Vinkkejä mehujään tekoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipailen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä syön tällähetkellä pakastelokerossa kohmetettua pilttisosetta. Ei ole kovin hyvää, mutta vie jäätelönhimon kun on kylmää ja hidas syödä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla sekoittaa jugurttia ja pilttiä ja kohmettaa sen.

Mä tykkään kanssa ja kaipailisin vinkkejä! Itse ainakin olen tehnyt seuraavasti:
Itsetehty puolukkatuoremehu (vesi, puolukka, sitruunahappo, sokeri) tiiviste hyvin vähän laimennettuna. Omatekoinen mustaherukkamehu vähän laimennettuna.
Tölkkipersikka ja sokeri soseutettuna, ananasmehua
Soseutetut pakastevadelmat, sokeri ja maustamaton jogurtti
Soseutettu banaani, tuoremehu
Miksei kävisi myös colajuomat tms., mutta niihin pitäisi saada vähän "tiiviimpää" makua. Voisiko olla esim. limu ja soseutettu hedelmä / marjat? Itse vannon kotitekoisten mehujen pakastukseen, niistä saa sopivan tiukan makuisia mehujäihin sopivaksi sopivasti lantraamalla, ja sekaan voi laittaa "roskiksi" hedelmää, marjaa soseena yms.

Mä aattelin joku päivä kokeilla pistää pakkaseen semmosen juoman mitä tulee paljon tehtyä eli maustamatonta jogurttia, banaania ja mansikoita tehosekottimella sekasin ja sit vois heittää pakkaseen. Ei ole kyllä mehujäätä mut uskoisin et on hyvää, ainakin jo toi juomana on tosi hyvää ja meillä tykkää myös lapset, eikä ole edes lisättyä sokeria.

Mä teen paljon jäätelöitä ja sorbetteja itse. Pointti on sorbeteissa ainakin, että makuaine on riittävän tuhtia, ettei tule vetistä.

Käytä 100% soseita - marjoja voi soseuttaa, täysmehuja, hedelmiä voi soseuttaa, jne. Sokeria tai makeutusainetta oman maun mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihania!:
Pystyyköhän niitä yhtiä moussevaahtoja pakastamaan? Tietääkö kukaan?

Kiitos jo näistä vinkeistä!

ap

Mä oon käyttänyt niitä jäätelön raaka-aineena kermavaahdon seurana. Mutta maku on mieto ja ei salli pitkää pakastamista. Eli kivikovana ei maistu erikoiselta. Kahvia ja suklaata lähinnä

Yhteistyössä