Vinkuiko teillä Visa joulukuluissa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Tuli tuosta yhdestä jouluradion joululaulusta mieleen, kun siinä laulettiin, että joulua juhlimaan koko perhe kerääntyy, vasta tammikuussa luottokorttilasku erääntyy :D

Joten - joulu käteisellä vai luotolla? Meillä käytettiin käteistä (veronpalautukset tulevat kyllä hyvään aikaan :D ).
Ihan Visaa käytettiin mutta maksuaikakorttina.. laskut maksetaan ajallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en käytä luottoa missään, en ymmärrä miksi kaikki pitäis ostaa velaksi??
Onko vaihtoehto siis vain pelkkä käteinen, tai kaikki luotolla? ;) Kai siltä väliltäkin on vaihtoehtoja, toivottavasti. Meillä luottoa käytetään tarvittaessa maksuaikakorttina, eli maksetaan luotto pois jopa ennen ensimmäistä eräpäivää, jolloin ei tule korkoja.
 
Pankkikortilla tuli itse makseltua, ukko käytti lähinnä käteistä.

Mutta oikeastaan olis järkevää ostaa kaikki ukon visalla ja maksaa sitten koko lasku kerrasta. Ei tulis mitään lisäkuluja, ja luottokorttiostot kerryttää op-bonusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Kyllä se vähän vinkui, mutta mitä se muille kuuluu, vinguttaako joku visaa vai ei, niin kauan kun itse hoitaa ne laskut kanssa korkojen kanssa tai ilman.
Eihän se muille kuulukaan. Tuli vain mieleeni kysäistä tällaistakin kun kuulin tuon laulun päivällä radiosta. Saa vastata, tai jättää vastaamatta - kukin harkintansa mukaan =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en käytä luottoa missään, en ymmärrä miksi kaikki pitäis ostaa velaksi??
Onko vaihtoehto siis vain pelkkä käteinen, tai kaikki luotolla? ;) Kai siltä väliltäkin on vaihtoehtoja, toivottavasti. Meillä luottoa käytetään tarvittaessa maksuaikakorttina, eli maksetaan luotto pois jopa ennen ensimmäistä eräpäivää, jolloin ei tule korkoja.
Velkaahan se silloinkin on, mutta jokainen taaplaa tyylillään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Pankkikortilla tuli itse makseltua, ukko käytti lähinnä käteistä.

Mutta oikeastaan olis järkevää ostaa kaikki ukon visalla ja maksaa sitten koko lasku kerrasta. Ei tulis mitään lisäkuluja, ja luottokorttiostot kerryttää op-bonusta.
Näin mäkin sitä yksi päivä mietin, eli selvää rahaa kyllä tulisi senkin käytöstä. Me miehen kanssa pohdittiin, et mitä vaan vois ostaa ja sit maksaa kuun lopussa yhden laskun :) Mut mua inhottaa ajatus että mä maksan sen laskun jossa on ruuat jotka on jo yli kuukausi sitten syöty, vaatteista tai muusta olis sentään vielä jotain jäljellä.

Niin ap:n kyssäriin ruuat käteisellä, lahjoja sitten sekä että (mut osa ostettiin Visalla jo loka/marraskuussa eli nekin on jo maksettu ennenkuin lahjaksi annettiin )
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en käytä luottoa missään, en ymmärrä miksi kaikki pitäis ostaa velaksi??
Onko vaihtoehto siis vain pelkkä käteinen, tai kaikki luotolla? ;) Kai siltä väliltäkin on vaihtoehtoja, toivottavasti. Meillä luottoa käytetään tarvittaessa maksuaikakorttina, eli maksetaan luotto pois jopa ennen ensimmäistä eräpäivää, jolloin ei tule korkoja.
Velkaahan se silloinkin on, mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Toki. Tartuin vain tuohon sun "kaikki pitäis ostaa velaksi" -ilmaisuun =)
 

Yhteistyössä