vinkkejä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
olisiko kenelläkään hyviä neuvoja tai kikkoja millä saisi estettyä lapsen tunkemasta jalkoja pinnojen väliin.
meillä pinnasängyn reunoilla on peitteitä ja kirjoja laitettu (pinnojen ja patjan väliin), mutta nekään ei auta. joka yö herään kun lapsi tunkenut jalkansa pinnojen väliin eikä saa niitä enään pois sieltä.
 
Miten ois, jos käärit pyyhkeitä rullalle ja laitat niitä sängyn reunoille? Meillä ei (vielä) ole pinnasänkyä, vaan semmonen sänky, jossa on puusta "punotut" reunat eli siinäkin on rakoja jne. Pelkäsin, että vauva saa hirveitä mustelmia niistä reunoista, kun se sätkii ja potkii, joten laitoin rullalle käärityt pyyhkeet reunakankaan sisäpuolelle:)
 
Onpa teillä vauhdikas vauva! Meillä on auttanut tavallinen pinnojen suojus, joka kiertää koko sängyn. Pidetään vauvalla myös unipussia ja tungen lakanan (unipussi on aika lämmin, joten täkkiä en vielä käytä) patjan alle molemmin puolin. Näin saan meidän yöpotkijan pysymään joten kuten hallinnassa.
 
pujota pyyhe/lakana pinnojen väliin (joka toisesta sisään ja joka toisesta ulos) silloin jalat ei enää mene väliin... meillä oli sama ongelma, onneksi oppi otse ottamaan jalat pois välistä ja jatkoi uniaan...
 
...tehtiin niin, että vuoratiin sänky ihan superlon patjoilla. Eli leikkasin kahtia sellasen pinnasängyn patjan, neuloin lakanasta päällisen siihen ja sitten tosi tiuhaan niitä naruja joilla saa pinnohin kiinni. Se ei liikkunut paikoiltaa niin helposti kun normaali suojus ja meillä ainakin auttoi. Meillä ei ikinä riittänyt ne pinnasängyn suojat vaan aina oli jalka jostain välistä....
 
Meillä oli aikuisten täkki pussilakanassa aseteltu niin, että täkki patjan alta molempien reunojen yli. Täkki oli painava "vanhanajan" täkki, joten se ei tippunut sänkyyn pikku potkmisesta tai repimisestä.
 
Hyviä vinkkejä. Tuo aikuisetn täkki kuullostaa hyvältä, jos sen saa laitettua kiinni, ettei pääse liukumaan vauvan sänkyyn.

Mutta meillä ei sitten tarvittu pinnasuojia, en muista missä iässä vauva oppi ottamaan itse jalat/kädet pois pinnojen välistä. Olisiko ollut tuossa 7-8 kk iässä. Mutta meillä nukuttiin pitkään perhepedissä. Minkä ikäinen vauva on..
 
kiitoksia hyvistä vinkeistä. eipä ole jalkoja näkyny enää väärällä puolella. ('jeps vanhempi' lapseni on 5kk, eli vielä jokunen tovi ku itse oppii ottamaan jalat pois pinnojen välistä)
 

Yhteistyössä