Vitsi, että huvittaa nykyajan naiset:D!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Ei sitten tullut mieleen että jotkut miehet tykkää hoitaa lapsiaan iltaisin vaikka käyvät töissä ja kantavat leivän pöytään, meillä myös mies tykkää tehdä kotitöitä, niin pitäiskö sitä sitten kieltää :o

Hmmm...Kyllä meilläkin isä tykkää leikkiä lapsen kanssa. Ja hassutella. Mutta yhtään isää en ole elämäni aikana tavannut, joka TYKKÄÄ syöttää hangoittelevan lapsen ja nukuttaa hänet raskaan työpäivän päälle. Ja tarttua vielä imurin varteen ja pyykinpesukoneeseen.

Täältä meiltä löytyy sellainen mies joka ei perseellään tykkää istua. Kyllähän minä täällä pääasiassa teen kotihommat mutta mies tekee kanssa aina jotakin. Ja joo tykkää se meidän mukulasta silloinkin kun se ei ole niin hyvällä tuulella.

Alkuperäinen kirjoittaja tarjah:
Ootkohan sä sattunu miettimään että mitä se äidin työ on siellä kotona lasten kanssa?? Se on ihan kuule 24/7 duunia! Ja siitä saa kehnosti rahaa mutta hyvän mielen. Ne kotiäidit tekee enempi ku sinä siellä työpaikalla :) Ja kuten sanottu mies palaa töistä kotiin nainen on koko ajan töissä, nukkuukin siellä jopa. (niin tai jos on kotiisä niin sitten tää koskee kotiisiä.)

Olen ollut kotiäiti 2 vuotta 24/7. Mies ei todellakaan joutunut tekemään yhtään mitään kotitöitä sinä aikana. Eikä hoitamaan arkena lainkaan lasta. Ja viikonloppunakin vain vähän.

Laiskojen akkojen p**kapuhetta, että kotiäidin duuni on NIÌIIIN raskasta. Se on asennekysymys. Mutta toisethan toki ovat luonnostaan laiskempia kuin toiset, ja jotkut miehet tykkäävät patalaiskoista eläteistä.

Niin joo sehän nyt tekee musta ihan patalaiskan kun täällä kerroin asiaan mielipiteeni. Toki se on ihan sun oma asias että sä pidät siellä sitä täyshoitolaas yllä, Mut mun ei tarvitse pitää enkä mä edes halua. Kotiäitinähän sä voit hoitaa asiat monella eritavalla ei vaan sun tiukkis tavalla minä siivoan et sinä minä teen sinun ei tartte. tolla tyylillähän sä teet vaan karhun palvelusta tulevaisuutta ajatellen. mites sä luulet että se ukkos suostuu silloinkaan yhtään enempää siivoomaan kuin nyt kun sä olet sitten joskus töissä? Ja mä en missään vaiheessa sanonut että se on NIIIIIIN raskata. En edes sanonut raskaaksi. :D

Ei sitten tullut mieleen että jotkut miehet tykkää hoitaa lapsiaan iltaisin vaikka käyvät töissä ja kantavat leivän pöytään, meillä myös mies tykkää tehdä kotitöitä, niin pitäiskö sitä sitten kieltää :o

Hmmm...Kyllä meilläkin isä tykkää leikkiä lapsen kanssa. Ja hassutella. Mutta yhtään isää en ole elämäni aikana tavannut, joka TYKKÄÄ syöttää hangoittelevan lapsen ja nukuttaa hänet raskaan työpäivän päälle. Ja tarttua vielä imurin varteen ja pyykinpesukoneeseen.

Entäs äitiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Ihme porukkaa täällä, kai kirjaatte ylös jokaisen hoitamenne kotiaskareen ja jokaisen minuutin jonka hoidatte omaa lastanne? Me ei ikinä. Me rakastamme toisiamme mieheni kanssa eikä tulisi mieleenkään mitenkään eritellä kotitöitä tai lastenhoitoa. Molemmat käymme töissä ja lapsia on neljä.

Ei meilläkään lasketa, kumpikin osaa tarttua imuri varteen tarvittaessa ja hoidetaan lasta yhdessä.

