Vitsit, että ottaa päähän kun ei ole varaa ostaa Reiman vaatteita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuitenkin kirjoitukseni alkuperäinen pointti oli se, että ei ole VARAA ostaa kalliita vaatteita eli JOUTUU ostamaan niitä halvimpia vaikkei haluaisi. Eikä se ole kivaa nähdä puistoissa ja lasten hoitokavereilla juuri noita kalliimpien merkkien pukuja, kun omillani on Halpa-Hallin 10 euron housut ja ei-yhteensopiva takki. Mietin vaan omaa lapsuuttani, jolloin koulussa kyllä nokittiin niitä köyhien perheiden lapsia.

Mä kyllä haluaisin tavata sut ihan livenä koska muuten en usko, että noin typeriä ihmisiä on edes olemassa.

Jonathaneissa on parempi kulutuksen kestävyys mutta muuten ihan vastaavia. Just ostin puvun 60% alesta, 30 e. Eli jos tuo on kipurajasi, saisit sillä tosi hyvän puvun, kun et haikailisi minkään reiman perään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miski et käy kirppareilla? Oikeasti jos noin paljon harmittaa ja arvostus on jostain kledjuista kiinni.

No saako kirpparikledjuilla arvostusta? Mä en vaan halua, että mun lapset jää porukan ulkopuolelle niinkuin minulle kävi. :(

Anteeksi? Miten se voi minusta lähteä? En minä sitä päätä mitä muut lapset ajattelevat. Enkä omilleni puhu mitään näistä vaateasioista.
Sun asenteessa on korjattavaa, kukaan järkevä ei tuollaisia asioita mieti. 90cm kokoinen lapsi eli n. 2v aivan varmasti ymmärtää vaatemerkkien päälle??? Ehkä 15 vuoden päästä merkillä on väliä, mut ei nyt. Tän on oltava provo tai sit sulla on helvetin huono itsetunto. Äiti itkee kun lapset ei saa reimatecia vaan joutuu tyytymään anttilan lassieteciin :´(
[/quote]
pyh.ei voi mitenkään ymmärtää ellei niitä ole pienestä pitäen puuroa syöttäessä lueteltu.
mulla vajaa 3v ja ei tiedä. pukee mitä äiti pistää. saattaa haluta jotain väriä tai jonku spiderman paidan sillon tällöin mut mä sen puen ja vaatetan kuitenkin.

Miski et käy kirppareilla? Oikeasti jos noin paljon harmittaa ja arvostus on jostain kledjuista kiinni.

No saako kirpparikledjuilla arvostusta? Mä en vaan halua, että mun lapset jää porukan ulkopuolelle niinkuin minulle kävi. :(

Minun silmissäni kyllä saa. Toki niiden pitää olla siistejä ja puhtaita.
Reimateceilla ja siihen sävysävyyn ostetuilla hatuilla ja hanskoilla, erityisesti osamaksulla ostetulla, ei sen sijaan.

No, minä en yleensä kyllä mieti arvostustani sen mukaan, millaiset vaatteet ja minkä merkkiset kenelläkin on päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Anteeksi? Miten se voi minusta lähteä? En minä sitä päätä mitä muut lapset ajattelevat. Enkä omilleni puhu mitään näistä vaateasioista.
Sun asenteessa on korjattavaa, kukaan järkevä ei tuollaisia asioita mieti. 90cm kokoinen lapsi eli n. 2v aivan varmasti ymmärtää vaatemerkkien päälle??? Ehkä 15 vuoden päästä merkillä on väliä, mut ei nyt. Tän on oltava provo tai sit sulla on helvetin huono itsetunto. Äiti itkee kun lapset ei saa reimatecia vaan joutuu tyytymään anttilan lassieteciin :´(

pyh.ei voi mitenkään ymmärtää ellei niitä ole pienestä pitäen puuroa syöttäessä lueteltu.
mulla vajaa 3v ja ei tiedä. pukee mitä äiti pistää. saattaa haluta jotain väriä tai jonku spiderman paidan sillon tällöin mut mä sen puen ja vaatetan kuitenkin.[/quote]
Se ei ollut toteamus vaan kysymys aplle... näitkö ne kysymysmerkit???

