Vituttaa niin ettei veri kierrä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="freedom";29549830]No en ihmettele yhtään jos mies rimpuilee talutushihnassaan.

Jos kerran vaimo tietää etukäteenkin jo kaiken ja valittaa jo etukäteen niin..
mulla kyllä sympatiat menee miehelle ihan vaan tuon nillityksen takia.

JOS se mies sieltä nyt nousisikin ahertamaan niin mitä tekisi vaimo?
Veikkaanpa että leikkisi marttyyria siitä huolimatta.
Kukapa ei jäisi sänkyyn jos vastaanotto on tuo.[/QUOTE]

Oikeastiko sä ajattelet että vaikka etukäteen on sovittu että aamulla noustaan ja siivotaan, niin on ihan ok örveltää kotiin aamukolmelta ja skipata se siivous, kun tuli niin paha mieli siitä toisen vahtimisesta? Pidätkö sä oikeasti miehiä noin keskenkasvuisina ja kädettöminä? Mun mielestä tuollaista käytöstä voi odottaa korkeintaan teini-ikäiseltä.

Jos miehen mielestä vaimo "kyttää" niin siitä voi sitten ihan reippaasti avata suunsa siinä vaiheessa kun asioista sovitaan, ei tuollainen murrosikäisen uho "en varmasti tee niinkuin on sovittu kun olen oma herrani" ole mistään kotoisin.

[QUOTE="Lissu";29549858]Oikeastiko sä ajattelet että vaikka etukäteen on sovittu että aamulla noustaan ja siivotaan, niin on ihan ok örveltää kotiin aamukolmelta ja skipata se siivous, kun tuli niin paha mieli siitä toisen vahtimisesta? Pidätkö sä oikeasti miehiä noin keskenkasvuisina ja kädettöminä? Mun mielestä tuollaista käytöstä voi odottaa korkeintaan teini-ikäiseltä.

Jos miehen mielestä vaimo "kyttää" niin siitä voi sitten ihan reippaasti avata suunsa siinä vaiheessa kun asioista sovitaan, ei tuollainen murrosikäisen uho "en varmasti tee niinkuin on sovittu kun olen oma herrani" ole mistään kotoisin.[/QUOTE]

Miksi on olettamus, että se mies EI siivoa?
Sehän voi heilutella imuria parast aikaa! :D

Mä en ainakaan vahtaa, mihin aikaan mun ukko tulee baarista kotia. Ihan sama, mikä juhlapäivä on tiedossa. Meen nukkumaan normaaliin aikaan ja aamulla aloitan järjestelyt, niinku muutenki aloittaisin. Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.
En ymmärrä naisia, jotka valittaa miestensä juomisesta! Mä ainaki ohjaan miehen petiin, jos satun heräämään. Huolehdin siltä päällivaatteet pois ja pistän vesilasin viereen yöpöydälle... Ihme nillittäjä olet!

Teeksä kaikki valmistelut ite ja vielä passaat lupauksista huolimatta kaatokännissä tullutta miestä?!

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29549814:
miks päästit olisit ehdottanut ens viikonloppua, kerta tiesit että miehlläs on tuohon taipumuksia

No varmaan jos haluaa luottaa aikuisen ihmisen kykyyn ottaa vain pari olutta ja tulla sitte kotiin, kuten lupasi...

Mä en ainakaan vahtaa, mihin aikaan mun ukko tulee baarista kotia. Ihan sama, mikä juhlapäivä on tiedossa. Meen nukkumaan normaaliin aikaan ja aamulla aloitan järjestelyt, niinku muutenki aloittaisin. Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.
En ymmärrä naisia, jotka valittaa miestensä juomisesta! Mä ainaki ohjaan miehen petiin, jos satun heräämään. Huolehdin siltä päällivaatteet pois ja pistän vesilasin viereen yöpöydälle... Ihme nillittäjä olet!

Eikö teillä mies osallistu mitenkään jos on juhlat tulossa? Vähänkö outoa.

