Vino kroppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TSIRPPI"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"TSIRPPI"

Vieras
Mistä johtuu,jos kroppa taipuu vinoon,eli on olkapää alempana ja suorana seisten huomaa vinouden+kävellessä. Tyttärelläni näin ja huomasin,että on mennyt enemmän vaan vinoon.

Mulla on lantio vino ja toinen jalka toista hieman lyhyempi. Lisäksi mulla on selässä skolioosi, mikä vaikuttanee asiaan myös.

Ja mullakin siis sen näkee parhaiten siitä, että toinen olkapää on toista alempana.

[QUOTE="TSIRPPI";26751035]Ei ole,eikä likka edes ite huomaa olevansa vinossa,mutta muut näkee kyl.[/QUOTE]

No kannattaa tutkituttaa, ystäväni skolioosi huomattiin n. 13-vuotiaana (kasvupyrähdyksen jälkeen) ja selän s-saatiin kokonaan oikaistua "korsetin"käytöllä.

Kävin joskus n. 15 vuotiaana kiropraktikolla pääkipujen takia. Hän huomasi heti, että olen ihan vino. Itse en siis ollut huomannut mitään. Syyksi selvisi eri pituiset jalat. Hän sai kuitenkin naksautettua minut kuntoon, enkä onneksi tarvinnut korokepohjallisia, millä hän ensin pelotteli.

Mulla on skolioosi ja jatkuvat selkäkivut. Myös niska-hartiaseudulla kauheita jännityksiä ja kiristyksiä.
Käyn toisinaan kiropraktikolla, ortopedilläkin olen käynyt.

Ollut melkeen aina,paitsi pikkutyttönä. Kuulemma ryhti ok. terkka sanonu tai lääkäri. Ei oo valittanu mitään kipuja,mutta yhteen aikaan oli usein migreeni. Kuulemma ei tarvinnut mennä neurologille sen takia.

Ratsastuksenopettajana tulee huomattua etta jokainen ihminen on vino, toiset vahemman ja toiset sitten hyvin reilustikkin. Paras tapa suoristaa itsensa on tiedostaa se, ja jumpata itseaa paivittain suoraksi, seka oikeakatisen tehda "perusaskareita" vasemmalla kadella ja toisinpain.

Menkaa istumaan esimerkiksi kovalle keittion tuolille niin etta tunnette molemmat istuinluut, mutta istukaa aivan rentona. Kuinka moni voi sanoa olevansa symmetrisen suora?

Onko kantanut aina laukkua (koulureppua, olkalaukkua) tällä matalammalla olevalla olalla? Kannattaisi vaihtaa toiselle olalle. Painavaa reppua kannattaa kantaa molemmilla olilla.

Yhteistyössä