vispikerma vai kuohukerma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
Mikä ero näillä käytännössä?
Ajattelin tehdä moussen kakun sisään ja ohjeessa vispikerma. Kotona kuohukermaa,joten kai sitä voi laittaa, vai onko vispikermassa joku ominaisuus mitä kuohukermassa ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Kuohukerma o kaikesa suhteesa parempi ko vispikerma. Ja rakennekiin palijo sopivampi mousseen ko vispisä. Että hyvä siitä tuloo!

Näin.
Paitsi pursotuksiin vispikerma on parempaa. :)

:o Miks? ..liittyykö siihe rakenteeseen? ..siis et.. vispihä o vähä niiko pehemosemman olosta, kuohu o aika jämäkkätä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
:o Miks? ..liittyykö siihe rakenteeseen? ..siis et.. vispihä o vähä niiko pehemosemman olosta, kuohu o aika jämäkkätä..?

Ei sula ja lähde valumaan niin helposti.

Joka päivä oppii jotain uutta :) Laitanpa siis korvan taakse.

Kuohu o vaa nii palijo paremman makusta :xmas:

Itseasiassa mousseen just vispi on parempaa, tulee niin kuohkeaa ja samettisen pehmeää nam! Mutta kuohukerma käy ihan hyvin kyllä!

Ja kuumentamisesta sen verran että olen vispistä ainakin hyvää kinuskia saanut aikaan...

Siis meniköhän sulla nyt nuo kuohu ja vispikermat vähän sekasin :D Mä olen itse kondiittori ammatiltani ja teen niitä hommia siis elannokseni..
Vispikerma on sitä joka vispautuu kovaksi ja kuohukerma on sellasta pehmeää vaahtoa joka ei tod sovi pursotuksiin!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Siis meniköhän sulla nyt nuo kuohu ja vispikermat vähän sekasin :D Mä olen itse kondiittori ammatiltani ja teen niitä hommia siis elannokseni..
Vispikerma on sitä joka vispautuu kovaksi ja kuohukerma on sellasta pehmeää vaahtoa joka ei tod sovi pursotuksiin!!!!

Nostan tätä :)

..ehkä mä en vaan osaa käyttää vatkainta? Mut niin ne vaan mulla toimii :laugh:

Nostan tätä :)

No määki nyt nostan sit - että siis oliks sulla mulle vielä jottai asiaaki? :laugh:

..ja tosiaan tää perustui siis ihan mun omiin empiirisiin tutkimuksiin, jotka eivät hurjan laajoja ole.

Kyllä munkin empiiriset tutkimukset sanoo, että kuohukerma on melkeinpä mihin tahansa parempi vaihtoehto, kuin vispi.

Mutta mitä mäkään mistään tiedän, kun en ammattilainen ole (joilta niiltäkin olen kyllä kuullut mielipidettä jos jonkin näköistä, ihmisestä riippuen...) ;)

Ai tänne olikin vielä tullut jotain :) Siis miten te saatte esim. kuohukerman pysymään kakun päällä pursotuksissa?? Eihän siitä saa sellasta kovaa vaahtoa mitenkään päin...?? Vai oonko mä sit kaikkien näiden vuosien jälkeen ite väärässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
..ja tosiaan tää perustui siis ihan mun omiin empiirisiin tutkimuksiin, jotka eivät hurjan laajoja ole.

Kyllä munkin empiiriset tutkimukset sanoo, että kuohukerma on melkeinpä mihin tahansa parempi vaihtoehto, kuin vispi.

Mutta mitä mäkään mistään tiedän, kun en ammattilainen ole (joilta niiltäkin olen kyllä kuullut mielipidettä jos jonkin näköistä, ihmisestä riippuen...) ;)

Ehkä meilä ei-ammattilaisilla o eri kriteerit ja toimintatavat ko ammattilaisemmilla? ;)

No mut siis käytätsä kakun päälläkin kuohukermaa ja saatko siitä nättiä jälkeä?

Juu kuohukermaa miä nykyste käytän. Ja mielestäni siitä kyllä tulee kova vaahto, ja hyvä jäläki.

Olen muuten samaa mieltä, että kuohukermasta tulee kova vaahto. Vispikermasta tulee sellaista kiiltävää lillua joka valuu, vaikka vatkais kauemminki. Tai sitten en vaan osaa sitä käyttää

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut siis käytätsä kakun päälläkin kuohukermaa ja saatko siitä nättiä jälkeä?

Juu kuohukermaa miä nykyste käytän. Ja mielestäni siitä kyllä tulee kova vaahto, ja hyvä jäläki.

Olen muuten samaa mieltä, että kuohukermasta tulee kova vaahto. Vispikermasta tulee sellaista kiiltävää lillua joka valuu, vaikka vatkais kauemminki. Tai sitten en vaan osaa sitä käyttää

:flower: Jeeee! Mä en siis ole yksin "ongelmani" kanssa.

:saint: Minkä merkkinen vatkain sul on? Jos se juontaa juurensa jostain sieltä..? ;) :laugh:

Tai jos meilä vaa o huano karma kermojen suhtee..

Yhteistyössä