Virtsankarkailu..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hävettää

Vieras
Olen kärsinyt virtsankarkailusta jo ennen lapsia, muistan hyvin, että aivastaessa on aina tarvinnut laittaa jalat ristiin. Nyt toisen lapsen jälkeen tilanne on pahentunut. Synnytyksestä noin 6kk, ja olen jumpannut lihaksia synnytyksestä asti, mutta silti virtsaa karkailee, varsinkin urheillessa on pakko pitää suojaa. Jotkus tasahypyt aiheuttaa sen, että lurahtaa, ja se on kyllä todella kiusallista. Tämä vaikuttaa jo seksielämään, koska mua pelottaa, että haisen. Mieheni mielestä "paikat" ei ole suuremmat kun ennen lapsia, mutta jotain on tapahtunut.. onko kokemuksia mikä auttaisi?

Vaikka treeni on tärkein, kun lopetat imetyksen, tilanne voi helpottua. Käytä ovestinia lääkärin ohjeen mukaan. Mulla tuntui jo se helpottavan, vaikka se auttaa vaan kuiviin limakalvoihin. Virtsaputken suu ainakin muuttui aivan eri näköiseksi tuon käytön jälkeen.

Joo,ei haittaa,ollaa oltu yhes jo melkee neljäkymmentä vuotta.Vaimo pelkäs seurustelles kertoa luonnonoikusstaan,mutta kun uskalti,on se olt meille pien yhteine salaisuus,eikä oo haitant.Tyttäril on sama luonnonoikku,mut pärjäät elämäs yle hyväst!

Tehty varsi tiukkapiposte ansiost mukamas maankaato vaiva,käytännös hyvinki helppo varautua vaivaan.

No sanotaan nyt ihan ensinnäkin, että jos ko. vaivaa on ollut koko elämän ajan, niin hyppelemään ei todellakaan kannata lähteä 6 kk synnytyksestä. Malttia ja paljon lantionpohjajumppaa, syviä vatsalihaksia ja kävelylenkkejä. Lihasten toipuminen kestää saman verran kun raskausaikakin.

Kannattaa käydä ostamassa ihan apteekista/Instrumentariumista tms. kunnon treenivälineet. Ne varsinaiset treenivälineet eivät ole sellaisia pyöreitä palloja yleensä, vaan jonkinsortin sukkulan mallisia ja joko niitä on useampi eripainoinen pakkauksessa tai sitten sen yhden painoa saa muutettua sisään laitettavilla lisäpainoilla. Kun lihakset kehittyy, niin pääsee lisäämään vastusta. Aloita nyt ensin kotikonsteilla, mutta jos tiukasta treenijaksosta huolimatta karkailu jatkuu, niin voithan pyytää lähetettä fysioterapeutille, joka osaa tarkistaa onko treenisi tehokasta. Ja jos vain siitäkin huolimatta karkailee, niin sitten pitää miettiä kuinka suuri elämänlaatua heikentävä asia se on. Leikkaushan se ääripäänä on sitten hoitona.

Ei tarvitse mitään välineitä, ihan pelkkä jumppa riittää, ohjeita löytyy netistä.
Onko tutkittu, ettei sinulla laskeumaa.

Itsellä suurempana ongelmana olikin, että ko lihakset eivät rentoudu ja siksi tätä ongelmaa, voimaa siis lihaksissa on.
Minulle harjoituksissa on tärkeää, niiden rentouttaminen.

Enkä käytä mitään välineitä, alkuun kokeilin jotakin apteekin häkkyrää ja maksoin siitä yli 80, eikä mittään hyötyä.

nöppäri: Monesti harjoituksiin vain saa lisätehoa apuvälineiden avulla, plus että oikean lihasryhmän paikallistaminenkin saattaa sujua niiden kanssa paremmin. Toki kaikki eivät välineistöä tarvitse, mutta lihaksiahan ne lantionpohjalihakset on siinä missä muutkin, joten samat lainalaisuudet niihinkin pätee. Jos siis vertaa esim. että teetkö hauiskääntöjä ilman painoja vai painojen kanssa.

Selvitäpä todella, onko sulla tullut synnytysten ja raskausten seurauksena virtsarakon laskeuma. Se altistaa virtsankarkailulle. Käy gynekologin pakeilla, niin hän toteaa tilanteen.