikä selkäkipua). Voisiko ovulaatio todellakin olla vasta tänään vaikka testi näytti vahvaa viivaa jo maanantai-aamuna?!? Siinä tapauksessa, puuhailut osuivat jälleen hieman huonosti, sillä ne tapahtuivat maanantai-iltana..... Ota näistä nyt helvetti selvää. Vai voisiko oireet olla jotain oviksen jälkimaininkeja....

Ovistikuttajilla ei näytä menevän ihan putkeen... Mulla ei viivaa ollenkaan. Ok, onhan tässä vielä päiviä jäljellä kun tänään on kp14/29 (tai mahdollisesti vasta kp13) mutta eilen eikä toissailtana tullut edes hailakkaa viivaa, vaan pelkkää blankoa näytti :( Ja eritevaroitus! Tosin limat on alkanut lisääntymään ja jos menee kuten yleensä niin niistä tulee muutaman päivän sisään kirkkaat ja venyvät. Nyt siis jännätään ensisijaisesti sitä, että tapahtuuko edes ovulaatiota. Grrr.

Riippuen siitä ovuloinko nyt sit tässä kierrossa ollenkaan (prkele) vai mitä tapahtuu niin kaikkien aikaisempien kiertojen ovistuntemusten perusteella meilläkin pitäisi olla tärppipäivä nyt lauantaina, tais olla Heppuliinalla sama? Eli tosiaan ihka oikea juhannusvauvahan siitä tulisi jos ne uimarit ja se munis nyt tekisi keskikesän treffit siellä jossain! Toivotaan näin!

Hannalle tsemppiä jatkoon.

Pikainen limavaroitus myös täältä!

Tänään, kp 20 (!) tuli sen näköistä limaa, että voisi ovis olla vasta nyt/huomenna. Tikuttelunhan lopetin jo pari päivää sitten. Onhan taas kroppa sekaisin.

Saapa nähdä, tuleeko meille mahdollisuutta 10 hengen porukassa yhdessä mökissä lainkaan laittaa mahd. siementä alulle... Täytynee mennä metsään ja kärsiä, jos tulee pyllyyn pari hyttysenpistosta samalla! Noh, juhannusmieltä matkaan! Ja kaverit ymmärtänevät, naisista on kaksi jo siunatussa tilassa, vauvoista puhutaan varmaan taas 24 h.

Pian lähtee juna, mukavat keskikesän juhlat kaikille, kutekaa hyvin!

musta alkaa tuntumaan... ettei tunnu miltään...
Alavatsa on kipee melkein koko ajan ... mitä se sitten ikinä tarkottaakaan...
Neuvolan täti sano sillon alkuun että 3kk pitää yrittää että sitten vasta tikuttaa niin minä odotan sitten sitä. Vielä tämä ja yksi kierto niin sitten!

Näin toissayönä kyllä unta että sain plussan, joku testi se oli ja siihen tuli ihan oikeesti + merkki!! TODELLA hauskaa...

Mukavaa jussia kaikille tai muuten vain odotuksen aikaa!!!

... kuukautisia odotellessa...

Hyvää jussia kaikille! :)

Mie täälä töissä kärvistelen...
hohhoijjaa..ompas odotavan aika pitkä..tuntuu et meiän viikkoon on vielä ikuisuus..ja ikuisuus on jo takana siitä ku menkat alko..höh...

taitaa olla kaikki porukat juhannuksen vietossa ja mie säälittävänä yksin täällä :) mutmut..ei voi minkää..

hei, sellanen mulle tuliki mielee, et mikäs se on sen pesu-sivun osote? josksu kävin siel sívuil, mut en muista mikä se osote oli...jos joku vois valasta mua?

Mul on muuten sellain kumma juttu, et kahvi ei maistu, tulee huono olo....minä joka yleensä juon melkein litrakaupalla päivässä..Nyt juon vaan sen verran ettei päänsärky pääse yllättämään, tää on kyl ihan uus juttu mulle. En kyl tiiä et onko seki sit joku mun ite tiedostamatta kehittelemä oire ja liittyykö se yleensäkää yhtää mihinkään :)
Jotainhan se on pakko keksiä :D

eihän vaa huomaa, et mul on tylsää? tällai juhannuksena ei töissäkää hirveemmin tapahu mitää....blaah...jos nyt jotain menis tekemää..pitää kyl ensin keksimäl keksiä tekemist...

jooh..ehkäpä täälläki ens viikol on enemmän ihmisiä :)

Back to sivilisaatio :) Vielä ei ehtinyt tulla vieroitusoireita mutta tuo juhannusviikonloppu nyt oli vaan esimakua sille mikä on vielä tulossa, eli kesäloma poissa tietokoneiden äärestä. Mietin tässä, että ollaan varmaan kaukana saaristossa just silloin kun on jännäviikonloppu! Mutta lupaan tulla vaikka sitten jälkikäteen kertomaan miten kävi...

