Virolainen viesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa

Vieras
Mulle tuli Vironkielellä viesti puhelimeen, osaako kukaan neuvoa mistä saan tietää mitä siinä lukee? Onko netissä jotain suomennus juttua ja miten saan kirjoitettua ne kirjaimet kun ovat sellaisia vinkuroita? :D

Alkuperäinen kirjoittaja pulassa:
Mulle tuli Vironkielellä viesti puhelimeen, osaako kukaan neuvoa mistä saan tietää mitä siinä lukee? Onko netissä jotain suomennus juttua ja miten saan kirjoitettua ne kirjaimet kun ovat sellaisia vinkuroita? :D

Jätä vinkurat pois. Kyllä suomeakin ymmärtää vaikkei ole pisteitä ä:n ja ö:n päällä. Jos uskallat kopsata tekstin tänne, niin voin yrittää suomentaa sen sulle. Olen opiskellut useamman vuoden viroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Onko se nyt varmasti viroa? Kun mun tietääkseni virossa on vain yksi suomen kielestä poikkeava vinkura.

Siellä on ô:n lisäksi vielä käytössä ü, jota suomalaisissa aakkosissa ei ole.

Enpäs tuota muistanut ollenkaan. Oon viron peruskurssin käynyt joskus kymmenen vuotta sitten, mutta lahjakkaasti on kaiken unohtanut.

3£PABCTBYNTE,£NNR
MAPTbIHOBHA.
tossa nyt osa tekstistä, ja nuo N kirjaimet ovat melkein kaikki väärinpäin, eli peilikuvana.
Osaatko kertoa mitä tuossa sanotaan ja mihin liittyy? £ = sellainen aalto-merkki :D

Jos et saa kirjoitettua kyseistä teksti omalla koneellasi, niin sitten voi tietenkin kokeilla copy pastea kirjain kerrallaan jostain venäläisestä tekstistä. Hidasta hommaa, mutta jos olet tarpeeksi utelias niin kyllä sen jaksaa kopioida esim. sivuistolle:
www.ilmainensanakirja.fi
tai käyttää google kääntäjää.

NEPE£A£N BAW TE£EO0 N0 KAKOMY-T0 BONPOC
ja toinen viesti tuli heti perään
BONPOCY.T0£bK04TO BEPHY£CR N3 NYTEW-R N0 CY0MN N PYOTCN.B0£0£R £YHAEB
nuo R-kirjjiamet ovat peilikuvana ja jotkut N-kirjaimet ovat neliöitä ilman lattiaa :D ja jossain noissa aalto-kirjaimissa on alhaalla poikki-viiva
saatkohan jotain selvää? :D

Yhteistyössä