mä olen sitä mieltä, että tutti kerralla pois..muuten luulee aina huudolla saavansa tutin takasin..
meillä esikoiselta otettiin tutti pois 1v10kk iässä..piti vierottaa jo 1,5v iässä mutta sattuis just siihen väliin muutto, mun töihin meno ja esikoisen hoidon aloitus niin siksi venähti..tutti oli käytössä vain p-unilla ja öisin mut oli ehtinyt tulla tärkeäksi osaksi nukahtamisrituaalia mut silti parin yön jälkeen ei tuttia enää kaivannut eikä siis noina iltoina itkenytkään kuin hetken.
kuopukselta otin tutin pois 11kk iässä, söi tuttia lähinnä kanssa unilla ja jos sattui päivisin löytämään tutin jostain pöydältä yms niin lussutti sitä kyllä mutta helposti sain tutin pois..oliskohan muutamina iltoina pikkuisen aiempaa enempi itkenyt mutta nukahti kun olin tovin vieressä silittelemässä ja noiden iltojen jälkeen onkin nukahtanut itekseen höpötellen unikaverilleen, josta onkin tullut erityisen tärkeä nukahtamistilanteissa..tutista luopumisen jälkeen alkoi yöt nukkumaan heräämättä..
olen kyllä tosi tyytyväinen että näinkin helposti molemmat luopui tutistaan..pidin vain pääni etten sorru antamaan tuttia enää takasin kun sen olin kerta pois ottanut..tsemppiä sulle vieroitukseen, eiköhän se hyvin suju!!