Vinkkejä hämähäkkien hävittämiseksi terassilta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ällöttää, ällöttää, ällöttää. En mitään inhoa niin paljon kuin noita hämähäkkejä. Niitä saa edes tallattua, kun ovat niin nopeita :/
Millä ne sais pois?
 
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi hävittää vain jos ällöttää:
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..

Suomessa kyllä on purevia hämähäkkejä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi hävittää vain jos ällöttää:
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..

Onko suomessa purevia ,tappajahirvia?
 
Miks kaikki vetoo aina siihen, että "ei ne hämähäkit tee mitään". Mitä hemmettiä sille voi, jos ne on ÄLLÖTTÄVÄ ja niitä PELKÄÄ ihan hulluna. Ei siinä auta paljoo vaikka hokis hulluna mantraa, että "einepureeinepureeinepure". Jokkut pelkää esim pellejä, ihan hyvin niillekki vois mennä sanoo, että "ei ne pellet mitään tee!", olisko sillä mitää vaikutusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi hävittää vain jos ällöttää:
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..

Suomessa kyllä on purevia hämähäkkejä...

missä? no okei, vaikka vesihämähäkit, mut kuin todennäköistä on että sellasia ap:n terassilla..
sitten ymmärtäisin jos ap:lla olisi vaikka araknofobia, sillehän ei voi mitään. Mut miksi tuhota jotain vain koska itsellä ällöttää? Eikö voisi ottaa toisen lähestymistavan, tutustua vaikka niihin hämyihin niin huomaisi että eipä niistä liiemmin haittaa ole. Minulle veljeni lapsena opetti, ettei hämyt ole vaarallisia, vaikka "vaistomaisesti" niitä ensin pelkäsin. Siksi ihmettelen monien naisihmisten "hämähäkkipelkoa" joka oikeasti vain tuntemattoman pelkoa.
 
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi hävittää vain jos ällöttää:
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..

Onko suomessa purevia ,tappajahirvia?

joka vuosihan hirvien aiheuttamissa (joo näin uutisoidaan, vaikka ihminenhän sitä autoa ajaa) kolareissa kuolee suomalaisia kuin pipoa. Kyllä niitä melkein tappajahirviksi sanotaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi hävittää vain jos ällöttää:
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..

Suomessa kyllä on purevia hämähäkkejä...

missä? no okei, vaikka vesihämähäkit, mut kuin todennäköistä on että sellasia ap:n terassilla..
sitten ymmärtäisin jos ap:lla olisi vaikka araknofobia, sillehän ei voi mitään. Mut miksi tuhota jotain vain koska itsellä ällöttää? Eikö voisi ottaa toisen lähestymistavan, tutustua vaikka niihin hämyihin niin huomaisi että eipä niistä liiemmin haittaa ole. Minulle veljeni lapsena opetti, ettei hämyt ole vaarallisia, vaikka "vaistomaisesti" niitä ensin pelkäsin. Siksi ihmettelen monien naisihmisten "hämähäkkipelkoa" joka oikeasti vain tuntemattoman pelkoa.

Varastohämähäkki (Tegenaria atrica) on huonehämähäkin (Tegenaria domestica) pikkuisen isompi serkku.

Purema voi aiheuttaa lieviä oireita puremakohtaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi hävittää vain jos ällöttää:
sama juttu kuin hirvet, kaatolupia vain enemmän kun häiritsevät IHMISIÄ.. ei ole mietitty miten ihmiset häiritsevät hirviä. No, ot mut joka tapauksessa. Suomessa ei edes ole purevia tai vaarallisia hämähäkkejä. Elä ja anna elää, onpahan pikkulinnuillekin syötävää..

Suomessa kyllä on purevia hämähäkkejä...

missä? no okei, vaikka vesihämähäkit, mut kuin todennäköistä on että sellasia ap:n terassilla..
sitten ymmärtäisin jos ap:lla olisi vaikka araknofobia, sillehän ei voi mitään. Mut miksi tuhota jotain vain koska itsellä ällöttää? Eikö voisi ottaa toisen lähestymistavan, tutustua vaikka niihin hämyihin niin huomaisi että eipä niistä liiemmin haittaa ole. Minulle veljeni lapsena opetti, ettei hämyt ole vaarallisia, vaikka "vaistomaisesti" niitä ensin pelkäsin. Siksi ihmettelen monien naisihmisten "hämähäkkipelkoa" joka oikeasti vain tuntemattoman pelkoa.

En tiiä, onko jotain fobiaa, mutta en todellakaan koskaan mistään hinnasta koskisi hämähäkkiin!! sen tappaminen vaikka kengälläkin on melko hirveää.
Jos hämähäkit haittaa mun elämää mun omassa kodissa/pihalla niin kyllä haluan niistä eroon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)

Kertoisin kyllä, jos omistaisin yhenki hyvän vinkin. Mä tosin oon miettiny, että millä saisin pidettyä ne hämyt ois koko meijän tontilta. :D Ootko mitään kokeillu? Voisko olla apua, jos vaikka joka aamu jollai Raidilla suihkis terassia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)

Kertoisin kyllä, jos omistaisin yhenki hyvän vinkin. Mä tosin oon miettiny, että millä saisin pidettyä ne hämyt ois koko meijän tontilta. :D Ootko mitään kokeillu? Voisko olla apua, jos vaikka joka aamu jollai Raidilla suihkis terassia?