Minusta kahden tasa-arvosen ihmisen taloudessa asiat hoidetaan yhdessä, vastuu otetaan yhdessä, lupauksista pidetään kiinni, toiseen luotetaan eikä kytätä. Että kyllä minusta ap on ihan syystä hermostunu. Mä en ainakaan pidä miestä lapsena jota pitää hoitaa ja sen mielitekoja ymmärtää tilanteessa kuin tilanteessa.

Tosi ihmeellistä, ettei monikaan tunnu välittävän siitä, että isikulta ei tehnyt ohareita ainoastaan puolisolleen vaan myös lapselleen. Vai onko sekin vaimon syy, että lapsi katselee krapulaista isäänsä juhlapäivänä? On muuten melkoista itsepetosta kuvitella, ettei lapsi näe ettei isä ole kunnossa tollaisen ördäyksen jäljiltä.

Tosi ihmeellistä, ettei monikaan tunnu välittävän siitä, että isikulta ei tehnyt ohareita ainoastaan puolisolleen vaan myös lapselleen. Vai onko sekin vaimon syy, että lapsi katselee krapulaista isäänsä juhlapäivänä? On muuten melkoista itsepetosta kuvitella, ettei lapsi näe ettei isä ole kunnossa tollaisen ördäyksen jäljiltä.

Yäk, ei meillä onnistuisi tommonen. Ei vaan tulis juhlia koska meillä molemmat osallistuu ja mies on tosi aktiivinen yleensä.

Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.

:D kyllä meillä ainakin kärsisi ihan siitä imuroinnista itsestään, kun oman osuutensa hoitaisi.

jos on luvannut tulla ajoissa, eikä tule, on kaikki oikeus olla vihainen/pettynyt/nillittää. jos lupaa, niin pitää. jos ei tahdo pitää, niin ei lupaa.

jos on niin tossun tai kyttäyksen alla, että palstamammojakin jo säälittää, niin järjestäköön aikuisena itse itsensä toisenlaiseen tilanteeseen.

No nämä miehen ymmärtäjät... pitäähän wt- perheidenkin saada elää elämäänsä vaikka sitten ruusunpunaiset lasit silmillä. Ja onhan se työtön juoppo ukko kohtalainen lapsenhoitaja lähihoitaja- äidin työvuorojen ajaksi.

Ei juma...
Aloittaja vois viedä pullon äijän eteen ja sanoa, että juo vaikka kaks viikkoa putkeen. :D

Sitte järkyttävää kattiloiden kolistelua, imurointia, inhokkiruokaa, vihaamaansa musiikin kuuntelua janiinedelleen.
Sitä saa, mitä tilaa. :D

Ei oikeesti ole niin vakavaa, kun mies tulee kännissä kotiin. Mistäs sitä tietää, mikä miestä ottaa päähän, ku eivät aina puhu. Ehkä se hukutti stressiä juomiseen (mikä suinkaan ei ole hyvä vaihtoehto).
Onhan se mielialaa ylentävää, jos kylään tulee esim.nalkuttava anoppi, mulukku appiukko...

[QUOTE="vieras.";29549684]Sinun käytäntösi toimii, jos olet perheessänne se, joka ottaa viime kädessä vastuun perheen pyörittämisestä. Meillä taas ei toimi, koska olen tarkka siitä mitä on sovittu. En pettäisi lupaustani toiselle ja jos toinen pettää lupauksensa se on paljon pahempaa kuin vain pelkkä kännääminen. Joten on hienoa, että suostut huolehtimaan miehesi nukkumaan ja jättää hänet kärsimään rauhassa krapulassaan. Pysyt niin onnellisena, eikä miehesikään joudu kyseenalaistamaan henkistä kypsyystasoaan. Minä taas odotan mieheltä vastuuta ja vaivannäköä meidän arkeen...[/QUOTE]

Juuri näin. Monesta tämänkin ketjun vastauksesta huomaa että palstalaisten mielestä mies on yksi lapsista, jota pitää aina ymmärtää ja taputella päähän vaikka mitä tekis...nainen kantaa aina lopullisen vastuun. Ei sen noin kuulu menä, mies on aikuinen ja vastuussa tekemisistään. Jos mies itse lupasi olla juomatta liikaa niin tekihän se väärin.

