Virtsarakon syöpä

Miehellä todettiin eilen, tiedän, että yleensä ennuste on hyvä ja niinpoispäin, mutta pelottaahan se silti. :( Ensi perjantaina poistavat "massaa" rakon pinnalta. Kuinka monen miehellä tai itsellä tällainen on ollut ja miten on mennyt?
 
"Minä"
Itselleni tehtiin vastaava operaatio eli rakon höyläys viime syksynä, samalla huomattiin kasvain rakon pinnalla ja välittömästi aloitettiin sytostaattihoito sekä varattiin aika leikkaukseen, patologin vastauksesta selvisi että syöpä oli kasvanut rakon lihakseen mutta ei ollut vielä levinnyt rakon ulkopuolelle. Sytostaattia tuli 4 kuukauden ajan ja sitten tulikin leikkaus joka tehtiin pari kuukautta sitten, ei tehty avannetta vaan ohutsuolesta värkättiin uusi rakko, samalla lähti myöskin eturauhanen joten eräässä tapauksessa tuli takapakkia rajusti, nyt sitten opetellaan toimimaan tuon tekorakon kanssa ja yoivotaan ettei syöpä uusi, nyt oli rajoittunut pelkästään rakkoon eikä etäpesäkkeitä ollut. Leikkaus on erittäin iso, kestää 6-7 tuntia ja toipuminen tietysti vie oman aikansa, itse aloitin pelaamisen reilun puolentoista kuukauden kuluttua leikkauksesta, oma hyvä yleiskunto auttaa paljon toipumisessa.
 
Ei oo totta
Ei oo totta! Ap väitti toisessa ketjussa muka ehdottaneensa maanantaina (14.5.2012) miehelleen että tulee Suomeen yksityiselle hoidettavaksi, kun hällä on diabetes ja sydän leikattu viime vuonna. Ja silloin ei vielä puhettakaan syöpähoidoista. Ja nyt on sitten jo yli viikkoa aiemmin täällä tiennyt että kyseessä on virtsarakon syöpä?
 
"jokke"
menen virtsarakon ja eturauhasen poistoleikkaukseen kesäkuussa, tehdään suolirakko. Onko toipuminen vaikeaa, olisin kiitollinen tiedoista ja mitenkä hoito leikkauksen jälkeen ? Kiitos
 
"Minä"
[QUOTE="jokke";26318564]menen virtsarakon ja eturauhasen poistoleikkaukseen kesäkuussa, tehdään suolirakko. Onko toipuminen vaikeaa, olisin kiitollinen tiedoista ja mitenkä hoito leikkauksen jälkeen ? Kiitos[/QUOTE]
Sytostaattia tuli 4 kuukauden ajan ja sitten tulikin leikkaus joka tehtiin pari kuukautta sitten, ei tehty avannetta vaan ohutsuolesta värkättiin uusi rakko, samalla lähti myöskin eturauhanen joten eräässä tapauksessa tuli takapakkia rajusti, nyt sitten opetellaan toimimaan tuon tekorakon kanssa ja yoivotaan ettei syöpä uusi, nyt oli rajoittunut pelkästään rakkoon eikä etäpesäkkeitä ollut. Leikkaus on erittäin iso, kestää 6-7 tuntia ja toipuminen tietysti vie oman aikansa, itse aloitin pelaamisen reilun puolentoista kuukauden kuluttua leikkauksesta, oma hyvä yleiskunto auttaa paljon toipumisessa
 

Yhteistyössä