En ole vielä mitään kokeillut. Joku kertoi jostakin just hämähäkkien tappamista varten tehdystä myrkystä, mutta en enää muista nimeä.. Ja ne ällötykset asustaa tuolla terassin alla, niin vaikea myrkyttää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)

Kertoisin kyllä, jos omistaisin yhenki hyvän vinkin. Mä tosin oon miettiny, että millä saisin pidettyä ne hämyt ois koko meijän tontilta. :D Ootko mitään kokeillu? Voisko olla apua, jos vaikka joka aamu jollai Raidilla suihkis terassia?

En ole vielä mitään kokeillut. Joku kertoi jostakin just hämähäkkien tappamista varten tehdystä myrkystä, mutta en enää muista nimeä.. Ja ne ällötykset asustaa tuolla terassin alla, niin vaikea myrkyttää :/

Ei ilmeisesti oo puuterassi? Sieltä lautojen välistähän niitä suihkittua sais. En osaa kyl muuta neuvoo antaa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)

Kertoisin kyllä, jos omistaisin yhenki hyvän vinkin. Mä tosin oon miettiny, että millä saisin pidettyä ne hämyt ois koko meijän tontilta. :D Ootko mitään kokeillu? Voisko olla apua, jos vaikka joka aamu jollai Raidilla suihkis terassia?

En ole vielä mitään kokeillut. Joku kertoi jostakin just hämähäkkien tappamista varten tehdystä myrkystä, mutta en enää muista nimeä.. Ja ne ällötykset asustaa tuolla terassin alla, niin vaikea myrkyttää :/

Ei ilmeisesti oo puuterassi? Sieltä lautojen välistähän niitä suihkittua sais. En osaa kyl muuta neuvoo antaa. :/

On siis puuterassi ja on noi välit.. Mutta nehän ehtii kiivetä mun jalkoja pitkin ja lopulta naamaan ku koitan niitä myrkyttää :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)

Kertoisin kyllä, jos omistaisin yhenki hyvän vinkin. Mä tosin oon miettiny, että millä saisin pidettyä ne hämyt ois koko meijän tontilta. :D Ootko mitään kokeillu? Voisko olla apua, jos vaikka joka aamu jollai Raidilla suihkis terassia?

En ole vielä mitään kokeillut. Joku kertoi jostakin just hämähäkkien tappamista varten tehdystä myrkystä, mutta en enää muista nimeä.. Ja ne ällötykset asustaa tuolla terassin alla, niin vaikea myrkyttää :/

Ei ilmeisesti oo puuterassi? Sieltä lautojen välistähän niitä suihkittua sais. En osaa kyl muuta neuvoo antaa. :/

On siis puuterassi ja on noi välit.. Mutta nehän ehtii kiivetä mun jalkoja pitkin ja lopulta naamaan ku koitan niitä myrkyttää :D :D

Ukko asialle, tai sit terassin reunalta kurottelet. :D Tiiän kyl ton tunteen. Vedän itekki heti ihan paniikkiin, kun hämiksen nään. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän vaikea muuttaa asennetta, ku inhoan niitä yli kaiken! Mutta pitihän se arvata, että näin loma-aikaan täältä ei vinkkejä saa, vaan yläasteikäisten mielipiteitä ;)

Kertoisin kyllä, jos omistaisin yhenki hyvän vinkin. Mä tosin oon miettiny, että millä saisin pidettyä ne hämyt ois koko meijän tontilta. :D Ootko mitään kokeillu? Voisko olla apua, jos vaikka joka aamu jollai Raidilla suihkis terassia?

En ole vielä mitään kokeillut. Joku kertoi jostakin just hämähäkkien tappamista varten tehdystä myrkystä, mutta en enää muista nimeä.. Ja ne ällötykset asustaa tuolla terassin alla, niin vaikea myrkyttää :/

Ei ilmeisesti oo puuterassi? Sieltä lautojen välistähän niitä suihkittua sais. En osaa kyl muuta neuvoo antaa. :/

On siis puuterassi ja on noi välit.. Mutta nehän ehtii kiivetä mun jalkoja pitkin ja lopulta naamaan ku koitan niitä myrkyttää :D :D

Ukko asialle, tai sit terassin reunalta kurottelet. :D Tiiän kyl ton tunteen. Vedän itekki heti ihan paniikkiin, kun hämiksen nään. :/

Joo, sais olla vaikka sata muurahaista mielummin, vaikka en niistäkään tykkää :D mutta pitää vielä googlettaa, jos löytyis joku kunnon myrkky..
 
Etikkavesiseos 1osa etikkaa 2vettä. Suihkepulloon ja suuhkauta muutamista paikoista lautojen välistä terassin alle. Tehoo pari viikkoq.
Toinen kikka sitruunan kuoret, nättiin rasiaan sinne tänne terassille.
 

Yhteistyössä