Virtsatietulehdus rv 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hugsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hugsy

Jäsen
28.01.2010
290
0
16
Hei!

Minulla todettiin eilen virtsatietulehdus ja sain siihen viiden päivän antibioottikuurin. Oireina oli lisääntynyt virtsaamistarve ja välillä alavatsaa vihloi keskeltä. Kuumetta ei tietääkseni ollut, en kyllä mitannut, mutta ei ainakaan ollut kuumeinen olo.

Nyt olen vähän huolissani, että onko tämä mahdollisesti vaikuttanut jotenkin sikiöön tai onko minulla nyt riski saada keskenmeno tuon tulehduksen takia. En osaa sanoa kuinka pitkään tulehdus mahdollisesti on ollut kun oireet olivat kuitenkin melko lieviä, enkä edes ajatellut niitä ennen eilistä.

Liittyykö tuo kohonnut keskenmenoriski sellaiseen virtsatietulehdukseen joka on edennyt munuaisiin, tai jossa on kuumetta, vai voiko ihan "perus"virtsatientulehduskin nostaa riskiä?

Hei,
itselläni oli rv 24 virtsatietulehdus, joka hoidettiin antibioottikuurilla. Kuurin loppumisesta viikko ja ainakin kovasti vauva potkuttelee mahassa.
Ainakin Selexid-nimistä antibioottia voidaan tuoteselosteen mukaan käyttää raskauden aikana. En usko, että mitään keskenmenon riskiä on, mikäli olet hankkiutunut hoitoon hyvissä ajoin. Keskenmenon riski liittyy mielestäni juuri hoitamattomaan virtsatietulehdukseen.

Hei!

Kiitos kysymyksestäsi.

Voit olla aivan turvallisin mielen virtsatietulehduksen johdosta nyt kun se on hoidettu. Vti on raskausaikana toisille varmsinkin hyvin yleinen ja kurja vaiva, mutta on myös tärkeää että se hoidetaan kunnolla.
Onnea odotukselle!

Yhteistyössä