Virkkausapuja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Virkkaan Juhannusruusumattoa ja 6. kerroksella en saa ohjeen mukaan tulemaan tarpeeksi pylväitä. Onko ohjeessa joku ongelma vai teenkö itse jotain väärin.

Edellisellä kerroksella mulla on oikea määrä pylväitä eli 66.

5. krs: 3 kjs. *2 p samaan s:aan, 3 p*, toista *-* 13 kertaa. 1 ps aloitusp:n
3. kjs:aan (= 66 p).

6. krs: 3 kjs. **6 p, 2 p samaan s:aan*, toista *-* 3 kertaa. 7 p,
2 p samaan s:aan**, toista **-** 2 kertaa. 6 p, 2 p samaan s:aan,
1 ps 3. kjs:aan = 75 p.

3kjs = 1pylväs
6pylvästä + 2 = 8
Toistetaan 3 kertaa Eli saadaan lisää 24pylvästä
7p+2yhteen = 9
toistetaan 2 kertaa = 18pylvästä lisää
6p + 2yhteen = 8pylvästä
1 pylväs loppuun

Eli saan 69 pylvästä ja kierros on vielä kesken.

Mitä mä teen väärin?

En osaa lukea ohjeita. Enkä mikään virkkaajamestari.
 
Tuossa kuudennessa kierroksessa on jotain outoa:

6. krs: 3 kjs. **6 p, 2 p samaan s:aan*, toista *-* 3 kertaa. 7 p,
2 p samaan s:aan**, toista **-** 2 kertaa. 6 p, 2 p samaan s:aan,
1 ps 3. kjs:aan = 75 p.

Mikä on se * - * -väli jota pitäisi toistaa? Tuossa on vain yhdessä kohtaa yksi tähti. Vai olenko puusilma?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei työ tekemällä lopu;25997316:
Tuossa kuudennessa kierroksessa on jotain outoa:

6. krs: 3 kjs. **6 p, 2 p samaan s:aan*, toista *-* 3 kertaa. 7 p,
2 p samaan s:aan**, toista **-** 2 kertaa. 6 p, 2 p samaan s:aan,
1 ps 3. kjs:aan = 75 p.

Mikä on se * - * -väli jota pitäisi toistaa? Tuossa on vain yhdessä kohtaa yksi tähti. Vai olenko puusilma?

Ap tajusikin jo itse, kun siinä on ensin se *-* kohta mitä toistetaan ja sitten seuraavaksi on **-** väli mitä toistetaan. Nyt sain oikean määrän pylväitä. jes!
 

Yhteistyössä