Tällä hetkellä voisin melkein sanoa, että toiveet on aika korkealla. Tikutin vahvan ovisplussan kp 16 ja vielä vahvemman kp 17. Puuhastelua oli 15, 16, 17. Joo, oikein romanttinen juhannus!! :)

Ja tuosta selvisi sitten sekin, että ovis on mulla vähän myöhemmin kuin mitä olen aikaisemmin kuvitellut. Hyvä tikut! Nyt tiedän senkin. Rizzu, sinäkö kirjoitit aikaisemmin siitä, että ei tullut ovisviivaa ollenkaan? Sinuna en masentuisi ollenkaan, ovis on silti voinut olla. Mä nimittäin huomasin omalla kohdalla, että taisin ekoina päivinä testata vähän väärin... Eli koska mulla ei ollut aikaa/tilaisuutta tikutta keskellä päivää niin jätin sen puuhan illalle - jolloin olin juonut vaikka kuinka paljon vettä koko päivän aikana ja pissa oli aivan yhtä haalea kuin se pirun näkymätön viiva tikussakin, eli nada. Sitten kun vaihdoin taktiikkaa ja ajoitusta aamupäivälle (mutta ei heti aamuvarhain, aconit kun ei toimi aamu-siitä) niin johan alkoi viivaa näkymään!

Mitä muille kuuluu? Onko kaikki pystynyt nyt tekemään KAIKKENSA mitä tehtävissä on tässä kierrossa? :) Mitkä on Vippen fiilarit, mitä sulle kuuluu? Joitko paljon siideriä juhannuksena, heh? Mulla kieltämättä pyöri sellainen ajatus päässä, että ehkä tämä olisikin ollut viimeiset kosteat bileet vähään aikaan... Toivotaan.

Viikonjatkoja jokaiselle!
Niin ja ps. mäkään en muista sitä pesun sivujen osoitetta, eli musta ei taida olla apua tähän asiaan...

täällä jälleen, ja taas töissä..onkohan mul mitää muuta elämää...*ihmettelee*
Mut tälläst se kesälomittajan elämä on..onneks loppuu koulu loppuvuodesta!! sen takiahan me tää yrityksen alottaminen tähän ajankohtaa suunniteltii ni mie ehin valmistua, ku en halunnu jättää koulua kesken..

kp 24 meneillää ja nyt just on ihan järkyttävän huono olo..siliti pessimistisellä mielellä ja epäilen et nää mun kaikenmaailman oireet on ihan ite tuotettuja..en muuten oo tainuu yhessäkää aiemmassa kierrossa olla näin varma et menkat alkaa..

Hienoa molly et sun tikuttelu onnistu!!!ehkä mieki voisin sen innoittamana ens kierros kokeilla :) toivotaa et sul nyt tärppäs ja tikutuksesta oli hyötyä! tietysti myös kaikille muille oikein paljon tärppionnea!!!

poistun takavasemmalle ja jatkan työntekoa..nauttikaa kaikki lomalaiset aurinkoisista päivistä!! :)

Jees, täällä jälleen, koneen ääressä. Mukava oli jussi, aika kosteakin tosin. Ja valvottu on, liikaakin. Menimme nukkumaan sunnuntaiaamulla vasta klo 5... Olotila tänään töissä sen mukainen.

Oma napa: kp 24 menossa ja harmikseni se ovis oli varmaan vasta silloin torstaina, eli yhtäkkiä tuli 4-5 päivän heitto, eikä meillä tosiaankaan ollut mahiksia ""siementää"" ennen kuin lauantaina, joten pieleen tais mennä ajoitus tästä kierrosta. Oviksen jälkeinen nännikipu tuli jälleen lauantaina kuvioihin. Eli katselen tässä jo sinne heinäkuuhun. Josko loma tekisi hyvää mielelle.

