Kertokaa kastetilaisuuteen sopivia lauluja...

Tytön ristiäiset on kahden viikon päästä ja sukulaismies + kitara on luvannut pari laulua esittää. Mutta nyt pääkoppa lyö tyhjää eikä tule oikein mitään mieleen mitä vois pyytää esittämään. Ei siis virsiä, hengellinen kyllä voi olla tai sitten joku laulu vaan. Mikä sopis pienen tytön ristiäisiin?

Mitä lauluja teidän lasten ristiäisissä on esitetty jos on jotain esitetty. Itse olen joskus aikoinaan kummitytön ristiäisissä soittanut Päivänsäde ja menninkäisen.
 
Ihme ja kumma -kappale =) mullakin tuli mieleen. Meidän pojan kastetilaisuudessa laulettiin sekin. "maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa" on se kertosäkeistö.
 
Itse olen esittäny serkkuni ristiäisissä Lapin äidin kehtolaulun, sekä Suojelusenkelin, isosisko säesti kanteleella, ja Suojelusenkelissä soitin yhden säkeistön alttoviululla. Oli kauniin kuulonen!
Oman tytön ristiäisissä mun isosisko soitti kanteleella Pai pai paitaressu
Kaverin tytön ristiäisissä laulettiin siskon kans kaksiäänisesti semmonen Kuunvalo kattomme harjalle hohtaa, ilta kun joutunut on.. jne. Tämä ko biisi löytyy mm. lasten suuresta toivelaulukirjasta.
 
ap norppa75
Kiitoksia vinkeistä. Eipä tullut mieleen tuo Ihme ja kumma tai Suojelusenkeli. Molempia tulee iltalauluksi itse laulettua lapsille, niistä vois toinen ainakin olla, ovat ihania. Lapin äidin kehtolaulu myös hieno. Mikäs tuo "kun on oikein pieni" laulu on?
 
vievel
juu..lasten virsikirjasta laulettiin mein tytön ristiäisissä yksi virsi joka meni jotenkin näin:Kiitos isä luoja taivaan maan,mulle annoit paljon kiittää saan,kädet nenän jalat pienoiset,itkun,naurun,ilon sydämeen...ihanat sanat ja sävel.
 
Vierailija
Meillä kahdet ristiäiset, joissa toisessa laulettu Ystävä sä lapsien ja Maan korvessa kulkevi lapsosen tie sekä toisessa Mä silmät luon ylös taivaaseen ja Jumalan kämmenellä. Aika hengellisiä siis, mutta sellainenhan tilaisuus on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maarit Hurmerinta: lainaa vain , en kyl tiädä sopiiko ristiäisiin, mut kaunis laulu on... tai Mikko Alatalon: Suojelusenkeli.... "se katson yhtä kuvaa" jne...

Mun äiti lauloi tämän aikanaan veljenpojan ristiäisissä ja kyllä se sopi, tosi herkkä ja nätti laulu!
 

Yhteistyössä