Vituttaa ihmiset, jotka eivät osaa/voi/pysty kuunnella toisen huolia neuvomatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tai sellaista, jossa kertojan elämässä kaikki ei nyt vain ole niin kuin Strömsössä ja sen kanssa vain on koitettava elää. Niin saatana ne, jotka alkavat siinä neuvoa, vaikkei ole pyydetty! Niitä on nämä keskustelupalstatkin täynnä. Harvoin saa vain valittaa mistään saaden kommentteja kuten "niinpä", tai "sama täällä". Aina pitää neuvoa, vaikka jos tilanteeseen olisi ratkaisu tekisin jo sen mukaan, kiitos vain.

Vituttaa ihmiset ,joiden pitää jatkuvasti käyttää muita ihmisiä oman pääkoppansa likaviemärinä, purkaa ”huoliaan” ja vielä kehtaavat valittaa kaikesta.

Keskustelupalstoilla nyt on tapana keskustella. Jotenkin loogista vai mitä. Jos sen sijaan haluat ja viihdyt siinä omassa kurimuksessasi niin hittojako tulet ulisemaan siitä kun tiedät riskit vastauksien saamisille! Pidä mölyt mahassasi ja mökötä sitruuna persiissäs hamaan tappiin asti vaan.

Mutta älä tule vinkumaan kun et niitä neuvojakaan sitten saa vaikka hiljaisesti niitä toivoisitkin.

Näinhän se on.
Parisuhteessakin on hyviä ja huonoja aikoja.
Huonot ajat on raskaita, niistä tekee mieli puhua että jaksaa paremmin, mutta tiedän kyllä että kohta taas helpottaa - Ei siihen kaipaa mitään analysoimista tai ratkaisuja.

Tai sellaista, jossa kertojan elämässä kaikki ei nyt vain ole niin kuin Strömsössä ja sen kanssa vain on koitettava elää. Niin saatana ne, jotka alkavat siinä neuvoa, vaikkei ole pyydetty! Niitä on nämä keskustelupalstatkin täynnä. Harvoin saa vain valittaa mistään saaden kommentteja kuten "niinpä", tai "sama täällä". Aina pitää neuvoa, vaikka jos tilanteeseen olisi ratkaisu tekisin jo sen mukaan, kiitos vain.
https://kaksplus.fi/threads/iltalehti-jumittaa.1913588/#post-31364864
:whistle:

Mitä jos ap kirjoittaisit ihka omaa valitusblogia ilman kommentointioikeutta. Vain peukkunappi "sama täälä", "en ole kokenut vastaavaa" ja sitten
"jätä yhteystietosi, niin saatan vittuilla privana ja jaetaan yhdessä tämä tuska"
Näin saisit ihan kaikki paskat kirjoitettua kaikkien huoleksi ja mielesi kevenee heti sadalla. Myhäilisit tyytyväisenä, kun muut piehtaroivat tuskissaan, kun eivät voi jakaa neuvoja sinulle.

Mä ainakin ymmärrän hyvin mitä ap tarkottaa. Mutta palstamaailmassa asiat ei mene ihan niin. Aina löytyy pätijöitä, ja sitten niitä jotka yksinkertaisesti haluavat auttaa ja sitten on niitä jotka kokevat omien ongelmiensa ratkaisun olevan kaikille muillekin ne samat kuin itselleen ovat toimineet.

Joskus on paljon kivempi soittaa ystävälle jonka kanssa saa haukkua vaan kaiken paskan maailmassa maan rakoon. Kummasti se olo helpottaa ja alkaa jopa jälkeenpäin huvittamaan.

Mulla on sellainen ystävä, ja se saa valittaa myös mulle asioista vaikka mistä ja mä oon messissä sen tunnetilojen kanssa niin että puolestaan itseäkin vituttaa, ja siinä sitten vertaistuellisesti avaudutaan-
Ei neuvota vaan puidaan ja päästetään ulos.

• Tykkää
Reactions: Fantzu
Keskustelupalstoilla avaudutaan, että saadaan jotain kommentteja ja niitä neuvojakin asiaan. Jos niitä kommentteja ei halua, niin silloin on paras avautua jossain muualla kuin keskustelupalstalla. Täältähän voi saada ihan uuden näkökulman niihin omiin pulmiinsa.

Aloittaja vaikuttaa ihmiseltä, jonka ongelmiin muut ihmiset näkevät selvät ratkaisut perssilmälläänkin mutta aloittaja ei viitsi/halua tehdä mitään ratkaistakseen ongelmansa.
Aloittaja siis on ihminen joka tykkää rypeä säälissä, kun asiat on niiiin huonosti sekä vinkua niistä jatkossakin.