Virtsatieinfektioon apua!

  • Viestiketjun aloittaja Help
  • Ensimmäinen viesti
Help
Minulla ei ole koskaan sitä ollut, mutta nyt luultavasti on. Virtsatessa kirvelee, koko ajan pissahätä ja paineentunne vaikka mitään ei sitten tiristykään pihalle. Inhottavaa juilimista tuossa virtsaputken suulla.

Verta ei ole, ei kuumetta eikä pissassa mitään kummaa hajua. Sukupuolitaudista ei voi olla kyse. Mitä itse tekisitte?

Täällä ei pääse omalääkäriin viikonloppuna, pitäisi lähteä päivystysasemalle käkkimään enkä mitenkään halua. Onko vaarallista odottaa maanantaihin oireiden kanssa? Onko kotikonsteja oireisiin tai vaivan koko hoitoon? Siis karpalomehun lisäksi.

Kiitollisena odotan kaikkea tietoa!
 
tuups
Saattaa edetä nopeasti munuaisiin ja sit ei oo kivaa. Yritä vain päästä nopeasti lääkäriin ja pissatestiin niin ei tartte enää piikkilankaa pissata. Lääkeet auttavat todella nopeasti.
 
No mahdollisimman paljon pitäs juoda! Vaikka se pissalla käyminen sattuukin kauheesti mutta silti. Huuhtelee paikkoja ja hyvällä tuurilla pääset sillä koko vaivasta. Mulla on joskus alkava tulehdus jättänyt kunnolla tulematta ku oon vaan hirveesti juonut.
 
C-vitamiinia paljon, jos on karpaomehua, sekin voi auttaa,sillä tosin on laksatiivisia vaikutuksia myös. Toivottavasti juomisella pääset maanantaihin tai jopa saat oireet ohi, älä lopeta juomista, vaikka huomenna helpottaisi vähän, jatka vaan.
 
AnniHelena
No jos kestät tuon olon kanssa niin voit odottaa maanantaihin. Mä olenjoskus kun mulla tulehduksia silloin tällöinoli, karkottanut alkaneen tulehduksen juomalla PALJON vettä- mutta syö myös suolaista että kehon elektrolyyttitasapaino säilyy.
 
ip
Suosittelisi kyllä sinne päivystykseen lähtöä, itse en ainakaan kestäisi viikonlopun yli virtsatieinfektiossa. Mutta jos et halua päivystykseen lähteä, niin juo runsaasti, niin kuin edellinen kirjoittaja neuvoi, juo karpalomehua (en tosin tiedä onko kovin tehokas virtsatieinfektion lääkkeenä, estohoitona 2dl/päivä on yhtä tehokas kuin antibiootti-estohoito) ja voit ottaa myös C-vitamiinia (esim. 500 mg tai 1 g per päivä, happamoittaa virtsan, bakteerit ei tykkää).
 
Jos kestät niin odota. Minulla se menee ainakin usein niin kivuliaaksi että mieluummin sinne päivystykseen kun kärsiä.
Juo paljon, niinkun edellä kehotettu ja suihkuttelu auttaa minulla ainakin hetkellisesti.
V-mäinen tauti on |O
 
Otan osaa, itse olen ollut jopa estolääkityksellä ja kerran tiputuksessa kun meni munuaisiin. Neuvoisin että ota särkylääkettä, se auttaa oikeasti, juo PALJON ja mene ihmeessä lääkäriin ottamaan antibioottikuuri, minä saan antibiooteista hiivan ja saankin seuraavaksi hakea aina hiivaan lääkkeet :kieh:
 
Syö puolukkaa (tai karpalo) 2dl päivässä. Työkaverini ei saanut toisen lääkityksen takia ottaa lääkettä infektioon, mutta onnistui tuolla puolukalla parantamaan tulehduksen.

Lääkärin määräys oli siis 2 desilitraa.
 
