Vinkkejä värjäytymien poistoon vaatteista?

Ei ole tosikaan, mutta pyykkien joukkoon jotenkin eksyi punainen paita, joka värjäsi sitten vauvan yhdet ihanat puolipotkarit (oikeasti tummanharmaa-vaalea harmaa raidalliset, joissa valkoinen "kuminauha" ylhäällä) ja valko-vihreäraidallisen paidan. Muut pyykit olivat tummia tai materiaalia, johon väri ei tarttunut.

Onko vinkkejä, saisiko nuo vielä "pelastettua"? Eihän ne nyt ihan mahdottoman rumia ole noinkaan, mutta mieluummin tahtoisin ne oikeat värit takaisin.
 
Itse just tossa syksyllä onnistuin värjäämään läjän vaatteita punaisiksi ja koetin ties millä aineella saada värin pois, mutta en onnistunut.: /

Nyt oon miettinyt, että värjäänkö ne jollain muulla värillä, mutta tiedä sitten mitä niistä tulee kun on toi vaaleanpunainen pohjalla ja sekään ei tietenkään tasainen, vaan sellainen laikukas.
 
Kloriittia koetin ja ei paljon mitään vaikutusta ja sitte ostin kaupasta sellaista ainetta joka laitettiin koneeseen ja sen piti väri poistaa, niin ehkä vähän haalistui, mutta ei pahemmin tehoa ollut siinäkään. Taisin kahdestikin tuolla aineella kokeilla, mutta edelleen oli vaatteet vaaleanpunaisia.
 
Eikä hintakaan päätä huimaa noissa vaatteissa. Pöksyjen kohdalla vaan harmittaa, kun olivat ainoat kivemman väriset. Suurin osa puolipotkareista kun ovat niitä perus valkoinen, vaalean sininen, vaalean punainen linjaa.

Paita ostettu täältä ja hintaa oli kauheat 45 senttiä. :D
 
Juu no itsekin aloin miettiä, että en kauheesti viitsi enää rahaa noihin värjäitymienpoistoaineisiin käyttää, kun vaatteiden rahallinen arvokaan oo niin iso. Ennemminkin tunnearvoa noilla pikkuisilla puvuilla ja potkareilla.:saint:
 
Ei noita niin kauaa ole keretty vielä käyttää, että suurta tunnesidettä olisi muodostunut. On vaan niin kovin vaikeaa löytää puolipotkareita kivoissa väreissä. Bodeja ja tavallisia housuja kyllä on kauppojen hyllyt pullollaan eri värejä ja kuvioita. :headwall:
 
Klorite sopii lähinnä valkoisiin vaatteisiin, koska se poistaa kaikkialta väriä liotettaessa.


Itse olen värjännyt miehen valkoisia boxereita vaaleanpunaiseksi, mutta niissä ongelma on vaalentunut pesuissa (valkopesuaine). Yleensä kannattaa heti pestä värjäytynyt vaate uudestaa ja se voi poistaa värin.
 
minävain.
Oman lempipaitani valkoinen pitsikuvio muuttui pesussa sinertävän harmaaksi.. En uskonut että vaatteen takia voisi itkeä mutta minä se itkeä pillitin paitaani. Nyt sormet ristissä odottelen että joku fiksumpi keksisi ratkaisun tähän värjäytymisprobleemaan :/
 
vierailija
Up up up mitä vinkkejä tähän??!! Musta vaate valkoisilla kuvioilla aivan pilalla ja haluan pelastaa sen! Mitä helkkaria teen. Kalliskin oli. Oma tyhmä virhe pilata se. Harmittaa helvetisti. Koskaan ei oo käynyt näin.
 

Yhteistyössä