vinkkejä laihdutukseen raskaana olevalle!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja merelle
  • Ensimmäinen viesti
siirihiiri
suosittelisin lisäämään kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon.. välttämään rasvan käyttöä ja vaalean leivän vaihto tummaan, tai vaikkapas näkkileipään :) jos vaan on kiinnostusta niin liikunnan lisääminenki tuo apua, esim.sauvakävely on tosi tehokasta ja mukavaakin =) Laihduttaa ei nyt varsinaisesti "kannata", mutta aina voi tarkkailla syömistään ja jos on kovasti ylipainoa, niin voi koittaa olla ottamatta lisää kiloja.. kunhan muistaa kuitenki syödä terveellisesti =)
 
Oletko sinäkin siirtynyt näiden vauvailijoiden joukkoon??? Onneks olkoon!

No, mut sinuna en mitään viittä kiloa alkais edes miettimään raskausaikana :) Niitä kun tulee kuitenkin vaikka kuinka ei toivois!
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 17:38 SuSu79 kirjoitti:
Oletko sinäkin siirtynyt näiden vauvailijoiden joukkoon??? Onneks olkoon!

No, mut sinuna en mitään viittä kiloa alkais edes miettimään raskausaikana :) Niitä kun tulee kuitenkin vaikka kuinka ei toivois!
juu näinhän tässä kävi :D :D :D
 
minäkin olen kuullut ettei raskaana saisi laihduttaa. mutta terveellinen ruokavalio ja elämäntavathan on sitäkin tärkeämpiä nyt! :)
eli hyvältä tuntuvaa liikuntaa, paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä, vähän rasvaa ja sopivasti jotain herkkujakin. älä huoli nyt kiloista, vaan keskity voimaan hyvin.
 
Ätyliini
Lisää rutkasti nestettä eli juo vettä, vettä ja vettä ja varsinkin ennen ruokailua. Ei sovi sitten ruokaa niin paljon, kun laihduttaa ei saa raskausaikana tai ei ole suositeltavaa...
 
merelle
neuvolassa suosittelivat laihduttamaan, mulla on muuten aina ihan mielettömän hankala toi loppuraskaus, olis vaan kiva saada vinkkejä turvalliseen painonpudotukseen, onhan mulla aikaa n.7kk laihduttaa. nmiin ja kiitos todella hyvistä vinkeistä.
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 17:24 merelle kirjoitti:
neuvolassa suosittelivat laihduttamaan, mulla on muuten aina ihan mielettömän hankala toi loppuraskaus, olis vaan kiva saada vinkkejä turvalliseen painonpudotukseen, onhan mulla aikaa n.7kk laihduttaa. nmiin ja kiitos todella hyvistä vinkeistä.
ei taida sinulla olla kovinkaan asiantunteva neuvolatäti jos on raskausaikana käskenyt laihduttamaan!! sillä raskausaikana EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA LAIHDUTTAA VAIKKA OLISI YLIPAINOKIN REILUSTI...ja se johtuu nimenomaan siitä että raskaana tulee ketoaineita helpommin kuin normaalisti ja jos vielä laihduttaa niitä tulle kaksinverroin!!! itselläni diabetesdieetti meneillään (rv 20) ja koulussa mittailtiin (opiskelen hoitajaksi) virtsaa niin minulla oli ketoaineet +3 ja se on jo aika huono...neuvolassa sanottiin että nyt taytyy ruveta useammin syömään, koska nämä ketoaineethan ovat myrkkyjä... ja lapsen terveys on kyllä paljon tärkeämpi kuin se ettei paino nousisi...
onnea sinulle odotukseen ja muistathan syödä hyvin!!! :)
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2004 klo 09:31 Tintti1010 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 17:24 merelle kirjoitti:
neuvolassa suosittelivat laihduttamaan, mulla on muuten aina ihan mielettömän hankala toi loppuraskaus, olis vaan kiva saada vinkkejä turvalliseen painonpudotukseen, onhan mulla aikaa n.7kk laihduttaa. nmiin ja kiitos todella hyvistä vinkeistä.
ei taida sinulla olla kovinkaan asiantunteva neuvolatäti jos on raskausaikana käskenyt laihduttamaan!! sillä raskausaikana EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA LAIHDUTTAA VAIKKA OLISI YLIPAINOKIN REILUSTI...ja se johtuu nimenomaan siitä että raskaana tulee ketoaineita helpommin kuin normaalisti ja jos vielä laihduttaa niitä tulle kaksinverroin!!! itselläni diabetesdieetti meneillään (rv 20) ja koulussa mittailtiin (opiskelen hoitajaksi) virtsaa niin minulla oli ketoaineet +3 ja se on jo aika huono...neuvolassa sanottiin että nyt taytyy ruveta useammin syömään, koska nämä ketoaineethan ovat myrkkyjä... ja lapsen terveys on kyllä paljon tärkeämpi kuin se ettei paino nousisi...
onnea sinulle odotukseen ja muistathan syödä hyvin!!! :)
laihduttaa voi kunhan ei mitään nälkädieettiä rupea pitämään , sanoohan sen järkikin, jo pienellä liikunnanlisäämisellä laihdun ton 5kg helposti ja sitäpaitsi 2kg on jo pudonnut 2 viikossa jo siitä kun jätin karkit ka kolan.
 
Angie K
on totta, että sokerin ja rasvan jättäminen ja liikunnan lisääminen polttaa kehosta rasvaa.. mutta laihdutus yleisenä käsitteenä = vaarallista/haitallista. Paino ei välttämättä PUTOA, mutta rasva voi vähentyä ja kunto nousta! paino ei ole aina suhteessa kokoon; esim. urheilijat tai jos muuten on lihasmassaa, pituutta ym.
 

Yhteistyössä