Vinkkejä kiitos

Eli mitä te teette päivisin 2v lasten kanssa kotona?
Meillä on 2v ja 5kk pojat ja tuntuu ettei keksi mitään tekemistä tälle vanhemmalle..Olisi niin kiva touhuilla jotain hauskaa,mutta monesti se jää kun tämä uhmakas 2v alkaa rääkyä jo kun yrittää sanoa jotain...
ANTAKAA VINKKEJÄ PLIIS!!! :headwall:
 
Mitäs se voisi olla... Ulkoilua, "piirtämistä", legotornien tekemistä, lukemista, äidin auttamista (esim. pesukoneen tyhjennys)... Ja kannattaa katsoa www.pampers.fi tai com, siellä oli aika hyvin kehittäviä leikkiohjeita.
 
No yleensä jotain tollaista tehdään,mutta miksi minusta tuntuu että se ei riitä..Ollaan kyllä tosi harvoin ulkona,kun aamurutiinit vierähtää kahden lapsen kanssa yleensä puolille päivin ja sitten jo isompi tahtoo päikkäreille joiden jälkeen on jo aika laittaa ruokaa jne...
Me asumme maalla joten ei ole leikkipuistoja tms ja emme ole vielä saaneet edes hiekkalaatikkoa ja nyt tietystikkään ei enää voi siellä leikkiäkkään..Ajattelenko vain itse etten tee mitää lapseni kanssa..?
Kuitenkin joka aamu katotaan tv tä yhdessä ja leikitäänkin jonkun verran..
 
joskus sanoin etten opeta lasta telkkaria kattoon...mutta tuolla tuo nyt muumeja katsoo viedeolta...ne on nyt sen lemppari ohjelmaa ja kun ulkona se ei suostu käveleen kun on lunta ja jäätä eli ainoo ulkoilumuoto on se että vedän pulkassa tai työnnän rattaissa ja se ulos pukeminen on tooosi mukavaa taas vaihteeksi...ja mua kun väsyttää valmiiksi niin sitten oon suostunu antaan poitsun kattoo muumeja...

joskus leikitään autoilla ja sit tehdään palapeliä ja joskus kun ei mitään muuta keksi niin sitten piirretään vaikka siitäkään ei vielä tule mitään...
kotihonmia teen tässä ohella ja jos sytytän takkaan valkeen niin poika tulee ojenteleen puita jne...muita kotitöitä se ei vielä teekään...

aika vähän tulee puuhailtua mutta illalla siten enempi kuniskäkin on kotona...
 
Meillä 1,7 v pojan aivan ehdottomasti suosikkileikkejä on nykyään majan rakentaminen yhdessä, siellä sit jaksaa touhuilla ja vie leluja, tuo pois jne... toiseksi kattilat+kauhat+keittiötyövälinelaatikko (ilman veitsiä)on tosi kiinnostavia!!! Ja kaikki oikeisiin töihin liittyvät eli "moppaa lattioita", pyyhkii pölyjä, imuroi leikisti...ihan tosi innoissaan touhuaa noitten kanssa ja vielä ihan oma-aloitteisesti...Ja yhdessä sitten luetaan, legoillaan, piirretään, tehdään nuppipalapeliä...ja iltaisin kun on pimeää, sammutetaan valot ja pienellä taskulampulla poika tykkää osoitella tavaroita ja sit itse sanoo mikä se on... Kyllä sitä keksii kaikenlaista kunhan vaan huomaa pienestäkin jutusta otta kaiken irti!!!
 
tantsu80
meijän 2½v keksii ulkona itekki tekemistä. Vetää pulkkaa perässä joka paikkaa ristiin rastiin pihaa ja ku antaa sankon ja lapion niin lappaa niissä lunta. pienempi pojista 1v2kk ottaa veikasta mallia. Joskus käyään pulkkamäessä ja tuossa viereisessä tarhanpihassa leikkimässä.

Sisällä leikkivät paljon keskenään ja välillä annan kattoa dvd:tä, muovailla muovailuvahalla, piirtää, tehä palapelejä, värittää väritys kirjaa.. Kotihommia tekevät mukana joskus. Kirjoja tykkäävät lukea itekseenkin.

Jumppamatollani isompi tekee kuperkeikkoja ja oon näyttäny helppoja jumppaliikkeitä. Isommala varsinkin kamalasti virtaa ja oon koittanu ulkonakin keksiä hälle kaikkee kiipeilystä lähtien tekemistä,että sais energiansa purettua silleen kivasti.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2006 klo 08:24 Mammamia kirjoitti:
Ollaan kyllä tosi harvoin ulkona,kun aamurutiinit vierähtää kahden lapsen kanssa yleensä puolille päivin ja sitten jo isompi tahtoo päikkäreille joiden jälkeen on jo aika laittaa ruokaa jne...
Mitä kuuluu teidän aamurutiineihin ja mihin aikaan heräätte? Meillä herätään yleensä n.8 pintaan ja ulkona ollaan sään salliessa viim. kello 10. Molemmat lapset tykkäävät olla tosi paljon metsässä, missä aina riittää tonkimista ja tutkittavaa.
 
No vaikuttais siltä että yritän liikaakin tais iis että olen ihan tarpeeksi 2v kanssa vaikka ittestä tuntuu että olen niin vähän..Ollaan käyty uimassakin ja ajattelin ottaa siitä tavan..
Ulkona tosiaan pitäisi olla enemmän,mutta eiköhän sekin korjaannu kun saan kunnolla rutiinin päälle kun on ollut vähän masennustakin tuon pikkuisen jälkeen..
Itse vain ajattelen että pitäis koko ajan olla jotain tekemistä lapsen kanssa,mutta päivittäin teemme noita samoja askareita mitä tekin tunnutte tekevän joten kai olen tarpeeksi isommankin kanssa..
Sekin,että pikkuinen ei viihdy oikein muutakuin sylissä eikä nuku päivisin kuin n 1h niin vaikuttaa varmaan tuohon ulos lähtöön..Ja lisäksi pelkään että isompi ehti karata tielle joka on tosi lähellä ja vilkaskin..
Emme ehtinyt laittaa tänä kesänä aitaa tonti ympärille,kun oli muuta remppaa ja tämä pikkuinen syntyi,mutta toivottavasti heti keväällä päästään aitaa laitteleen.Kiitos kaikille!!! :D
 
Kyllä minustakin alussa tuntui että ei ulos meinaa päästä ollenkaan kun vauva syntyi.Keskimmäinen oli silloin 1v7kk ja vanhin 5v.Kyllä se siitä sitten kun vauvalle tuli jonkinlainen rytmi.Alkuun oli tosi aamu-uninen.Ja kun ulos pääsi,ei aina ehtinyt kauaa olla kun jo piti keskimmäinen laittaa päikkäreille.Mutta meidän on aina pakko ulkoilla kun on koirakin.Sitten aina vauva (nyt 1v) nukkui ja nukkuu yhä ekat päikkärinsä ulkoilun aikana.
 

Yhteistyössä