Vittuil**t älkää vaivautuko vastaa. Lapsen suhteeton pelko, kuukauksia jatkunut kyvyttömyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nukahtaa yöllä uudelleen. Turha tulla sanoo ota viereen tai muuta vastaavaa.
Mä en jaksa tätä, eikä tää ole normaalia, tätä on nyt jatkunut yli 4 kuukautta ja mä lähden kohta hotelliin nukkuu yöt. Nukkumaan!!!

En tiedä ketään edes 5 vuotiasta joka pomppis joka yö kitisemässä. Ja meidän lapsi menee 3 luokalle kouluun!

Jos jollakulla on oikea kokemus siitä miten ongelma ratkeaa niin että lapsi nukkuu omassa huoneessa herättämättä joka yö äitiä ja valvomalla tunteja. Niin kertokaa

Se on eriasia jos lasta joskus pelottaa tms ja tulee vanhempien huoneeseen. Mutta tää ei enää ole normaalia.

Kummallisinta tässä on se että joululomalla nukku yönsä. Eka päivä koulua-heräs ekan kerran ja siitä lähtien 6-7yötä viikossa herää öisin. Koulussa ei ole mitään epätavallista, eikä muutoksia. Kotona ei oo mikään muuttunut. Lapsella on kavereit , eikä oo ikinä joutunut kiusatuksi.

Miksi yhtäkkiä on kuukausia kestävä järjetöntä yöheräilyä??

Ne joilla lapsi herää joskus yöllä, mutta yleensä nukkuu= normaalia

On aika turha kommentoida. Koska joa ei ole kokenut tätä niin ei voi edes ymmärtää-, saati tietää ratkaisua. Anteeksi jos loukkaan tällä. Mutta tää vaikuttaa jo parisuhteeseen kun on 4 kuukautta jatkunut.

Ihan ekaksi tule mieleen etta onko lapsella joku pieni yovalo? Jospa ihan vaan pimean pelkoa joka on voinut tulla niin monesta asiasta: TV ohjelma, video peli, kaverien jutut ym ym

Toinen jota voisi koittaa on isan/aidin kaytetty Tpaita - eli lapsella on tutun ja turvallisen hajuinen vanhemman Tpaita yoasuna.

Olen pojantyttarelle kayttanyt kumpaakin kun han kanssa heraili monta kertaa yossa ja hortoili minun sankyyn nukkumaan.

Rasittavaa :(

Yleensä kaikkeen on olemassa joku syy. Olethan varma, että ei ole kuitenkaan kyse jostain ikävästä lapsen elämässä? Mistä tiedät varmaksi ettei kiusata? Eihän koulun kanssa yhtä aikaa alkanut joku harrastus, jossa olisi ikävä aikuinen tai lapsi?

Ota yhteyttä koulukuraattoriin ja käytä lapsi lääkärissä, ja jos mitään fyysistä poikkeavuutta ei löydy niin kokeile lapselle melatoniinia. Se on turvallinen "lääke" myös lapsille.

Tuttu vaiva. Nyt vasta 8 v:nä yöt on rauhallisempia.
Päivän tapahtumat käsiteltiin öisin ja uni oli levotonta. Meillä tilannetta auttoi, kun yksi kovasti häiriköivä lapsi vaihtoi toiseen kouluun.

Mulla ihana mies, jonka olisi pitänyt kai häiriintyä noista lapsen yöheräämisistä (ei ole lapsen isä) meni lapsen kanssa yhdessä nukkumaan, jotta mä sain nukuttua. Keskusteli ja hankki PITKÄVAIKUTTEISEN MELATONIININ (lyhytvaikutteinen vaikuttaa vaan pari tuntia). Myös Ataraxia voi antaa, se on unilääkekin.

Sukulaisperheen lapset ovat ihan samanlaisia, koululaisia hekin. Tai siis nukkuvat hyvin samassa huoneessa vanhempien kanssa, muuten eivät. Heillä homma toimii niin, että illalla pitää nukahtaa omaan sänkyyn, ja yöllä saa tulla nukkumaan vanhempien sängyn viereen lattialle patjalle. Kaikki ovat tyytyväisiä. Onko teillä kokeiltu tätä?

No olisiko siellä koulussa kuitenkin jotain vaikeaa, kun kerran samaan aikaan alkoi heräily. Nukkuuko esim lauantaiyönä paremmin kun muulloin?
Jos jännittää koulussa tms. Mitä lapsi itse sanoo, miksi ei saa nukuttua?

Uusimmat

Yhteistyössä