Vituttaa ihan todella paljon kun äitini AINA siivoaa meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hohhh

Vieras
Joka kerta kun hän käy kylässä alkaa hän siivota kysymättä. Ei edes ota kontaktia oikein lapsiin vaan heti on imuroimassa, lakaisemassa tai jynssäämässä vessaa. Meillä siivotaan 1x/vko isosti ja joka päivä lakaisen irtohiekat pois. Siitä huolimatta hiekkaa on vähän lattialla, koska meillä on 2 isoa 4x päivässä ulkoilevaa koiraa.

Kun olen sanonut nätisti, ei ole auttanut. Kun sanoin napakasti, alkoi marttyyrimainen huuto " lopeta tuo nalkuttaminen minulle". Sitten hän tunkee kylään väh. kerran viikossa.

Mua vituttaa ihan todella tuo, mitä te ajattelisitte samassa tilanteessa!
??

Ihnaa! Meillekin saisi joku tulla siivoamaan. Meillä myös 2 isoa koiraa ja 3 lasta, joten imuroin ja pesen lattiat joka päivä. Silloin kun appiukko on meillä, niin hän siivoaa aina mielellään ja pesee ikkunat. Tykkään ja olen todella kiitollinen avusta!!!

No mua ei haittaa, että äiti siivoaa, päinvastoin. Tosin ottaa kontaktia myös lapsiin ja asuu kaukana, joten jokaviikko ei kyläile.:) En mä osais varmaan silti suuttua, jos joku vapaaehtoisesti siivoais täällä viikottainkin. Toki, jos jotain kaappeja rupeis järjestämään ilman lupaa. Anopin siivoaminen välillä ärsyttää kun koen sen ehkä vähän arvostelevana, vaikkei sitä tarkoitakaan. Anoppi on muutenkin niin hösääjä, että sen tekemiset ärsyttää enemmän. Myös miestä.

Mulla oli oma äiti SEKÄ anoppi samanlaisia. Anoppi luovutti hyvällä, äiti taas jaksoi oikoa paikkoja ja tarkistella taulunkehyksiä, löytyisikö pölyä. Imuroi, järjesteli paikkoja, milloin mitäkin. Piti ärähtää. Kyllä sitä vastaansanomistakin kuului, mutta ilmoitin, että onneksi äiti ei asu meillä, niin ei tarvitse sietää tätä "kamaluutta".

Kova kovaa vastaan, ei se muuten opi.

APU on tietysti asia erikseen, se on ok. Se on enemmän anopin heiniä. Mutta alentuvan arvosteleva "mä voin nyt sitten tehdä tän, kun sä et osaa/huomaa/kykene" on vain ärsyttävää. Samoin se, että aletaan määkiä esimerkiksi siitä, että säilytän pyyhkeet pukuhuoneessa avohyllyillä, enkä kämpän toisessa päässä liinavaatekaapissa. Mun mielestä on tärkeämpää, että pyyhe on kätevästi saatavilla, äidin mielestä tärkeintä on se, että pyyhkeet eivät näy. Etenkin, kun ne eivät ole sävy sävyyn. Sekin ärsyttää, että tavaroita siirrellään kaapista toiseen, kun ne ovat "väärissä" kaapeissa. Mutta mä piru soikoon haluan pitää raastimeni juuri siinä, missä se minun mielestäni on hyvä. En minäkään mene äidin luo vonkumaan, että sen pitäisi siirtää lautaet naapurikaappiin.

Meillä äiti kerran teki suursiivouksen ja järjesteli jopa kaapit uusiksi mun poissaollessani ja oli mm. laittanut kondomit ja seksilelut yöpöydän laatikkoon, että revi siitä. Mä olin todella loukkaantunut, että äiti piti mun kotia oman huushollinsa jatkeena välittämättä yhtään mun ja mun miehen tunteista. Ja tottakai äiti loukkaantui, kun en arvostanut hänen suurta urakkaansa... Meillä meni jopa hetkeksi välit poikki äidin kanssa tuon takia.

[QUOTE="jjjj";27334525]Meillä äiti kerran teki suursiivouksen ja järjesteli jopa kaapit uusiksi mun poissaollessani ja oli mm. laittanut kondomit ja seksilelut yöpöydän laatikkoon, että revi siitä. Mä olin todella loukkaantunut, että äiti piti mun kotia oman huushollinsa jatkeena välittämättä yhtään mun ja mun miehen tunteista. Ja tottakai äiti loukkaantui, kun en arvostanut hänen suurta urakkaansa... Meillä meni jopa hetkeksi välit poikki äidin kanssa tuon takia.[/QUOTE]

Mikä siinä muuten on, että äidit ja anopit toimii näin eli tekevät omin päin jotain radikaalia toisten kodissa ja sitten ollaan loukkaantuneita kun "ei apu kelpaa"??

Tuttu homma mullekin tämä, paitsi toi seksileluhomma ;)

Mun äiti vetäs herneet myös kun en jaksanut noteerata hänen lavuaarin jynssäämistään... mulla oli siinä vauva ja leikki-ikäinen hoidettavana ja yks pitää lavuaaria maailman keskipisteenä...

Minun äitini on kanssa kova siivoamaan. Aiemmin se minua ärsytti kun tuntui että eikö meillä hänen mielestään ole tarpeeksi siistiä. Mutta sitten tajusin että se on hänen tapansa auttaa. Siivotkoon jos haluaa, ainahan siitä apua on!
Ja pakko tähän sanoa että voi kun tuo olisi suurin äitiin liittyvä murhe :( Meillä ei ole varmuutta kuinka kauan saamme äitini lähellämme pitää ja minä tulisin kaipaamaan jopa niitä siivousvälinekauppalappuja joita hänellä on ollut tapana kirjoitella kun on huomannut puutteita kumihanskoissa/pesuaineissa/karhunkielissä :)

Yhteistyössä