Viranomainen mukaan eroprosessiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten saan miehen ulos?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten saan miehen ulos?

Vieras
Miten saan vomieheni muuttamaan omistamastani asunnosta, olen pyytänyt häntä ja hän luvannut muuttaa, mutta ei tee mitään asian eteen, koska elämä minun kustannuksellani on hänelle helppoa. Meillä on yhteisiä lapsia ja nyt voimani alkavat olla vähissä, vuosien stressitilanne alkaa käydä liian rankaksi. Aiemmin, kun oli vielä henkisesti kiinni miehessä hän uhkaili jättävänsä minut. Hänellä on myös tapana nujertaa minua henkisesti haukkumalla jatkuvasti kaikkea minussa ja tekemisissäni.

Jos ei aikuinen ihminen ymmärrä lähteä vaihda lukot heti maanantai aamuna. Tavarat voi pakata valmiiksi ja viedä jonkun teidän yhteisen tutun luo. Txt viesti mistä voi hakea.

Alistamalla ja lyttyyn haukkumalla hän yrittää henkisesti pitää sinut lamaantuneena.
Jos kerran asunto on ainoastaan sinun ,niin mikä sinussa estää ottamasta
muutoksien avaimia käsiisi . Tsemppiä.
Se mikä ei tapa se vahvistaa..

Ihan samaa mieltä kuin "ymmärrys". Tilaat lukkosepän käymään ja vaihtamaan oviin lukot sillä välin kun mies on töissä ja pakkaat sen kamat ja viet jonnekin, mistä mies voi hakea.

Ellei puhetta ymmärrä, et pääse ikinä eroon. Kova kovaa vastaan.

Jokaisessa kunnassa on oltava yleinen oikeusaputoimisto. TOdennäköisesti oman kotikuntasi nettisivuilta löytyy tietoa siitä. Yleensä heillä on puhelinaikoja tai ajanvarausajat. VOit vaikkapa soittaa kuntasi puhelinkeskukseen ja pyytää yhdistämään oikeusaputoimiston ajanvaraukseen.

Kerro tilanteesi. Se vaikuttaa aika kiireelliseltä tapaukselta, joten voi olla, että saisit ajan jo lähipäiville (yleensä päiväaikoja). Oikeusaputoimistomaksut on sidottu tuloihin, joten normaalituloinen maksaa pienen palkkion (esim. 15 euroa ja siitä ylöspäin riippuen toimenpiteiden määrästä), mutta pienituloinen ei välttämättä mitään. Oikeusaputoimistosta osataan kuitenkin ohjata sinut oikeaan paikkaan, koska avoero + yhteiset lapset tarkoittaa myös sitä, että teidän on sovittava sosiaaliviranomaisen kanssa lasten huoltajuudesta. Mikäli teillä on yhteistä omaisuutta, ne pitää jakaa ja erotilanteessa myös omaisuus pitää jaotella esim. että telkkari on miehen ostama, tietokoneen on ostanut vaimo jne.

Niin, unohtui sanoa, että lukkojen vaihdattaminen ei välttämättä ole laillisesti oikein, mikäli asunto on miehen nimissä vuokralla tai jos kyseessä on yhdessä omistamanne asunto. Oikeampi tapa on se, että otat yhteyttä viranomaisiin ja sitä kautta selvittää, että mitkä ovat oikeutesi. Jos esimerkiksi vuokrasopimus tai asunnon kauppakirjat on molempien nimissä, niin silloin sinulla on myös vastuuta asunnosta eli jos kyse on esim. omistusasunnosta, niin mitä sitten käy, jos mies ei maksa lainanlyhennyksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vibeke:
Niin, unohtui sanoa, että lukkojen vaihdattaminen ei välttämättä ole laillisesti oikein, mikäli asunto on miehen nimissä vuokralla tai jos kyseessä on yhdessä omistamanne asunto. Oikeampi tapa on se, että otat yhteyttä viranomaisiin ja sitä kautta selvittää, että mitkä ovat oikeutesi. Jos esimerkiksi vuokrasopimus tai asunnon kauppakirjat on molempien nimissä, niin silloin sinulla on myös vastuuta asunnosta eli jos kyse on esim. omistusasunnosta, niin mitä sitten käy, jos mies ei maksa lainanlyhennyksiä?

Lue kunnolla alkuperäinen kirjoitus. Kyseessä on yksin naisen omistama asunto. Hän saa tasan tarkkaan vaihtaa sinne lukot oviin vaikka joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miten saan miehen ulos?:
Miten saan vomieheni muuttamaan omistamastani asunnosta, olen pyytänyt häntä ja hän luvannut muuttaa, mutta ei tee mitään asian eteen, koska elämä minun kustannuksellani on hänelle helppoa. Meillä on yhteisiä lapsia ja nyt voimani alkavat olla vähissä, vuosien stressitilanne alkaa käydä liian rankaksi. Aiemmin, kun oli vielä henkisesti kiinni miehessä hän uhkaili jättävänsä minut. Hänellä on myös tapana nujertaa minua henkisesti haukkumalla jatkuvasti kaikkea minussa ja tekemisissäni.

