Vinkkejä tupakanlopettamiseen?

Huomenta kaikille!
Sain viimeviikon perjantaina tietää olevani raskaana. Uutinen on mitä ihanin. Nyt vain entisenä tupakoitsijana tupakkahammasta edelleen vauvauutisesta huolimatta kutittaa. Antakaa vinkkejä miten pystyn olla menemättä parvekkeelle, kun mieli tekee. Ennen tupakoin todella paljon. Meni yli aski päivässä. Olen vähentänyt huomattavasti alle 10 tupakkaan päivä, mutta tiedän, että onhan se liikaa ja aivan liikaa jo yksikin. Haluan lopettaa. Oma itsehillintä ei ole kohallaan, vaikka yritän ajatella vauvaani. Kyllä tiedän onnistuvani tupakan lopettamisessa, mutta antakaa helpottavia vinkkejä, että pääsisin nyt heti eroon mielihaluista ja voisin onnellisesti ruveta keskittymään odottelemaan pikkuista. Kiitos. :$

Jumppaa, tee palapeliä (tämän avulla itse lopetin), ristikoita, käsitöitä, opiskele... Tee jotain semmosta mistä tykkäät ja mihin yleensä syvennyt huomaamattasi. Ja muista, että se tupakanhimo kestää yleensä vain hetken, minkä jälkeen katoaa. Tarvittaessa myös korvaustuotteet ovat paljon parempi vaihtoehto kuin itse tupakointi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ipsandera:
Usko pois, täältä et saa kun veetuilua koska et oo pystynyt "seinään" lopettamaan, nimim. kokemusta on.

Kannattaa kääntyä lääkärin/th:n tai muun vastaavan puoleen.
Höh... Kyllä mä mielestäni annoin tuossa äsken kilttejä neuvoja enkä veetuillu yhtään!

vieras
Yks tupakka kerrallaan. Kun himo iskee, et mene heti tupakalle. Vältät paikkoja, joissa olet tottunut polttamaan. Hävität kotoa kaikki tupakointivälineet (tulitikutkin)

Mä lopetin uuden vuoden lupauksena vuosi sitten ja ekat päivät oli ne pahimmat, kun oli ihan selkeästi vierotusoireita. Sitten tuli se, että kun oli tottunut tietyissä tilanteissa polttamaan, niin oli totutteleminen, että ei esim. ruuan jälkeen mennyt tupakalle, tai että heti aamulla ei saanutkaan sitä päivän ekaa röökiä :D

Mutta muista; se on niin sen arvosta!!! Jo pelkästään vauvan takia, mutta ite huomasin myös, että kaikki uudet tuoksut ja maut ja kaikki!! Mä en enää muistanu, että leipä tuoksuu niin hyvälle! :D Ja mulla meni kans aski päivässä, joskus reilukin!

Tarkoitus ei ole nyt veetuilla, mutta mulle ainakin helpointa oli lopettaa kuin seinään. Mies lopetti samaan aikaan ja oli kiva kun oli vertaistukea siinä. Olisko sulla joku kaveri/mies tms. jonka kanssa vois yhessä lopettaa?

Ja sitten KUN sä pääset tupakasta irti, niin älä alota enää raskauden jälkeen! Mulle tulee vieläkin välillä ihan älytön tupakan himo, mutta se menee ohi. Sitten on niitäkin päiviä, että pelkkä ajatuskin tupakasta oksettaa. Viime kesänä yllätin itseni ajattelemasta, että miten typerältä se näyttää...

Tsemppiä sulle!!! :flower:

Yhteistyössä