Virtsarakon laskeumaa kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Night
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Night

Vieras
Onko siis kokemuksia raskauden jälkeisestä virtsarakon laskeumasta? Onko parantunut lihasharjoittelulla? Kuin kauan on pitänyt tehdä lihasharjoituksia ja millasia?

Varotettiinko juoksemasta tai annettiinko muita rajoitteita?

Itsellä todettiin lievää laskeumaa ja nyt vähän pelkään että pahenee jos en äkkiä saa lantiopohjanlihaksia kuntoon!

on ollut ja jumpalla palautunut.
jumppapallon avulla jumppasin ja jokin kirja minulla oli lainassa missä oli hyvät ohjeet nimenomaan siihen vaivaan. alkoi palautua jo parin viikon harjoittelulla.

Onko sulla kauan aikaa synnytyksestä? Mä pelkäsin samaa että mulla on joku laskeuma, jälkitarkastuksessa lääkäri totesi että tämä menee fysiologisen muutoksen piikkiin (tai jotain tollasta sano). Sitten jos alkaa vaivaamaan niin lisätutkimuksiin. Mulla oli pitkään hankala pissata, tuntu että pissatti mutta pissa ei tullut kunnolla ja muutenkin oli outo olo alapäässä. Synnytyksestä 4kk, en ole kauheen säännöllisesti muistanut jumppailla mut pissa ei ainakaan lirahtele, edes trampoliinissa.
Uskoisin että jos lievä laskeutuma, niin sen saa ihan säännöllisellä jumppauksella kuntoon. Ainiin, mulla se lääkäri kyllä kielsi silti nostamasta liian painavia juttuja.

Synnytyksestä kohta 2kk. Jälkitarkastuksessa todettiin tuo laskeuma, mutta epäilin jotain laskeumaa ite jo aiemmin. Oli myös muut rakenteet hieman laskeunee. Kysyn lääkäriltä että pitääkö välttää tai varoa nostelemasta painavaa tms. ja sanoi siihen ettei tarvi varoa mitään. Juoksemista ei kuitenkaan suositellut. Suositteli hankkimaan jumppakuulat ja niiden avulla oon koittanut nyt jumpata, mutta tuntuu että silti olis pahentunut. Muuten ei juurikaan vaivaa mutta nivuseen käy kipeetä kun tietyssä asennossa ponnistaa. Esim. kun käännyn selältä kyljelle tai astun pitemmän askeleen niin vihlasee nivusesta.

Mitä meinaa tuo "fysiologinen muutos"?

Olisko hyviä vinkkejä tuohon lihasharjoitteluun? Millasia harjoituksia ootte tehny? Ite koittanu 10 sek jännitystä ja 10 sek rentona. Semmosen ohjeen löysin netistä, mutta ei tunnu kauheen tehokkaalta ku osittain lihakset vielä "hukassa".

Yhteistyössä