[QUOTE="Aapee";29157517]3kk ikäinen, masuvaivaa joskus. Mutta saattaa olla ihan tyytyväinen kunnes huomaa, että yritetään laittaa nukkumaan. Ainut mikä rauhottaa on laittaa se koppa sänkylle ja keinuttaa sivuttain. Kapaloakin kokeillu, mutta se taitaa vaan ahdistaa enemmän. Mutta ei tässä vielä ehkä tarvi kuitenkaan panikoida ettei päästä pinnasänkyyn nukkumaan tällä menolla...[/QUOTE]
Älä ihmeessä panikoi

Mulla on neljä lasta, joista kolme on ollu ihan tautisen huonoja nukkujia. Sitä hetkutusta ja vetkutusta on saanu tehdä lähemmäs vuoden ikää, oisivatko ollu jotain 9kk tai yli kun oon alkanu opettaan pois heilutuksesta ja nukahtamista suoraan pinnasänkyyn. Huutoahan siitä aluksi on seurannut, mutta äkkiä ovat kaikki oppineet nukahtamaan, kun aika on ollut kypsä. Olen siis yrittänyt jättää sitä heilutusta pois jo aiemmassa vaiheessa, mut ei oo tosiaan onnistunut kuin vasta lähempänä vuoden ikää.
Olen siis laittanut vauvan sinne pinnikseen ja ollut itse vieressä niin kauan, et nukahtaa. Näin ei tuu sellasta oloa, et ois hylätty. Tietenki jos on aivan hysteerinen, oon ottanut syliin rauhottuun ja heti ku rauhottunut niin takas sänkyyn.
Jotku on tykänny siitä ku oon antanu oman käden sinne pinnikseen hiplattavaksi.
Älä revi stressiä, jos se nyt vaatii sitä heilutusta niin heiluta pois vaan, ei niitä sit enää isona tarvii heilutella

Kaikki vauvat ei vaan oo mallia nostetaan omaan sänkyyn nukkumaan ja kävellään huoneesta pois, ei sille voi mitään, eikä se ole kenenkään syy.