Vinkkejä Tallinnaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen lähdössä ensimmäistä kertaa elämässäni Tallinnaan, ja kaipaisin vinkkejä hyvistä ravintoloista ja parhaista shoppailupaikoista. Ravintolan pitäisi olla sellainen, mihin kehtaa mennä perus kledjuissa, eli mitään huippuhienoa ja -kallista ei tarvitsisi olla: pääasia että ruoka on herkullista. Shoppailussa kiinnostaa ne mitä Suomesta ei löydy sekä merkkiliikkeet.
Infoa hintatasosta ja muusta huomionarvoisesta otetaan myös kiitollisena vastaan :) ja laajemminkin saa kertoa omista Tallinnan- kokemuksistaan!

Tuota noin... Luuletko että Tallinnassa on jotain sellaista mitä ei saisi esimerkiksi Helsingistä?

Annan neuvon välttää kaikkia sataman läheisiä basaareita kuten SadaMarket ja Merekeskus. Vanhassa kaupungissa on niitä suomalaisten suosimia ravintoloita. Kannattaa kokeilla Radisson Blue-hotellin kattoterassia, yksi kaupungin korkeimmista rakennuksista, upeat näköalat ja hyvätasoinen sekä edullinen kahvila.

Oih, mä rakastan tallinnaa. tässä jotain vinkkejä:

Ravintolat:
-Jos valkosipuli miellyttää niin Vanhassa kaupungissa on valkosipuli-ravintola balthasar. Suosittelen! Siellä saa myös jälkkäriksi valkosipulijäätelöä joka on oikeasti todella hyvää (vaikkei ehkä kuulosta :D)
-Vanhassa kaupungissa myös toinen hyvä -Oliver. Rakastan tän paikan tunnelmaa ja ruokaa. Sisäänheittäjä on mainio :)
-Jos haluaa nopeaa ja helppoa niin vapiano on kanssa ihan kiva kokemus, ja suht hyvää ruokaa. Pastakin siellä väännetään itse. Helsingissäkin kyllä taitaa olla jo.
-Gianni on aito italialainen ravintola, kylläkin hienosto-sellainen mutta me käveltiin sisään ihan normi vaatteissa ja hyvä vastaanotto oli. Oli huvittavaa seurata nuorta tarjoilijapoikaa joka valkosine hansikkaineen tuli kaatamaan juomat jne. kokoajan kävi kysymässä tarvitaanko lisää vettä, ja pippurinkin sirotteli meidän ruokiin :D Mutta ruoka oli hyväää!!

Vanhassa kaupungissa iltaa myöten ruoka kallistuu, ja sisäänheittäjät on röyhkeitä, palkka kai perustuu provikkaan. En oikein myöskään siellä terasseilla halua syödä, siellä haisee kusi :S

En muista osotteita näihin paikkoihin mutta netistähän ne löytyy.

Niin joo! ja joku tossa jo mainitsikin radisson blu-hotellin ylimmässä kerroksessa sijaitsevan lounge24. Sieltä on näkymät koko tallinna yli, iso ulkoterassi, listalla kaikki tunnetuimmat drinkit ja ammattitaitoiset baarimestarit sekä tarjoilijat. Näyttää posh-paikalta mutta normi-ihmisiä normivaatteissaan siellä istuu. Ruokaa saa myös, ja on kohtuuhintaista. Sinne toki kannattaa mennä, ja on helppo löytääkin!

Tallinnan Tv-tornista saa myös ihailla maisemia.

Ostoksista sen verran että normikaupoissa on yhtä kallista kun suomessa, mutta tarjontaa on jokseenkin enemmän. Rotermannissa on se kaksikerroksinen kenkä, laukku/vaateliike missä tavara on halpaa mutta mummot ja epätoivoiset ei nyi hihasta, ihan rauhassa saa katsoa. Satamaan juu ei kannata mennä, todella ärsyttäviä myyjiä!

Kyllä kai muutakin tulis mieleen jos jaksaisi kirjottaa. Mutta kirjota nämäkin muistiin :)

Suunnitelmissa olisi matka ja nyt hotelli on hakusessa.Kannattaako ottaa joku paketti vai varata itse?Ja mikä hotelli olisi suht edullinen ja hyvä?Mennään siis ilman lapsia :)

Rocca al Mare ja Kristiine -ostoskeskuksista pidän.
Etusivu - Rocca al Mare
Etusivu - Kristiine Keskus

Noihin molempiin pääsee mm. ilmaisella bussilla satamasta tai sitten esimerkiksi johdinautolla Tallinnan keskustasta, matka maksaa silloin muistaakseni noin euron.

Sataman ja keskustan välissä on mm. Bershka ja Pull and Bear liikkeet, Rotermanni-keskuksen takana. Tallinnan TV-torni uusittiin äskettäin, itse ajattelin siellä käydä, kun olen nyt kohta menossa taas Tallinnaan. Viru-keskuksessa on joitakin tasokkaampia kauppoja, mm. Guess ja Pepe Jeans, myös Zara ja Seppälä löytyy sieltä. Rocca al Maressa on mm. New Yorker ja Mark's Spencer. Tallinnan vanhassa kaupungissa on mukavia kahviloita ja myös ravintoloita, menisin varmaan sinne ruokailemaan. Vanhassa kaupungissa löytyy myös niitä matkamuistomyymälöitä jos sellaisia haluaa. Itse en tykkää Merekeskuksesta ja Sadamarketista, juuri niitä kojuja, joissa ei voi mitään katsoa rauhassa.

Mä olen lueskellut erinäisistä blogeista että ihmiset hakee Tallinnasta lankoja halvalla. Missähän noita mahdetaan myydä (tai onko Tallinnassa ylipäätä langat halvempia kun täällä?) ja mitenkähän puljut mahtaa olla auki sunnuntaisin?

[QUOTE="Jukkis";26676226]Suunnitelmissa olisi matka ja nyt hotelli on hakusessa.Kannattaako ottaa joku paketti vai varata itse?Ja mikä hotelli olisi suht edullinen ja hyvä?Mennään siis ilman lapsia :)[/QUOTE]

Me ollaan aina eckerö linen kautta varattu koko hoito. Tylsä laiva mutta matka kestää niin hetken ja on todella halpa. Jos on varaa niin menkää toki swissotelliin, aika kallis on muuten tallinnan hintoihin verraten mutta mielestäni kohtuullinen siitä luksuksesta!! Aivan maailman ihanin hotelli.
Jos halvempaa haluaa niin esim. metropol on ihan ok, lähellä kaikkea ja alakerrassa vielä karaokebaari :)
Yhden ihanan hotellin nimeä en muista missä oltiin, mutta sen muistan että oli halpa ja huoneessa oli poreamme :)
Sitten yksityisiä asuntoja on vuokrattavana vaikka ihan yhdeksi tai kahdeksi yöksi, rotermann apartments-kautta. Asunnot on törkeän siistejä, hinta on halpa.
Tallinnaan siiiis :)

Yhteistyössä