Vingutaan, kun miehen munapää ei tee pitkän työpäivän jälkeen vielä 100 % teholla kotitöitä ja hoida lasta. Ja vingutaan, kun opiskeleva äiti ei saa mieheltään 100 % kodinhoito- ja lastenhoitoapua SEN LISÄKSI, että se mies elättää naisen tämän opiskeluiden aikana.

En ole tossun alla, mutta olen ahkera ja hoidan työt, opiskelut, kodin, ja lapset. Mies hoitakoon uraansa, koska se on nyt järkevämpää.
Minä hoidan omaa uraani täysillä sitten, kun minun vuoroni tulee.

Joo odottele sä vaan... Joudut ehkä hetken odottaa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Vingutaan, kun miehen munapää ei tee pitkän työpäivän jälkeen vielä 100 % teholla kotitöitä ja hoida lasta. Ja vingutaan, kun opiskeleva äiti ei saa mieheltään 100 % kodinhoito- ja lastenhoitoapua SEN LISÄKSI, että se mies elättää naisen tämän opiskeluiden aikana.

En ole tossun alla, mutta olen ahkera ja hoidan työt, opiskelut, kodin, ja lapset. Mies hoitakoon uraansa, koska se on nyt järkevämpää.

Joo odottele sä vaan... Joudut ehkä hetken odottaa.. :)

Hih! No en todellakaan joudu:D Niinhän sinä myhäilet, koska haluat perustella omaa elämäntyyliäsi sillä itsellesi. Ei elämä mene niin, että mies pitää pitää nyrkin ja hellan välissä, jotta hän huomioisi sinut. Juuri tätä niiiin moni suomalaisnainen ei tajua; parisuhteessa pääsee paljon pidemmälle luottamuksella, kuuntelemisella ja toisen huomioinnilla. Hyvä luo hyvää. Paha luo pahaa. Tee toiselle se, jonka toivoisit tehtävän itsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja irojgaio:

Entäs äitiä?

Ne on äidin hommia, jos hän on kotona KOTIÄITINÄ. Kotiäidin työ on täyttä lekottelua vaativaan bisnesmaailmaan nähden ruoanlaittoineen, puistossahengailuineen ja leikkeineen. Äidin työ ei todellakaan ole niin intensiivistä; siksi se päivä on hyvöänen aika pidempi kuin miehen! Tai naisen, jos nainen on se uraa luova henkilö. Mutta tuota on tietysti vaikea tajuta, jos ei ole koskaan ollut mukana oikeassa, vaativassa työelämässä. Se onkin kaikenmaailman lähihoitaja -diplomi-insinööri liittojen ongelma....

Täältä meiltä löytyy sellainen mies joka ei perseellään tykkää istua. Kyllähän minä täällä pääasiassa teen kotihommat mutta mies tekee kanssa aina jotakin. Ja joo tykkää se meidän mukulasta silloinkin kun se ei ole niin hyvällä tuulella.

Luuletko, että uranluoja istuu perseellään? Hän tekee töitä, töitä ja vielä lisää töitä. Jotka tuo leivän pöytään!

Kotiäiti täällä hei :wave: Kaksi pientä lasta hoivattavina ja mies työelämässä. Koti on yhteinen, lapset ovat yhteisiä ja näitä hyvin tärkeitä elämän osa-alueita huolletaan yhdessä riippumatta siitä, onko jälkeläisistä huolehtiminen ulkoistettu vai järjestetty vanhemman toimesta kotona.

Mä en työnnä miehelleni välittömästi imuria kouraan kun hän kotiutuu töistä enkä odota, että hän hoitaisi työpäivänsä päätteeksi kaikki kotityöt. Me hoidamme ne yhdessä periaatteella: Se tekee joka ehtii/haluaa/jaksaa.
Ajanvietto lasten kanssa ei ole meillä kotityö. Se on oikeus, josta miehenikin haluaa nauttia, koska viettää suurimman osan päivästä muualla kuin kotona.

