Visbyssä käyneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sommer

Vieras
Aloin haaveilla hyvissä ajoin kesälomareissua Tukholma-risteilylle ja Visbyhyn. Tartteis meinaa alkaa säästää, kun tod.näk. kallis reissu 4 hlölle (2 aik.+ 7.v-tyttö, 1,6v-poika). Oletko käynyt Visbyssä? Miten reissu käytännössä varaillaan? Viking Line-matkat Tukholmaan.. Mutta sitten erikseen varataan ilmeisesti matka Visbyhyn ja siellä tarvinnee olla hotellissa yö? Eli kuluuko Visbyssä päivä vai pari? Mieluummin Tukholmassa yötä? Paljonko varaisit matkoihin rahaa??

Minä olen ollut Visbyssä, ihana paikka.

Me mentiin laivalla Tukholmaan, sieltä Gotlantiin. Asuttiin lomakylässä meren rannalla, ja oih sitä näkymää. Meri vaan jatkui ja jatkui. Iltakahvilla katsottiin mökin pihasta auringonlaskua.

Riippuu siitä mitä ajattelitte tehdä: Me oltiin 5 päivää, käytiin tippukiviluolissa, sit oli joku veneretki ja muuten pyöräiltiin kaupungissa. Ihania kyläkauppoja, tunnelmallisia kuppiloita.
Polkupyörien vuokraus on nro 1. Pääsee helpommin liikkumaan ja tutustumaan paikkoihin.

Siellä puhutaan sitten ruotsia, jokainen väittää ettei osaa englantia :D

Kannattaa katsoa ihan matkatoimistojenkin pakettitarjouksia.

Visbyhyn kai pääsee nykyisin kätevästi myös lentäen. Itse olen tehnyt reissun vain laivalla, eli ensin Tukholmaan, sieltä junalla Nynäshamniin josta menee lautta Visbyhyn. Kyllä siellä saa hyvin kulumaan parikin päivää, ja jos haluaa kiertää Gotlantia enemmän, niin vaikka viikkokin. Pyöräilyreitit esim. ovat todella hyviä, ja muutaman tunnin pyöräretken päässä ainakin Lummelundan tippukiviluolat, jotka varmasti lapsistakin ovat ihan jännä paikka. Sitten tietysti Kneippbyssä Peppi Pitkätossun koti ja huvipuisto... Matkapojat on ainakin järjestänyt ihan hyviä pakettimatkoja, mutta toki lennot tai lauttamatkat voi varata ihan itsekseenkin
http://www.destinationgotland.se/dg/Default.asp

En osaa kyllä auttaa noissa varausjärjestelyissä, mutta pakko hehkuttaa Visbyä. Aivan upea paikka! Olen käynyt siellä joskus lapsena, ja jo silloin muistan ihastuneeni paikkaan. Muutama vuosi sitten olimme siellä päiväreissulla, silloin sinne pääsi Siljalla. Aivan ihana vanha kaupunki ja etenkin puutarhat. Kannattaa kyllä kiertää koko saari jos vaan on aikaa. Hintataso taisi olla samanlainen kun Tukholmassa ja Helsingissä.

Visby ja koko Gotlanti ovat ihania. Matka Tukholman kautta laivalla on vaan ikävän pitkä varsinkin lasten kanssa. Jos uudelleen menisin sinne, menisin todennäköisesti lentäen, vaikka Matkapoikien valmismatka olikin sinänsä helppo tapa matkustaa Gotlantiin.
Päiväksi ei Gotlantiin asti kannata mennä, vaan ehdottomasti ainakin 2-3 päiväksi, viisikään päivää ei ole liikaa. Jo pelkän Visbyn kiertelyyn saa kulumaan sen kaksi päivää ja Gotlannissa on paljon muutakin nähtävää.

Yhteistyössä