Vittu että oon tyhmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmästä päästä kärsii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmästä päästä kärsii..

Vieras
En ymmärtänyt hoputtaa työsopimuksen kirjoittamista ja jäin sitten ilman palkkaa (palkanmaksu kuun viimeinen päivä)! Sain työsopparit käsiini vasta viime viikonloppuna, saankohan palkan kun ne menevät palkkatoimistoon vai vasta tän kuun lopussa?

Tarkista oman alasi TESsistä minkä ajan sisällä työjakson (yleensä kk tai 4 viikkoa) päättymisestä palkan on oltava maksettuna ja jos tätä ei ole erikseen TESsissä määritelty löytyy ihan työaikalaista pykälä jossa on aika määritelty (en nyt muista tähän hätään enkä ehdi tietoa itse etsiä kun pinnarista alkaa kuulua kitinää.... ;) ), ja jos työsopimuksen viivästyminen johtuu työnantajasta on jo ihan hyvän tavan mukaistakin maksaa palkka mahd pian. Ota yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen (jos on) ja kysy vaikka häneltä jos et muuten tietoa löydä, heidän tehtävänään kun on toimia myös "tietopankkeina" eikä vain riitojen selvittelijöinä

[QUOTE="Jep";26222040]Tarkista oman alasi TESsistä minkä ajan sisällä työjakson (yleensä kk tai 4 viikkoa) päättymisestä palkan on oltava maksettuna ja jos tätä ei ole erikseen TESsissä määritelty löytyy ihan työaikalaista pykälä jossa on aika määritelty (en nyt muista tähän hätään enkä ehdi tietoa itse etsiä kun pinnarista alkaa kuulua kitinää.... ;) ), ja jos työsopimuksen viivästyminen johtuu työnantajasta on jo ihan hyvän tavan mukaistakin maksaa palkka mahd pian. Ota yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen (jos on) ja kysy vaikka häneltä jos et muuten tietoa löydä, heidän tehtävänään kun on toimia myös "tietopankkeina" eikä vain riitojen selvittelijöinä[/QUOTE]

ok, kiitos neuvoista. :)

Yhteistyössä