En opi ikinä ymmärtämään kuinka äiti voi pitää työnä, siis ihan oikeasti palkkatyöhön verrattavana työnä oman kotinsa ja omien lastensa hoitamista? Ei se ole työtä, se on sitä lapsiperheen elämää! Työ on sitten sitä mistä ansaitaan rahaa. Miksi perustaa perhe jos sen hoitaminen on sitten niin vaivalloista? Tyhmää sanoa, että mies on töissä työpaikallaan ja nainen ympäripäivän kotona, se nainenhan on omassa kodissaan, hoitaa omaa kotiaan ja omaa lastaan. Niin kuuluu olla.Ei se koti ole mikään bisnes.

Alkuperäinen kirjoittaja jill:
En opi ikinä ymmärtämään kuinka äiti voi pitää työnä, siis ihan oikeasti palkkatyöhön verrattavana työnä oman kotinsa ja omien lastensa hoitamista? Ei se ole työtä, se on sitä lapsiperheen elämää! Työ on sitten sitä mistä ansaitaan rahaa. Miksi perustaa perhe jos sen hoitaminen on sitten niin vaivalloista? Tyhmää sanoa, että mies on töissä työpaikallaan ja nainen ympäripäivän kotona, se nainenhan on omassa kodissaan, hoitaa omaa kotiaan ja omaa lastaan. Niin kuuluu olla.Ei se koti ole mikään bisnes.

Jos se kerran ei ole työtä, niin miksi se mies ei osallistuisi siihen oman työpäivänsä jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Vingutaan, kun miehen munapää ei tee pitkän työpäivän jälkeen vielä 100 % teholla kotitöitä ja hoida lasta. J

:o tottahelvetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan!

Tottahelvetissä naisen pitää hoitaa oma puolikkaansa perheen elatuksesta ja kaikista talouteen liittyvistä töistä yhteensä!! Ei kai sen miehen pidä sitten vaimoaankin elättää/ tukea taloudellisesti, jos vaimo ei ahkerana kanna korteen kekoon?

Avioliitossa "pitää" elättää puolisokin mikäli hänen toimeentulonsa on alhaisempi :saint:

No, toiset maksaa perseellään, toiset työpanoksellaan...

Sama kai se kummalla tavalla avioliitossa " maksaa" - toinen tapa ei ole työtä :xmas:

Mulleon ihan sama miten muut toimii. Pääasia on se et meidän systeemi toimii meillä ja kaikki on tyytyväisiä, samaa toivon kaikkiin muihinkin perheisiin - siis et jokainen perhe löytää sen OMAN tavan vaikka naapuri tekis eritavalla.
Ap:n perhe toimii tavallaan ja jos se toimii heille niin hyvä, mut ei se tarkota et ap olis pätevä sanomaan et ne jotka ei tee just samoin tekee sit väärin.

Ensinnäkin opiskelu on ihan yhtä lailla työntekoa kuin palkkatöissä käyminen. Eli siinä mielessä on ihan oikeutettua odottaa, että mies tekee osansa kotitöistä. Vai pitääkö se "elatus" ostaa jollakin?

Toiseksikin: mä ainakaan en ole mieheni piika (vaan tasa-arvoinen kumppani), niin että todellakin odotan hänen tekevän oman osansa kotihommista ja lapsenhoidosta työpäivän jälkeen. 100 prosenttia miehen ei tarvitse tehdä, 50 riittää. Minä teen sen toiset 50.

Hih! No en todellakaan joudu:D Niinhän sinä myhäilet, koska haluat perustella omaa elämäntyyliäsi sillä itsellesi. Ei elämä mene niin, että mies pitää pitää nyrkin ja hellan välissä, jotta hän huomioisi sinut. Juuri tätä niiiin moni suomalaisnainen ei tajua; parisuhteessa pääsee paljon pidemmälle luottamuksella, kuuntelemisella ja toisen huomioinnilla. Hyvä luo hyvää. Paha luo pahaa. Tee toiselle se, jonka toivoisit tehtävän itsellesi.

ansaitsee tulla nostetuksi

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä oon ajatellu opiskella, tehdä lapsia ja hoitaa kotia sillälai, että mulla olis mies joka tois leivän pöytään :saint: Jos tää mies nyt tärppäis!!

Mutta jos mä kävisin töissä ja mies myös, niin sitten sais mennä aika tasan nuo muut hommat. Jos siis ihan uraa olisin luomassa.

Peesi.

Yhteistyössä