Mee töihin, hanki rikkaampi mies.

mulla vajaa 3v ja ei tiedä. pukee mitä äiti pistää. saattaa haluta jotain väriä tai jonku spiderman paidan sillon tällöin mut mä sen puen ja vaatetan kuitenkin.[/quote]

Jepjep. Oma nelivuotias pistää myös päälle mitä äiti sanoo. Nyt ekan kerran kuulin, että vaaleanpunainen on tyttöjen väri (oli kuullut joltain kaverilta). Merkeistä ei ole harmainta hajuakaan (toisin kuin samanikäisellä kaverilla, jolle niitä on toitotettu ihan eri malliin).

no kyllä ap on musta osittain oikeassakin, ei ehkä pienillä lapsilla, mutta itsellä tokaluokkalainen tyttö ja olen kyllä huomannut aika kovaakin nälvimistä ja haukkumista saa osakseen jos ei ole ne "oikeanmoiset" vaatteet päällä, jopa porukan ulkopuolelle jättämistä ei me sun kans leikitä,

hei kamoon. mistä kukakin tietää mistä esim niiden tarhakamujen vaatteet on hankittu. ei niissä lue neovaloilla että kirppikseltä tai stoccalta..
jos löydät jostain hyvän puvun niin ostat sen olkoon kirrputorilta tai kaupasta.mitä välii?
nyt mustkii alkaa tuntuu että tää reimajuttu on sun korvien välissä..

Alkuperäinen kirjoittaja totuudentorvi:
Köyhien ei pitäisi tehdä lapsia ollenkaan.

Ei pitäisi niin. Pitäisi varmaan nuokin antaa pois. Ja kyllä, itsetunto on huono.

Mihis me vedetään köyhyyden raja =D Helkkari mäkin oisin jäänyt syntymättä, jos vaan ne sais elää, kelle puetaan päälle Reimaa ja muuta merkkivaatetta, semmosta kun mun äiti ei edes arvostanut mun ollessa lapsi. Ja erittäin onnellinen musta silti tuli, eikä kyllä kukaan kiusannut koulussa. Ei edes yläasteella, vaikka siellä jonkun mukaan piti olla Levikset jalassa, jottei saa haukkuja niskaansa, ei niitä tainnut sitten oikeasti olla yhdelläkään lapsella...

mulla vajaa 3v ja ei tiedä. pukee mitä äiti pistää. saattaa haluta jotain väriä tai jonku spiderman paidan sillon tällöin mut mä sen puen ja vaatetan kuitenkin.
Se ei ollut toteamus vaan kysymys aplle... näitkö ne kysymysmerkit???
[/quote]

En tarkoittanut oman lapsen suhtautumista vaan muiden ihmisten. Ei mun lapset tietenkään tiedä mistään merkeistä yhtään mitään, eikä välitä mitä vaatteita heille puen. En halua, että he erottuvat joukosta siksi, että on halpoja vaatteita. Et selvästikään ymmärrä pointtiani.

No jos multa kysytään, niin MILLÄÄN vaatteilla ei saa arvostusta, se tulee ihan muista jutuista.

Mutta sinä näytät arvostavan ihmisiä vaatteiden mukaan, niin siksi ehdotin kirppareita. Kuluuhan ne uudetkin vaatteet, jos ei vaikka muut tiedä että onko se Reima nyt kripparilta ostettu vai uutena ostettu.

ps. Jotenkin säälittää tilanteesi, ja jos meillä olisi Reimaa, lähettäisin ne sulle, mutta valitettavasti minä suosin Jonathania ja meillä lapsilla on niitä ja muita halvempia merkkejä kuten Motionia.

No jos multa kysytään, niin MILLÄÄN vaatteilla ei saa arvostusta, se tulee ihan muista jutuista.

Mutta sinä näytät arvostavan ihmisiä vaatteiden mukaan, niin siksi ehdotin kirppareita. Kuluuhan ne uudetkin vaatteet, jos ei vaikka muut tiedä että onko se Reima nyt kripparilta ostettu vai uutena ostettu.

ps. Jotenkin säälittää tilanteesi, ja jos meillä olisi Reimaa, lähettäisin ne sulle, mutta valitettavasti minä suosin Jonathania ja meillä lapsilla on niitä ja muita halvempia merkkejä kuten Motionia.