Luulen, että parasta on tosiaan toimia viranomaisten kautta. Puhumalla tilanne tuskin tulee ratkeamaan. Jos kuitenkin haluat vielä yrittää sitä, tärkeää minusta on, ettet anna sanojesi taipua. Jos esimerkiksi uhkaat ottaa yhteyttä poliisiin jos hän ei muuta tietyn ajan kuluttuessa, sinun on toteutettava uhkauksesi. On todella vaikeaa tehdä sellaista ihmiselle, joka on joskus ollut rakas (ja on ehkä vieläkin), mutta jostain on löydettävä voimia siihen. Se on ainoa vaihtoehto.
Mutta jos on pienintäkään vaaraa, että mies käy väkivaltaiseksi, on syytä olla erittäin varovainen. Miten avomiehesi suhtautuu lapsiinne?

Haluaisin hoitaa asian hallitusti ja mahdollisimman vähällä dramatiikalla ja tarkoitus olisi että lapset olisivat vuoroviikoin kummankin vanhemman luona. Miehen asunnon pitäisi lisäksi sijaita mahdollisimman lähellä minun asuntoani ja lasten koulua.

Mies lupailee hoitaa asunnonetsintää, mutta oikeasti hän ei tee mitään konkreettista, päinvastoin, kutsuu meille sukulaisiaa ja järjestää muutakin "perheohjelmaa".

Mikä on se viranomainen, jonka puoleen minun pitäisi kääntyä?

Mies on muuttunut entistä vaikeammaksi huomattuaan menettäneensä otteensa minusta, nyt helppoa päivää ei ole, hän purkaa minuun kiukkuaan ja yrittää saada minussa aikaan reaktion, jos hermostun, hänen naamalleen leviää tyytyväinen virne. Olen henkisesti lopussa. Miehellä on pienemmät tulot kuin minulla eikä muutenkaan juurikaan omaisuutta.

" --- Mikä on se viranomainen, jonka puoleen minun pitäisi kääntyä? ---"

Voi Ziisus!!!
Johan sinua on tuolla moneen kertaan ohjattu ottamaan yhteyttä OIKEUSAPUTOIMISTOON. Vai etkö sinäkään saa vietyä asioita eteenpäin, vaikka miestä potkit asioita hoitamaan?!?!

Voit myös mennä yksityiselle lakimiehelle vaikka tänään. Oikeusaputstossa on jonoa.
Netistä näet tulorajat, jonka ylittävältä osalta valtio maksaa kulut, menet kumpaan tahansa. . Sen paperisodan hoitaa samalla se valitsemasi lakimies. Oik. aputoimisto mielestäni ei ole kovinkaan tehokas. Mutta yksityinen hoitaa saman asian nopeammin, paremmin ja samoin kuluin. Oik. apu toimistokin maksaa sen omavastuun verran. mutta ei ne summat ole mitään hirveitä. Älä vedä itseäsi aivan loppuun vaan toimi heti tänään. Sinä olet ykkönen itsellesi.

Me emme ole naimisissa eikä meillä ole taloudellista selvitettävää. Ajattelin lähinnä sosiaaliviranomaisia.

No, eihän sun tarvitse kuin pyytää avaimet pois, kunhän seuraavan kerran poistuu asunnostasi jonnkein. Niin minä tein. Sitten pakkasin exän kamat jätesäkkeihin ja kiikutin varastoon. Hän haki ne sieltä sitten myöhemmin. Minä pääsin sisustamaan uudelleen.Tosin pyysi vielä muutamaa tavaraa, jotka hänelle tietenkin annoin.

Me emme ole naimisissa eikä meillä ole taloudellista selvitettävää. Ajattelin lähinnä sosiaaliviranomaisia.

Mihin te niitä sosiaaliviranomaisia tarvitsette? Jos saatte kaikki asianne sovittua, ei siinä mitään viranomaisia tarvita.

Olemme sopineet, että mies muuttaa, mutta hän antoi ymmärtää tekevänsä töitä sen eteen, mutta sitten hän paljastikin, ettei aio tehdä mitään. Hänen elämänsä on liian helppoa näin.

Sosiaaliviranomaiset olisivat mukana huoltajuusjärjestelyissä etc.

Alkuperäinen kirjoittaja Miten san miehen ulos?:
Olemme sopineet, että mies muuttaa, mutta hän antoi ymmärtää tekevänsä töitä sen eteen, mutta sitten hän paljastikin, ettei aio tehdä mitään. Hänen elämänsä on liian helppoa näin.

Sosiaaliviranomaiset olisivat mukana huoltajuusjärjestelyissä etc.

Jos olette jo sopineet että lapset ovat vuoroviikoin luonanne (eli ette varmaan sovi elatusmaksuista sitten?), ei siinä muuta tarvitse sopia. Sitten jos lasten asumisesta tulee riitaa, tarvitaan siinä viranomaisia tekemään kirjallista sopimusta.

