Vinkkejä mitä äidille joka makaa sairaalassa raskausmyrkytyksen johdosta...ehkäpä kauankin vielä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Kaveri joutui sairaalaan raskausmyrkytyksen takia viikonloppuna, rv 27 menossa. Myrkytyksen tila laantui eli vauvaa ei vielä tarvitse synnyttää joten saa tarvitsemaansa lisäaikaa.
Mutta tämä äiti nyt joutuu makaamaan sairaalassa kunnes vauva otetaan maailmaan, voi mennä vain päiviä tai sitten viikkoja.

Mä olen nyt niin etten pääse joka päivä sinne, eikä se varmaan mua sinne haluaisikaan mutta, jotain tekis mieli hankkia sinne.

Mitä te veisitte/postittaisitte. Jotain helppoa, mutta sellaista että tietää meidän muiden olevan mukana hänen tuskassaan.

Läppäri ja mokkula.
Ja jos ei jo tiedä, niin sellainen sivusto kuin kevyt.net
On keskoslastenvanhempien ylläpitämä sivusto, josta löytyy suljettu keskustelupalsta. Palstalle voi kirjautua jo odotusaikana, jos on pelkona ennenaikaisuus. Siellä on oma osasto riskiraskauksille ja sieltä löytyy kohtalotovereita, jotka ovat nyt samassa tilanteessa ja niitä jotka ovat joskus olleet samassa. Löytyy vertaistukea ja tietoa.

Joo, ajattelin just kirjaa tms että saa jotenkin ajan kulumaan. mutta ei tämä tietenkään ole ajankohtainen vielä, kun ei mitään takeita ole että olotila pysyy vakaana vielä. Lääkäritkin ovat ihmetelleet että miten voi paineet ja arvot muuttua suht normaaleiksi ja kuitenkin istukassa näkyy että raskausmyrkytys on ollut voimakas.
Toivotaan että ei ihan vielä näillä viikoilla täytyisi ottaa lasta maailmaan vaan saisi tarvitsemiansa viikkoja.

Itse olin samasta syystä sairaalassa rv.stä 34 synnytykseen asti, ja oli mukavaa kun tuotiin aikakauslehtiä,kirjoja,suklaata ja tuoreita hedelmiä.
Käsittämättömän tylsää ajantappoahan tuo aika oli, luin vain päivästä toiseen.
Läppäri ja netti/leffat joita koneelta katsella olisivat kyllä olleet erittäin tervetulleita!

Niin ja loppujenlopuksi lapsi syntyi sitten 38 raskausviikolla eli kuukausi siellä piti maata.
Toivottavasti ystäväsikin saa vielä lisäaikaa eikä myrkytys etene pahaksi.

Riippuu kyllä aika paljon hän raskausmyrkytysoireistaan. Itselläni ei ollut mitään oireita raskausmyrkytyksestä, paitsi RR ja valkuaiset ja veriarvot. Jos on huono oli, ja päätä särkee, niin paljoa ei ole mitä kaipaa: pimeyttä ja lepoa. Mutta muuten kaikki ajantappoon auttavat asiat on pelkkää plussaa :)

Toivottavasti ystäväsi ja vauva jaksavat sinnitellä! :)

- Helpot vauvannuttu/myssy/tumppu ohjeet ja langat sekä puikot
- Päiväkirja
- Lehtiä, musiikkia, kirjoja
- Mauri Kunnaksen vauvakirjassa on myös odotusaika osio...
- Äänikirjoja?

Nää tuli aluksi mieleen. Mutta en tunne ystävää, kauratyyny voisi olla myös kiva :)

Yhteistyössä