Vitsit miten hyviä - suolaisen ohje teille hyvät naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuopuksen 1v synttärit lähestyy ja testimielessä tein suolaisia tarjottavia nyt.

Eli leikkasin voitaikinaa niin, että yhdestä levystä tuli kahdeksan pientä neliötä ja voitelin ne kananmunalla ja paistoin ohjeen mukaan.

Sitten tein sellaista "tahnaa". Pilkoin tuorekurkkua pieniksi paloiksi. Sitten sekoitin tahnan, jossa ruohosipulituorejuustoa ja Felixin voileipäpikkelsia ja sekaan vielä tonnikalaa. Ostin persilja tonnikalaa, mutta tarkotus oli alunperin ostaa ihan tonnikalaa öljyssä. Otin sit testiks tota persiljatonnikalaa, kun huomasin että ne on samanhintaisia kun ihan perustonnikalat.

Ja ton tahnan tein niin että voileipäpikkelsiä lisäsin sitämukaa että siitä tuli sopivan löysää.

Ne voitaikinaneliöt vaan sit auki (aukee ihan siitä vaan käsin) ja sitä tahnaa väliin.

Ja tiättekö mut on hyvää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tiesitkö:
on aika vanha juttu....

Ei ainakaan kukaan ole minun nähteni täällä koskaan ehdottanut, kun on suolaisia ohjeita kyselty. Toki joo sama hommeli johonkin kolmioleipien väliin, mutta toi voitaikina tulee aika paljon halvemmaks.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Käyttääkö joku viel valmistaikinoita :x

mitä vikaa niissä on?

No taikina on nyt niin nopea ja helppo tehdä itse. Ja tavallisessa voitaikinassa ei nyt juuri muuta ole kuin vehnäjäuhoja ja rasvaa, eli ei järin ravinteikasta tai hyvääkään.

Mutta saahan sitä käyttää, mikä mä oon estelemään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mieluumminkin kysyisin, että tekeekö joku muka itse voitaikinan?

näin juuri. miksi nähdä Turhaa vaivaa.

on eneregitehokkaampaa,
tuottavampaa,
taloudellisempaa,
viisaampaa
käyttää valmistaikinoita aina kun ne ovat käyttökelpoisia.

ja tässä tapauksessa:

mikä olisikaan voinut olla käyttökelpoisempaa!

mitä vikaa niissä on?

No taikina on nyt niin nopea ja helppo tehdä itse. Ja tavallisessa voitaikinassa ei nyt juuri muuta ole kuin vehnäjäuhoja ja rasvaa, eli ei järin ravinteikasta tai hyvääkään.

ja vielä helpompi ostaa kaupasta!;) Kuka viittii semmosta väsätä itse ja sitä paitsi tarviiko juhlissa olla terveysruokaa??

mitä vikaa niissä on?

Voitaikina nyt ei oo mikään helppo ja nopee tehdä itse todellakaan.

Ja jos mä teen juhliin suolaista tarjottavaa niin hui kauhee jos se nyt ei oo sen päivän terveellisin ateria. Ja oli tossa tuorekurkkua ja kalaakin jne.

Kuka ylipäänsä voi syödä voitaikinaa??? Ja nimen omaan kaupan rasva möykkyjä. Itse voi tehdä maukkaampia ja sellaisia mistä ei jää sentin rasva kerrosta suuhun.

Meidän äiti teki aina kotona juhliin sellasia nopeita suolasia, että juustorieskan (jostain sai sellasta joskus) väliin jotain suolakurkku-kinkku-ruohosipuli-majoneesi-hötäkkää, sitte rieskanpalat rullalle ja kieputettiin ruohosipulia siihen ympärille. Oli aivan mielettömän :p :p .

Tää ohjekin kuulosti hyvältä, voisinpa tosiaan tehdä meillekin tuleviin 1v-pippaloihin. ja minä en tee ikinä voitaikinaa itte, niinku en joulutorttutaikinaakaan (onko ne sama asia? :ashamed: )

Muuten, hyviä MAKEITA tarjottavia saa silleen kun leikkaa joulutorttutaikina-levyn kolmeen osaan, paistaa ja laittaa väliin luumurahkaa (varmaan muukin rahka käy) ja tupsauttaa päälle tomusokeria :p

Alkuperäinen kirjoittaja voitaikina yök:
Kuka ylipäänsä voi syödä voitaikinaa??? Ja nimen omaan kaupan rasva möykkyjä. Itse voi tehdä maukkaampia ja sellaisia mistä ei jää sentin rasva kerrosta suuhun.

Hahhahaaa. Yritä nyt ihan rauhassa vaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Meidän äiti teki aina kotona juhliin sellasia nopeita suolasia, että juustorieskan (jostain sai sellasta joskus) väliin jotain suolakurkku-kinkku-ruohosipuli-majoneesi-hötäkkää, sitte rieskanpalat rullalle ja kieputettiin ruohosipulia siihen ympärille. Oli aivan mielettömän :p :p .

Tää ohjekin kuulosti hyvältä, voisinpa tosiaan tehdä meillekin tuleviin 1v-pippaloihin. ja minä en tee ikinä voitaikinaa itte, niinku en joulutorttutaikinaakaan (onko ne sama asia? :ashamed: )

Muuten, hyviä MAKEITA tarjottavia saa silleen kun leikkaa joulutorttutaikina-levyn kolmeen osaan, paistaa ja laittaa väliin luumurahkaa (varmaan muukin rahka käy) ja tupsauttaa päälle tomusokeria :p

Joo tommosia olen tehnyt joskus.

Yhteistyössä