Mies ei tule ikinä lähtemään tuolla menolla. Laita nyt homma poikki, avaimet sinulle ja nostat kamat pihalle, et tule muuten ikinä pääsemään hänestä eroon.

Yhdellä tuttavalla oli sama juttu, vaan naisen piti lähteä. Ei kuulemma mistään saanut asuntoa eli ei hakenutkaan. Mies odotteli puoli vuotta ja sitten otti avaimet pois ja nosti naisen tavarat pihalle. Pari päivää nainen vielä majaili heidän piharakennuksessaan!!

Kaupungilla on asuntoja aina varalla hätätapauksia varten. Miehesi saa sieltä kyllä kämpän heti kun vaan menee sanomaan että ero tuli eikä ole asuntoa. Älä turhaan sääli.

Niin ja sitten kun se mies ei niitä avaimia varmaankaan suostu antamaan vaan sanoo, että kohta kohta, kunhan nyt saan sen asunnon jostain niin sano, että tasan viikko aikaa. (Siinä ajassa kyllä saa asunnon jos haluaa)

Ellei mies sitten viikon päästä lähde, tilaa lukkoseppä vaihtamaan oveen lukot. Ei se paljon maksa.

Itse tein niin kun huomasin että eromme jälkeen exä vieraili kodissamme sillä aikaa kun minä olin töissä. Hänelle oli vielä jäänyt yhdet avaimet. Eli lukkojen vaihto on se kaikkein varmin keino.

Ja vielä sellainen kysymys että lasketaanko minulle miinukseksi se että harrastamme vieläkin säännöllistä seksiä, siinä mies on melko peto vaikka muuten lahnalta vaikuttaakin?

Ja vielä sellainen kysymys että lasketaanko minulle miinukseksi se että harrastamme vieläkin säännöllistä seksiä, siinä mies on melko peto vaikka muuten lahnalta vaikuttaakin?

Missä ja kuka sen laskisi miinukseksi? Sehän on teidän kahden asia, ei se ainakaan elatusmaksuihin vaikuta.

Ehkä mies ajattelee, että et tosissasi tarkoita eroa, koska kuitenkin harrastatte seksiä yhdessä. Voittehan halutessanne harrastaa seksiä yhä senkin jälkeen, kun mies asuu muualla niin halutessanne (tosin yleensä uuden kumppanin etsiminen vaikeutuu, kun roikkuu vielä vanhassa suhteessa ja mahdollisia uusia kumppaneita voi olla vaikea sietää).

Jos et pysty luottamaan miehen sanaan esim. siitäkään, että hän muuttaisi pois, niin en kyllä luottaisi siihenkään, että lasten tapaamisoikeudetkaan sujuisivat. Teoriassahan kuulostaa hyvältä se, että kummallakin vanhemmalla on yhtäläiset oikeudet lapsiin ja kun lapset ovat tasan puolet ajasta kummankin luona, niin elatusmaksujakaan ei tarvitse kenenkään maksaa. Kuitenkin ongelmia voi tulla siitä, jos vain toinen maksaa esim. lasten harrastuskuluja, vaatteita ym. kuluja. Voi myös käydä niin, että lapset haluavatkin olla enemmän toisen vanhemman luona, jolloin käytännössä lapset siirtyvätkin enemmän toisen huollettavaksi, mutta elatusmaksuja ei saa. Mahdollisten tulevien ongelmien ratkaisemiseksi suosittelen ehdottomasti, että tekisitte kirjallisen elatussopimuksen ja lasten tapaamisoikeussopimuksen sosiaaliviranomaisen luona. Sitähän on aina mahdollista muuttaa, jos vanhemmat niin haluavat.

Jos mitään kirjallista sopimusta ei ole, niin on mahdotonta osoittaa toteen mitä on suullisesti sovittu, jos toinen alkaa rikkomaan sopimusta. On todella ikävää, jos esimerkiksi lapset joutuvat lopettamaan harrastuksiaan, koska toinen vanhempi ei maksa osuuttaan kuluista tai jos esimerkiksi ikinä ei voi mennä kaverisynttäreille, koska ei ole rahaa. Jos mies on kovin "lahnamainen", voi käydä myös niin, että kasvatus tapahtuu äidin luona ja iskän luona eletään pellossa.

Emme edes oraaliseksiä mitä nyt välillä suihin otan äijältä mutta se on siinä! Kyllä jämpti on näin.

Ööh, mitä sä oikein käsität oraaliseksillä? Eikös suihinotto nimenomaan oo just sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja n48:
Alkuperäinen kirjoittaja Vibeke:

Lue kunnolla alkuperäinen kirjoitus. Kyseessä on yksin naisen omistama asunto. Hän saa tasan tarkkaan vaihtaa sinne lukot oviin vaikka joka päivä.

Ei muuten saa. Ota selvää.

Yhteistyössä