Vinkkejä pliis! (ilman apupyöriä ajosta)

  • Viestiketjun aloittaja Smartass the Grey
  • Ensimmäinen viesti
Smartass the Grey
Miten ihmeessä mä saan opetettua tuolle tytölle ilman apupyöriä ajamisen??? Kaverit (kuulemma KAIKKI) osaa jo :whistle: ja tyttö alkaa olla jo murheellinen kun homma vaan ei suju. 6v on kyseessä.

Miten/missä vaiheessa teillä on opeteltu ja opittu ajamaan ilman apupyöriä? Kaikki vinkit ja kokemukset on tervetulleita! :wave: :flower:
 
weballergy
Ei siihen taida mitään vinkkejä olla.
Meillä kohta kans 6-vuotias, eikä puhettakaan että pysyis sekuntia kauempaa pystyssä ilman apupyöriä. Sillä ei oo yhtään tasapainoa, ja ajaakin aina ihan vinossa. Tukeutuu vaan niihin apupyöriin :/
 
Meilla kaikki pojat oppi tuossa 3v ajamaan ilman apupyoria. Mina olin ihan tuskassa kun typy ei oppinut vaikka oli jo 6v. Istu vaan siina pyoran paalla kuin jossain nojatuolissa eika tasapainosta hajuakaan. vihdoin oppi tuossa pihalla tuommosessa pienessa nurtsi rinteessa. Sielta alas, koitti muistaa polkea ja pitaa tasapainoa. Ja kun kaatu, ei ollut niin kamalaa kun kaatu nurtsille. Rinteessa oli sekin hyva puoli etta vaikka unohti polkea niin pyora meni silti eteenpain,,,, ;)
 
vieras
Meillä on aina ollut tuossa pihalla sellainen 12,5 tuumainen ilman appareita, sen kanssa ovat nurmikolla seikkailleet ja itekseen opetelleet.
Neljä noita on ja ikähaarukalla 3v3kk - 6v 2kk ovat oppineet
 
Mun tyttö harjottelee juuri, täyttää 6 syksyllä. Me tehtiin vaan niin tylysti että apupyörät vekka, pikkupyörä pois käytöstä: jos haluat ajaa, opettele tuolla isolla, ilman apuja. Käskettiin sitt vaikka rullailla vaan, jalat maassa, jos ei polkea uskalla. Kyll se jo yrittää polkeakin; heikolla menestyksellä, mutta yritystä on nyt, kun ei ole enää muita vaihtoehtoja. :saint:
 
vieras
Meijän neiti oli vähän reilu viis kun meni muuten hienosti ilman appareita, mun yksi sormi selässä kiinni, heti "kaatui" kun otti sen pois, mies kävi sitten ostamassa rullaluisteluun tarkoitetut polvi ja kyynärsuojat, tämä kun pelkäsi kaatuvansa ja satuttavansa itsensä.
Puoli tuntia niillä ajoi ja sitten ei oo tarvittu
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Nurmikolle polkemaan niin ei satu niin paljoo kun kaatuu. Mitä jos joku aikuinen juoksee ja pitää samalla pyörästä kiinni?
Meidän pitäis juosta maraton joka päivä, eikä varmasti riittäis sekään.
Kokeiltu on.
 
Kiitos. Vaikuttaa siltä, että itsekseen moni oppii ajamaan. Mä varmaan joudun juoksemaan pyörän perässä kiinni pitäen vielä koulumatkatkin... *huokaa*

(pakko oli muuten tehdä aloitus harmaana kun ei mustana onnistu! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Kiitos. Vaikuttaa siltä, että itsekseen moni oppii ajamaan. Mä varmaan joudun juoksemaan pyörän perässä kiinni pitäen vielä koulumatkatkin... *huokaa*

(pakko oli muuten tehdä aloitus harmaana kun ei mustana onnistu! )
Elä suostu. Me juostiin kanssa, mutta siitä ei ole tasan mitään hyötyä: tyttö nojasi vain meihin, eikä yrittänyt edes pitää itseään pystyssä. Nyt edes yrittää, kun ei vaan enää auteta. Autetaan pääsemään vauhtiin, mutt siitä eteenpäin on selvittävä omillaan. :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Nurmikolle polkemaan niin ei satu niin paljoo kun kaatuu. Mitä jos joku aikuinen juoksee ja pitää samalla pyörästä kiinni?
Meidän pitäis juosta maraton joka päivä, eikä varmasti riittäis sekään.
Kokeiltu on.

Hmm...
Joku laitto vinkiks alamäessä ajamisen, se kuulostaa kokeilunarvoselta idealta mun mielestä.
Vaan oishan se hienoo jos juoksis ittensä maratoonikuntoon. ;) Vois sit osallistuu ihan oikeesti.
 
vieras
Tyttö oli vähän vajaa 6v kun oppi ilman apupyöriä.Opetteli kanssa ensin 12" pyörällä.Puoli tuntia harjoitteli ja se oli siinä.Pidettiin olkapäästä kiinni ja välillä irroitettiin vähäksi aikaa.Sitten kun tasapaino vähän piti,pyöräili meidän luokse.Pidennettiin matkaa aika pikkasen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Kiitos. Vaikuttaa siltä, että itsekseen moni oppii ajamaan. Mä varmaan joudun juoksemaan pyörän perässä kiinni pitäen vielä koulumatkatkin... *huokaa*

(pakko oli muuten tehdä aloitus harmaana kun ei mustana onnistu! )
Elä suostu. Me juostiin kanssa, mutta siitä ei ole tasan mitään hyötyä: tyttö nojasi vain meihin, eikä yrittänyt edes pitää itseään pystyssä. Nyt edes yrittää, kun ei vaan enää auteta. Autetaan pääsemään vauhtiin, mutt siitä eteenpäin on selvittävä omillaan. :xmas:
Mä juoksin alkussa hetken ja päästin, eikä siinä tarttenu kauaa juosta. onneks..

 
Meillä oppi kanssa esikoinen 6- vuotiaana ja alkuun se oli kovin vaikeaa.
Juoksimme pyörän perässä siitä kiinni pitäen ja aluksihan tyttö kaatui kun päästi irti.
Eikä kyyneliltä ja draamalta - etten enää ikinä aja- vältytty. Mutta parin päivän päästä se jo sujui paremmin ja siitä se sitten lähti =)
 
Eli apupyörät roskiin ja menoksi... Meillä käytössä kaksi pyörää, toisessa on apupyörät ja toisessa ei. Kun molemmat on ilman apuja niin kaipa tuo sitten oppii... Kiitos kun valoitte uskoa epätoivoiseen...! :D
 

Yhteistyössä