En minäkään arvostele ihmisiä pukeutumisen perusteella ja käytän itse kirpparivaatteita. En välitä pätkääkään mitä joku ajattelee minusta pukeutumiseni perusteella. Mutta ne lapset...

Ja tässä oli edelleen pointtina köyhyys. Olen niin kyllästynyt tähän jatkuvaan penninvenyttämiseen. Olisi niin kiva mennä vaatekauppaan ja ostaa ihan mitä haluaa, hintaa katsomatta.

En minäkään arvostele ihmisiä pukeutumisen perusteella ja käytän itse kirpparivaatteita. En välitä pätkääkään mitä joku ajattelee minusta pukeutumiseni perusteella. Mutta ne lapset...

Ja tässä oli edelleen pointtina köyhyys. Olen niin kyllästynyt tähän jatkuvaan penninvenyttämiseen. Olisi niin kiva mennä vaatekauppaan ja ostaa ihan mitä haluaa, hintaa katsomatta.

Suosittelen edelleen niitä kirppareita. Hyvää perusvaatetta edullisesti ja välillä tekee löytöjä. Kun olet itsellesi ostanut sieltä vaatteita, etkö ollenkaan katso lastenvaatteita?

Suosittelen edelleen niitä kirppareita. Hyvää perusvaatetta edullisesti ja välillä tekee löytöjä. Kun olet itsellesi ostanut sieltä vaatteita, etkö ollenkaan katso lastenvaatteita?

Katson tietysti ja sisävaatteina onkin jonkinverran kirpparivaatteita. Ulkovaatteita olen harvoin löytänyt hyväkuntoisina.

Noh mä en ite henk. koht halua ostaa ns. halpishaalareita ihan siksi, että meillä eivät ainakaan kestä. Kyttäänkin yleensä silmä kovana kaikkia alennus- ja poistomyyntejä. Eli just ostin pojalle REIMAN talvihaalarin 14 eurolla Sokoksesta. Yleensä ostakin aina jo seuraavaksi vuodeksi vaatteet, koska usein loppujen lopuksi hintaa tulee vähemmän kuin perushintaiselle "halpis"vaatteelle.

Mä en oikein usko, et alle kouluikäsellä on mitään väliä minkä merkkinen joku haalari on. Kohta on taas cittarissakin mammuttimarkkinat ja siellä on ollut aina haalareita hyvillä tarjouksilla, Lassieta useimmiten. Meillä on ollut lapsilla noita Lassien haalareita (ja ne on minusta hyviä), juuri noista tarjouksista ostettuja ja sit mä yleensä ostan aina tammikuun alesta seuraavan talven haalarit (sen koon kun nyt aika hyvin pystyy arvioimaan jo silloin), siinä säästää paljon. Kirpputorilta oon sit aina hankkinut ns kakkoshaalarit... Ja nyt ostin kesäalesta ensi kevääksi välikausiasut...

Mä en osta lapselle reimaa vaikka vara olisikin,se merkki on mun kirjoissa saannu sellaisen lähiö-statuksen että ei kiitos. Alkaa melkein naurattamaan ku näkee reiman haalarin jollain Nico-Petterillä.

Siis voi jestas :o Ei voi olla tollasta oikeasti?! Mulla olis kyllä varaa ostaa hienot ulkoilupuvut mulle ja lapsille, mutten näe siinä mitään järkeä kun halvemmatkin toimii ihan hyvin ja kurahaalaritkin on keksitty. Eipä ole vielä kukaan kiusannut, vaikka lapset kulkee HALVOISSA vaatteissa ja itsekin muiden vanhoissa, kun ne vielä käyvät ihan hyvin pihaleikkeihin. Siistimpien vaatteiden sitten ei tartte vettä kestääkään, kun niitä käytetään kylä- ja kaupunkireissuilla joten niidenkään ei tartte olla sitä ihanaaihanaa reimaa ;)

Yhteistyössä