Tänään kävin antamassa kuitenkin verinäytteen progesteronista sekä kilpirauhasen toiminnasta. Sen sijaan se prolaktiinitesti menee varmaan elokuulle, sillä luulen, että ehdin lähteä maalle kesäloman viettoon ennen kuin seuraavan kierron kp 5 on käsillä (jos/kun kierto kerran venyy). Näillä näkymin olisi tulossa kenties 33 päivän kierto.

Mutta tsemppiä kaikille, kuulosti ainakin aktiiviselta juhannusvauvan teolta teidän kertomuksenne. Nyt vain odottamaan, että munis pesiytyisi oikeaan paikkaan!

moi vaan kaikille!!
En ole aikoihin päässyt tänne kurkkimaan.. Minulla oli ovis muistaakseni kp 14 jolloin tikutin vahvan viivan. ovis olikin aiemmin mitä luulin eli oli hyötyä tikutuksesta. nyt ainakin simpat lähti oikeaan aikaan liikkeelle. juhannuksena en oikein juhlinut.. join vain neljä siideriä koko neljän päivän reissun aikana. lauantaina oksensin kun oli niin paha olo, tänään on myös ollut huono-olo, mutta eihän sen vielä pitäis vaikuttaa.. mutta toiveet on ainakin korkealla.. ja varmaan taas joutuu pettymään.. noh, sen näkee viikon päästä..
plussatuulia kaikille meille!!

Heipä hei,

Juhannukset tuli juhlittua, melkoisen kosteasti täälläkin, mutta ihan kivaa kyllä oli. Nyt meneillään kp 20/26 ja vielä ainakaan eivät ole alkaneet tuhruilut. Toivottavasti pysyisivätkin poissa mahdollisimman pitkään! Jotenkin on kyllä tosi pessimistinen olo tämänkin kierron suhteen. Puuhailut taisivat osua kyllä melko kohdalleen (ainakin ovistestin mukaan), mutta jotenkin tämä oireettomuus ei tiedä hyvää. Kuitenkin sitä ajattelee, että kyllä ne tuhrut sieltä kohta taas ilmaantuu..... Eilisen ja tämän päivän on kyllä alaselkää juilinut samalla tavoin kuin oviksen aikaan ja mahassakin oli eilen lieviä menkkamaisia tuntemuksia, mutta tiedä noista. Voivat hyvinkin enteillä vain tulevia menkkoja.

Tänään menen ottamaan sitten sen progesteroni-testin, jotta saisin tiedon keltarauhasen toiminnasta. Perjantaina lähdetään miehen kanssa reissuun ulkomaille, joten tokihan menkkojen poisjääminen olisi kaikin puolin mahtava uutinen.

Jotenkin sitä vaan ajattelee, että kyllä sitä sitten tietää, kun on raskaana ja nyt ei ole yhtään sellainen olo. Toivottavasti muut täällä ovat positiivisimmissa fiiliksissä. Olen siis reissussa jännäilyhetket, mutta tulen toki kertomaan, miten kävi. Plussaonnea kaikille !!!!

Heippa !

Liityn teidän kanssa jännäilemään, vaikka niin kovasti yritän aina välttää nämä ketjut. Muutaman kerran kun on tullut tiputtua...

Joo, mutta nyt siis kp21/26-28 eli aika samoissa mennään Florencen kanssa. Mullakaan ei vielä ole ilmaantunut tuhrua
-koputtaa puuta- , toivottavasti se viimein jäisikin pois näillä tero-annoksilla (2/vrk). Mulla siis keltarauhasen vajaatoimintaa.

""Oireita"" tulee aina tutkiskeltua vaikka nytkin on paljon muutakin ajateltavaa. Ei tästä kuumeesta pääse mihinkään = ). Ovis oli mitä ilmeisemmin kp13, en tikutellut, mutta lämpöjen mukaan noilla nurkilla. Juhannuksena alkoi viiltävä mahakipu, joka on jatkunut ajoittain vieläkin, tosin enemmän pistelevänä. Rinnatkin ovat hieman turvonneet , sekin johtunee ehkä teroista ja valkovuotoakin löytyy,mikä yleensä on vähäistä. Välillä tuntuu, että nyt tärppäsi, mutta niinhän se on joskus ennenkin tuntunut ja täti se on vaan paikalle porhaltanut = (. No, viikon päästä tiedetään jo enemmän, ei vaan jaksaisi odottaa !!