En siis valvonut odottamassa miestä kotiin, vaan heräsin siihen kun ovi kävi. Kävin kahdesti kauniisti sanomassa, että siirtyisi sohvalle eteisen lattialta ennen kun otin punteista kiinni ja raahasin itse. Aamulla nousin ylös kahdeksalta lasten kanssa ja ajoin miehen sänkyyn selviämään. Vein buranan ja vesilasin ja ilmoitin että herätys on puoli yhdeltätoista, kun tarvitsen silloin lisäkäsiä. Sovitusti sitten tuo nousi ja pystyi melkein normaalisti toimimaan, kun sai nukkua aamun.
Pyysi anteeksi ja saikin. Ei vaan yhtään ymmärtänyt miksi mua niin vitutti eli omasta mielestään oli ihan OK jos lupaa, mutta meneekin sitten vähän toisella tavalla kuin oli sovittu. Mun mielestä sovituista asioista pidetään kiinni, muuten ei ole luottamusta.

Hyi helvetti, en edes harkitsisi olevani miehen kanssa, joka voisi juoda itsensä kaatokänniin. Yhhyh kuinka oksettavaa. Jos itse on tuollaista päättänyt katsella, niin.. noh. Sitä korjaa mitä kylvääkin.

Niinpä niin, kuka meistä olisi täydellinen. On sitä itekki tullu perseet olalle vedettyä ja kaikenlaista mokattua. Kerran heräsin Oulusta, asun ite Vantaalla, olen herännyt myös ojasta kesällä.

On kuitenkin kotiin päässy, siitä propsit ukollesi.

Eikö teillä mies osallistu mitenkään jos on juhlat tulossa? Vähänkö outoa.

Osallistuu. Nukkuu sen muutaman tunnin ja joutuu sitten krapulassa tekemään ne samat, mitä voisi tehdä selvinpäin.
Mulla on ittellänikin llut joskus niin hauskaa, että ajantaju on kadonnut ja len havahtunut pilkkuun!
En ihmettele yhtään AP:n miestä, jos AP nalkuttaa ja valittaa ja vahtii. Mun mies saa mennä, niinku haluaa ja yleensäpä ei halua edes mennä... Luottamus toimii puolin ja toisin.
Ja ei, mä en yksin kanna vastuuta ja ole ainoa "aikuinen" taloudessa. Mies kantaa ihan yhtä lailla! Tarvittaessa osaisin kyllä ihan itsekin järkätä ne juhlat...
Joten sitokaa vaan miestenne liekaa tiukemmalle, hankkikaa ruoskakin, kyllä se siinä sit ruodussa pysyy! Tai sit käy just toisin...

Onhan se kova järkytys huomata, että kaikki ei mene aina niinkuin Strömsössä. Monilta tuntuu unohtuvan se seikka, että miehessä voi ihan oikeasti olla helvetin paljon hyviä ominaisuuksia ja mies voi olla mahtava ja rakastettava ihminen.

Ette te naisetkaan mitään täydellisiä ole, hyvin kaukana täydellisestä mutta monesti ne hyvät puolet voittaa ne teidän vittumaiset ja paskat puolet.

[QUOTE="harmaa";29553151]Voi jestas, ei voi muuta sanoa kuin että onneksi mun mies ja minä ollaan molemmat jo aikuisia. En todellakaan jaksaisi tuollaista enää tässä iässä. :)[/QUOTE]

Joo, mutta kysymyksenä sinulle ja muille. Kestääkö teidän suhde yhtään mitään vastoinkäymistä, jotenkin tulee sellainen olo, että mitään ei kestetä jos kaikki ei mene niinkuin Marja-Liisa haluaa.

Ehkä on parempi, että naiset ottavat mielummin koiran kumppaniksi, se ainakin tottelee kiltisti, ihminenhän on siitä jännä eläin, että se ei tottele kuin koira.

Yhteistyössä