Vinkkejä täytekakun tekemiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bells
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bells

Vieras
Tooosi harvinaista, mutta mun tekee mieli täytekakkua! Antaaks vinkkejä mitä voisin laittaa täytekakun väliin täytteeksi (ei marjoja), ja mitä päälle!

Ja neuvokaa myös täytekakun pohjan tekemisessä :) voinko tehdä kotona vaikka mulla ei olekaan minkäänlaista vuokaa? Voiko esim syvällä pellillä tehdä?

En ole ennen tehnyt täytekakkua :D

Mä käytän useimmiten niitä valmispohjia. Kunhan täyttää edellisenä iltana ja kostuttaa hyvin niin ovat ihan makoisia. Laita väliin vaikka tuhdimpaa vanukasta, kiisseliä, rahkaa, hedelmäsosetta, hedelmiä, kermavaahtoa...

Tosi hyvin voi tehdä syvällä pellillä, ite teen useimmiten juuri niin. Ohje: 4 munaa lasiin, toiseen samanlaiseen lasiin saman verran sokeria. Sokeri vatkauskulhoon, lasiin saman verran jauhoja tilalle+1-2 tl leivinjauhetta(+1 rkl kaakaojauhetta). Munat ja sokeri vaahdoksi, jauhoseos sekaan ja 200-225 asteessa kunnes kullanvärinen ja kypsä. Tulee helpolla kolmeen osaan leikattuna suorakulmiokakku. Valmispohjat on muutaman euron.

Pohjan saa helposti tehtyä kääretorttu pohjana eli siis tavalliselle pellille. Täytteeksi voi sitten laittaa rahkaa, vanukasta, mousseja, hedelmää, tavallista kermavaahtoa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olisiko vinkkejä siitä miten kakusta sais suklaisen? kun mun mies ei tykkää kermavaahdosta...

siihenhän vois tehä sellasta suklaamoussea mitä kaupassa on,lisätään vaan maito ja vatkataan.

Jep, tää on hyvä idea. Tai sulatat suklaata ja sekotat sen esim. vatkatun vaniljakastikkeen sekaan... tai vaikka rahkaan. Ja voihan siihen sitä kermavaahtoo laittaa. Ei se sitten varmaan häiritse jos on sekotettu johonkin..?

Alkuperäinen kirjoittaja tpt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olisiko vinkkejä siitä miten kakusta sais suklaisen? kun mun mies ei tykkää kermavaahdosta...

siihenhän vois tehä sellasta suklaamoussea mitä kaupassa on,lisätään vaan maito ja vatkataan.

Jep, tää on hyvä idea. Tai sulatat suklaata ja sekotat sen esim. vatkatun vaniljakastikkeen sekaan... tai vaikka rahkaan. Ja voihan siihen sitä kermavaahtoo laittaa. Ei se sitten varmaan häiritse jos on sekotettu johonkin..?

ei haittaa kunhan se ei sitä maista eikä tiedä :D

Pistät tummaa kaakaojauhetta tai sulatettua suklaata kakun joukkoon. Sitten väliin aprikoosimarmeladia. Ja päälle sulatat 200 grammaa suklaata + 1/2 dl kermaa.

Yhteistyössä