Helou! Eilen en päässy koneelle, mutta nyt ollaan taas sorvin ääressä.. Juhannuksesta jotenkuten selvitty. :) Sidukkaa meni eli kosteeta oli juu. Ja kaikin puolin ;) Alko olla jo koomisiakin piirteitä mein touhuissa, kun koitettiin päästä ""siementään"" ;) Tosin mä luulen että ovis on vasta tänää tai oli eilen, kun tuli limaa ja nyt sattuu tohon vasempaan munasarjaan.. Mutta tulipahan jussinakin laitettua simppoja liikkeelle, kun ei siitä oviksesta näemmä tiedä ennenku tikuttaa.. Jos jotain tein kokemuksista koitan oppia.. :) Toivottavasti tikuttelu tuottaa teillä tulosta!

Ei kai täällä nyt ihmeempiä. Menispä nyt vaan kaks viikkoa nopsaan. :) :) +++++++++-tuulia!!

Alkaa taas olemaan tätä aikaa kun toiveet on aika korkealla, ovis on takanapäin ja ei voi muuta kuin toiveikkaana odottaa ja pitää peukkuja. Mitään oireita ei tietty vielä tässä vaiheessa voisi edes ollakaan (kp20) mutta oviksen jälkeen parina päivänä nipisti välillä alavatsasta. Oliskohan se ollut vielä sitä ovista?... Tai sitten ei. Ihan turha kai spekuloida, ei auta kuin odottaa.

Lomiakin tässä odotellaan ja pian pääsen mökkeilemään oikein kunnolla. Ainoa huono puoli on, että tänne ei oikein taida päästä kirjoittelemaan ja lukemaan teidän muiden kuulumisia sillä aikaa :/ Toivottavasti nyt jossain vaiheessa pääsis edes pikaisesti jollekin koneelle jossain. Viimeistään sitten jännäysviikon jälkeisellä viikolla kaivan tämän ketjun jostain sivulta ja tulen ilmoittamaan miten mun kävi... Mutta siihen on vielä aikaa.

Tsemppiä ja plussia kaikille!

Täällä taas odotellaan vaikka ukko juuri muisti muistuttaa että eikö me sovittu niin että tulee jos on tullakseen... Niinhän me taidettiin puhua mutta... (kyll te varmaan tiedätte!!)

Kietopäivä 22/ 26-27 menossa ja oikean puoleinen alavatsa kipu on jatkunut edelleen melkeimpä jatkuvana. Kuukautisia odotan kovasti tai jospa kuitenkin sitä ettei ne alkais mutt kyllähän sen tietää!! No ma tai ti sen pitäis näkyä jos ajallaan tulee!

No jospa sitten ensiviikolla viimeistään lisää kun alkaa porukka tietämään plussat ja miinukset, toivon mukaan noita plussia tulee runsaasti tälle kierrolle kun viimeks tais jääjä aika vähään!!

Kukkais ajatuksia odotusajalle ettei vain hermo liikaa kiristy!
(ukko paasaa että olen kuulemma aika äksy!)

Heips!

Mukava kuulla että teillä on juhannukset sujunu hyvin :) pikkuhiljaa alkaa meiän viikko lähestyä, vaikka viimeks tuntu et siihen on toivottoman pitkä aika..
Mulla edelleen riittää oireita vaikka muille jakaa, mikä on sinänsä hassua koska oon melko varma vieläki että ei tärpänny..tai ihme olisi jos niistä muutamasta kerrasta, jotka ei ees välttämättä osunu oviksen aikoihin tärppäisi..
Mutta jännittäähän se silti, että alkaako ne menkat vai mitä tapahtuu..on se niin kummallinen toi ihmisen mieli..

hohhoijjaa..vielä huominen päivä töitä ja sit ois pe jo vapaa..kylhän tääl on jo tullu oltuukii..

Kukaa ei ilmeisesti muistanu sitä pesun sivun osotetta?

millekkäs päivälle teillä muuten tuo jännäyspäivä sattuu? mulla on luultavasti tuossa viikonvaihteessa/alkuviikolla jännät päivät...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hei Lilja!

Muistanhan minä osoitteen, mutta unohdin vallan sen sulle kirjoittaa. PeSun osoite on www.metku.net/~pesu. Käyn itse sivuilla tämän tästä.

Mulla on oireina ainoastaan se nännien arkuus, sekin laimeampaa kuin ennen, kun en niin jännitä tulosta, sillä ajoitukset meni pyllylleen. Edellisten kiertojen oireisiin on siis saattanut vaikuttaa psyyke aika lailla!

Plussaonnea kaikille kuitenkin!

Yhteistyössä