Virsiä/ lauluja ristiäisiin?

persvakoonasana

Aktiivinen jäsen
19.06.2007
16 180
0
36
Heippa,

ristiäiset olisi tulossa ja mietimme parhaillamme, mitä virsiä/ lauluja siellä laulettaisiin. Suojelusenkeli ja Jumalan kämmenellä on tullut ensimmäisenä mieleen, mutta mitäs muita niitä on? Pitäis vissiin lainata virsikirja ja sieltä kattella... :/

Eli, mitä viisuja teillä on ristiäisissä laulettu tai mitä aiotte laulaa? =)

Ai hups.. Sulla ei ollutkaan siellä virsikirjaa.. Eli alkaa/menee jotenkin silleen, että "Taivaan Isä suojan antaa, hän on isä jokaisen. Lapsen huolet hän voi kantaa paremmin kuin ihminen.. Hän ei riitele ei suutu, hän on kärsivällinen.. Häneltä ei aikaa puutu, hän on Isä jokaisen.. Taivaan isän lähellä nauraa saa ja itkeä.."

1.
Syliisi hellään sulje
nyt, Jeesus, lapsemme
ja heidän kanssaan kulje
ja heitä suojele.

2.
Se syli, jossa kannat,
on valtakuntasi.
Kun siinä kodin annat,
he saavat suojasi.

3.
On armon sana siellä
ja totuus, rakkaus,
ja neuvojana tiellä
on Hengen viisaus.

4.
Varjele lapsiamme
Paimenen kädellä
ja pidä rakkaitamme
sinua lähellä. 5.
Suo, ettei heitä voita
pettävä maailma,
vaan itse heitä hoida
kasteensa liitossa.

6.
Ja anna heille voimaa
pois synti panemaan,
kun omatunto soimaa
ja kärsii haavoistaan.

7.
Suo, että kodissamme
rakkaus asuisi,
niin että toisiamme
hoivaamme alttiisti.

8.
Ja kiitos, että kerran
on taivas kotimme.
On koti luona Herran
Jumalan lapsille.

Mä olen niin pienoinen, pienoinen aivan... en nyt tähän hätään enempää sanoja muista mut voin kattoo jos haluat. toi on kyllä ihana ristiäisiin

sit toinen on Tuulien teitä

menee jotenkin näin.. Lasken matkaan leijan kauneimman, se saa lentää tuulien teitä.. enkä muista enempää

molemmat taitaa kyllä löytyä lasten virsikirjasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Mä olen niin pienoinen, pienoinen aivan... en nyt tähän hätään enempää sanoja muista mut voin kattoo jos haluat. toi on kyllä ihana ristiäisiin

sit toinen on Tuulien teitä

menee jotenkin näin.. Lasken matkaan leijan kauneimman, se saa lentää tuulien teitä.. enkä muista enempää

molemmat taitaa kyllä löytyä lasten virsikirjasta..

Meillä oli kans toi!Kaveri soitti kitaralla
=)

Meillä oli Jumalan kämmenellä ja sitten Jumala loi auringon kuun... se kiitosvirsi.
Tuo samainen virsi on mun konfirmaatiovirsi ja laulettiin myös meidän häissä. Oli kiva jatkumo ja kaikille nuoremmille tuttu virsi.
Meillä sai seurakunnasta sellaisen vihkon jossa oli yleisimmät ristiäisissä lauletut virret joten siitä olisi ollut helppo valita jos ei olisi muuten keksinyt.

Yhteistyössä