[QUOTE="vieras";23389238]Mitä jos samalla tavalla käyttäytyis lapsen kummi, hoitaja tai mummo? Eikö sillekään saa sanoa, että jos lapsella on liian vähän vaatetta päällä? Miksi se MIES on kaiken kritiikin yläpuolella?
Ihan sama vaikka joku mun kaveri tekis noin eikä kuuntelis mua ja vähättelis mun mielipidettä. Ei vaan ole kunnioittavaa käytöstä! Mitäs sitten kun lapsi haluaa karkkia ja äiti kieltää ja isä silti antaa, tai kyse on leluista tai ihan mistä tahansa muusta kasvatusasiasta? Onko äidin mielipide aina nalkutusta?[/QUOTE]
Eihän tossa tilanteessa varsinaisesti ollut kyse siitä, että vauvalla olisi ollut tilanne huomioon ottaen edes mitenkään liian vähän päällä. Kyse oli enemmänkin siitä, että äitiä v*tuttaa, kun isä on käyttänyt omaa päätään eikä toiminut orjallisesti ohjeiden mukaan. Ohjeiden, jotka on annettu koska pidetään miestä niin ala-arvoisena olentona, että sille pitää ne antaa ohjeet joka ainoaan pikkujuttuun, vaikkei se niitä pyytäisikään.
(Lapsen oma haluaminen on mun mielestä eri asia, mutta kyllä siinä pätee meillä ainakin sama sääntö: toisen mielipiteen yli ei kävellä noin vaan, jos on tarvetta niin keskustellaan. Mä en tyrmää mieheni mielipidettä liittyen vauvan pukemiseen. En myöskään kävele mieheni mielipiteen yli jos se kieltää isommilta lapsilta jotain, tai suostuu johonkin.)
Ja ei, en puutu myöskään mummujen ja kummien toimintaan ja tapoihin hoitaa lapsiani pelkästään siksi, että tekevät jotain erilailla kuin minä. Enkä anna mitään vaatekappale kerrallaan-ohjeistusta, jos sitä ei erikseen pyydetä.
Puutun tilanteisiin sitten, jos ne ovat oikeasti vaarallisia tai haitaksi lapselle. Ja silloinkin perustelen puuttumiseni pätevämmin kuin niin, että "mä käskin tehdä näin". Tällaisia tilanteita ei ole juurikaan tainnut edes tulla vastaan, mutta mulla ilmeisesti on sitten vähän löperö käsitys oikeasta haitasta ja vaarasta...