Virtsatieinfektio ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heinä

Vieras
Olen vasta viikolla 6, ja nyt iski virtsatieinfektio. Sain Selexid -antibioottikuurin, jota voi käyttää raskauden aikana. Pelottaa siltin, että joko vti tai lääkekuuri aiheuttaa alkiolle jotain harmia. Olen kärsinyt useista virtsatieinfektioista jo ennen raskautta, joten niitä tulee olemaan tod. näk. enemmän kuin yksi raskauden aikanakin. Onko muilla ollut virtsatieinf. alkuraskauden aikana ja silti kaikki on mennyt hyvin? Mulla oli km tammikuussa, joten olen kai siksikin tästä vti:stä niin huolissani.

Hei!

Minulla oli myös virtsatieinfektio alkuraskaudesta, muistaakseni rv 9 tai 10. Söin myös Selexid -kuurin, ja sen jälkeen olen vienyt pissanäytteen labraan kuukausittain (tutkitaan tarkemmin kuin neuvolaan annettava näyte). Olen nyt rv 24 ja uusia virtsatieinfektioita ei ole tullut, sikiö on kehittynyt ihan normaalisti eikä mitään oireita ole ollut. Täällä Oulussa on käytäntönä kontrolloida kuukausittain tilannetta, jos infektion saa. Ja kahden infektion jälkeen aloitetaan ilmeisesti estolääkitys. Minulle ainakin neuvolasta vakuuttivat ettei ko. antibioottikuurista ole mitään haittaa sikiölle, joten sitä ei kannata huolehtia. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa!

Yhteistyössä