Yks vinkki nimimerkillä "pissavian kokenut monesti"... Laita lämmintä/kuumaa vettä pulloon ja pullo haarojen väliin. Ja juot niin paljon vettä kuin pystyt. Tärkeintä saada se bakteeri huuhdottua sieltä rakosta veks. :hug:
 
ems
Juo paljon vettä taikka karpalomehua. Laita kuumaa vettä vaikka limukkapulloon ja pidä lämmintä pulloa haarojen välissä lämmittämässä virtsarakon seutua. Nämäkään ei välttämättä auta... mutta huomaat kyllä sen itse kun ja jos se pahenee sillon et enää edes kykene olemaan kotona vaan meet vaikka kontaten lähimpään päivystykseen, sillä se kipu on niin valtava !
 
niia
mulla on krooninen virstatulehdus ja voin ainakin sanoa että kun menee oikeen pahaksi niin siinä vaiheessa enää tuskin haluu jäädä kotiin..mulla ainaki oireet on ihan kamalat sillon,joten kannattaa mennä hyvis ajoin ennenku mene pahaksi on helpompi hoitaakin pois. <mitään muita keinoja en osaa sanoa ku antibiootti,itelläni mikkä kotikonsit ei auta kuin ihan hetken, kuuma suihku, kylpy/vesipullo haarovälissä tms auttaa hetken ja pitää juoda ihan hemmetisti nin pissaaminen ei satu niin paljon. j< karpalomehu auttaa mutta se on parem tulehduksen estämiseen ku ite vaivan hoitoon..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Yks vinkki nimimerkillä "pissavian kokenut monesti"... Laita lämmintä/kuumaa vettä pulloon ja pullo haarojen väliin. Ja juot niin paljon vettä kuin pystyt. Tärkeintä saada se bakteeri huuhdottua sieltä rakosta veks. :hug:
Tyhmänä kyselen, että minkä takia lämmin pullo haaroihin? Mihin tämä perustuu? Täytyy laittaa muistiin, jotta voin kokeilla, jos tulehdus joskus vielä tulee

 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja taru88:
hei, mitkä on oireet jos ne menee munuaisiin? :eek:
Täällä aina vaahdotaan tästä äkkiä lääkäriin ettei mene munuaisiin, voinpa kuitenkin kertoa että normi kuumeeton tulehdus ei ihan heti sinne munuaisiin änkeä.
Eräs vanhempi todella hyvä urologi on antanut suosituksen että kuumeettomia tulehduksia ei tule ruokkia lääkkeillä vaan hoitaa juomalla PALJON..
 
höpöjä
minulakin monasti vaivaa ollut ja munuasissa asti eli ei siihen auta kuin veden juonti tai antibiootit ja sekin,paska puhetta että auttaa heti minula menee 3päivää ennenkuin vie pissatarpeen vaivan posi eli tenaa joudunniin kauan käyttämään kun työ terkka sitä mieltä ettei noi pikku viasta saa lomaa,eli 3päivää onkin päällään seisomista
 
juu, mä myös kannatan että menee samantien lääkäriin! mulla alkoi viime perjantaina yöllä tulehdus ja hölmönä vasta maanantai aamuna menin ja helkutta mitä tuskaa oli.. mut halusin yrittää kokeilla noilla koti konsteilla, join vettä litra tolkulla, karpalo mehua, relax tippoja ja lämpöisiä suihkuja. lääkekuurin sain aloitettua vasta keskiviikkona kun ei rahaa ollut aiemmin ja nyt vasta alkaa helpottaa.. lääkkeeksi sain jonkun nitroflyidin vai mikä se oli? 2 kertaa 1 päivässä. ja vettä juon vieläkin paljon ja tietysti c vitamiinia
 
ems
sain tuon kuumavesipullo neuvon joskus kun aikoinaan valitin kaverille että taitaa olla tulossa tulehdus. Ei se silloin auta jos tulehdus on kunnolla päällä. Siinä vaiheessa helpottaa kyllä jos tunnistaa hyvissä ajoissa oireet. Ja se veden juominen on tosi tärkeetä. Nykyään mulla on estolääkitys koska tulehduksia oli monta vuotta jatkuvasti.
 

Yhteistyössä