vinkkejä autolla ajoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
nyt näyttää tilanne siltä,et joudun olosuhteiden pakosta alkaa ajaan autoa...
kortti löytyy,mut mä en vaan voi sietää autolla ajamista ja sit en oo ajanu ku ei oo ollu pakko niin oon alkanu pelkään ajamista :ashamed:

1)auton ajaminen on vastenmielistä
2)mä en hahmota auton kokoa
3)mä en totu auton ajoon (tulee aina oleen ongelmia ylämäissä yms) vaik kuin treenaisin ja se ei hirveesti kohota ajelufiiliksiä :|
(ja tämän siis tiedän siitä et aikanaan ajelin vajaan puol vuotta päivittäin kaupunkiajoo ja muutenkin koska kaikki sano et kokemus kartuttaa varmuutta,mut ei mulla ainakaa puolessa vuodessa tapahtunu mitää,ehkä siit tuli vaan viel enemmänkin pakkopullaa :ashamed: )

sanokaa nyt pliis et jotain on tehtävissä ettei tarvii öitään valvoo siks et panikoi seuraavan päivän autoilua :ashamed:

Eipä kai siihen ole muita vinkkejä kuin se ajaminen. :whistle: Otat oikein ohjelmaasi sen, että sinä ajat joka paikkaan, mies pelkääjän paikalle. Varmasti varmuuden lisääntyessä ajaminenkin rupeaa tuntumaan miellyttävämmältä ja noita hahmotusongelmia on kokeneillakin kuskeilla. ;)

mee illalla "kartsalle" kierteleen ja eilisen keskustelun varoittamana ÄLÄ aja LIIKENNEYMPYRÄSSÄ jota myös kiertoliittymäksi kutsutaan VÄÄRÄÄN SUUNTAAN!

ei vaan harjoittelua ja vauhti taitojen mukaan. hyvin menee.

No varmaan se, että ajat useammin, hiukka poistaa sitä paniikkia, ettei ennakkoon tartte aina ahdistua :hug:
Mutta valitettavasti muuten en osaa auttaa, koska jos se autolla ajo ei ole mieleistä puuhaa, niin ei se siitä välttämättä miksikään muutu.
Mun yks kaveri on kanssa ajanut kortin noin 15v sitten, ja 2 kertaa on sen jälkeen ratissa ollut. Ei vaan kuulema siedä sitä puuhaa, ja pelottaa häntä vietävästi. Toinen oli kanssa useamman vuoden ajamatta kolarin jälkeen, nyt huristaa innoissaan päivittäin, mutta se ei valitettavasti hänestä hyvää kuskia tee, ihan pelottaa olla kyydissä :|

käy ajelemassa jossain mieluisissa paikoissa?
jos jotain maaseutua ym lähettyvillä missä kivoja pikkuteitä tai jokin muu paikka missä ei ole joka paikka täynnä kolmioita,stop-merkkejä ja liikennevaloja =)
Kaunis ilma kun on niin se on rentouttavaa ajella ja kuunnella musiikkia.

sepä se kun se on niin pakkopullaa ja tympeetä ja vastenmieleistä koko ajaminen et voiko se ees kivaks muuttua :ashamed: kun sillon aikanaan ei tapahtunu mitää edistystä,ei pienintäkään,siinä puolessa vuodessa :/ mut pakko se on.... eniten pelottaa talvi ja liukkaat :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
sepä se kun se on niin pakkopullaa ja tympeetä ja vastenmieleistä koko ajaminen et voiko se ees kivaks muuttua :ashamed: kun sillon aikanaan ei tapahtunu mitää edistystä,ei pienintäkään,siinä puolessa vuodessa :/ mut pakko se on.... eniten pelottaa talvi ja liukkaat :x :x

talveen ja liukkaisiin on vielä aikaa... nyt ensin kesän ja syksyn kurvailet ja keräät varmuutta ja sit talvi ei tule niin yllättäen...

Ajat ensin rauhallisia reittejä ja sitten vaan rohkeasti liikenteen mukaan,samat liikennesäännöt kuitenkin kaikille on.Ja kuulemma oikeasti vasta 7 vuotta ajokortin saamisen jälkeen (ilmeisesti sillä olettamuksella että ajaa ns normaalin määrän) on hyvä kuski. ;)

kaiken huippu on et meidän kylällä ei oo kun suoraa baanaa,ei yksiäkään liikenneympyröitä eikä liikennevaloja eikä mitää ruuhakan tapastakaan.. ja paikka minne joudun ajeleen on n.15km päässä ja aivan suoraa tietä,lopussa vasta ehkä puol kilsaa hiekkatietä... ja silti pelkään niin saateristi!! |O

kaiken huippu on et meidän kylällä ei oo kun suoraa baanaa,ei yksiäkään liikenneympyröitä eikä liikennevaloja eikä mitää ruuhakan tapastakaan.. ja paikka minne joudun ajeleen on n.15km päässä ja aivan suoraa tietä,lopussa vasta ehkä puol kilsaa hiekkatietä... ja silti pelkään niin saateristi!! |O

pitäiskö sun mennä harjoitteleen auton käsittelyä esim. hiekkakuopille tms. (autokoulussa me harjoiteltiin hautausmaan parkkipaikalla tai kirkonpihassa) ja saahan sitä muutaman tunnin autokoulustakin ostaa jos haluu.

kokemuksen karttumiseen. Mitä kauemmin olet ajamatta sitä enemmän pelkäät. Ei muutakun auton rattiin vaan ja huristelemaan. Ei kannata heti keskustaan mennä vaan ajele muualla. Tääl Etelä-Suomessa on niin helppoo, kun liikennevalot ohjailee. heh...Tsemppiä.

;)

Hui..missä tuppukylässä sä oikein elät? Onko siel ees elämää??

:D hih...

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
ootko kokeillu ajaa erilaisilla autoilla? pienet autot on helpompia käsitellä ku isot =)

ja itse huomasin sen, että automaattivaihteinen on helpompi ajettava... esim. kaupungissa ei tarvii keskittyä vaihtamiseen vaan voi keskittyä täysillä muun liikenteen ja opasteiden seuraamiseen...

Pelko menee kyllä ohi kun vaan ajaa. Mutta sitä, tuleeko ajamisesta pakkopullan lisäksi muuta, en lupaa mitään. Ainakin mulle ajaminen on edelleen, vuosia kortin saamisen jälkeenkin pakkopullaa ja vastenmielistä. En pelkää ajamista suuressakaan kaupungissa, en vain pidä ajamisesta missään. Se on vaan tylsää ja ahdistavaa. Mielummin menen bussilla kun vain voin, tai kävelen. Pitkänmatkanajon annan miehen hoitaa, ellei väsähdä. Itseasiassa mulla on vaarana että nukahdan rattiin pitkällä matkalla, sillä ajaminen on oikeasti mielestäni niiiiin tylsää. :ashamed:

mun tilanteessa automaatti ei just nyt oo mahdollinen :|
mut jonain päivänä kun on,niin sellanen mulle kiitos :)
noi manuaalit ei oo mua varten ja kaiken muun lisäks mulla on surkee tuuri autojen kanssa,niihin tulee aina jotain kremppaa just sillon kun mä ajan vaik ne krempat vois osua paljon mielummin miehen kohdalle :whistle:
mul on aku ankan tuuri :D

kiitos kaikille tsemppauksista :)

Yhteistyössä