Vinkit Muumimaailmaan vauvan ja taaperon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapp

Vieras
Ollaan eka kerran menossa Naantalin Muumimaailmaan vauvan ja taaperon kanssa.

Saako sinne viedä tuplarattaat? Omia välipaloja? Syödään siellä ruoka ravintolassa, mut esim mehua ja keksejä ajattelin ottaa tuolle uhmaikäiselle.

Olisko muuta mitä olis hyvä tietää tai ottaa huomioon? Meidän uhmiksella on vähän hankalaa tällä hetkellä, joten ajattelin varautua mahdollisimman hyvin :)

Mulla on monta vuotta vastaavasta reissusta. Muistan vain sen tuskan ja hien, kun hellepäivänä kiipesin taaperon kanssa muumitalon rappuja vauva rintarepussa ja eväs/hoitolaukku toisella olalla :( Mut muuten oli kyllä kiva reissu ja tuplat (peräkkäin istuttavat) oli mukana ja toimi kyllä. Mutta tosian nämä kokemukset ovat vuodelta 2009 ja mukana silloin 2-vuotias ja alle puolivuotias. Hauskaa reissua teille!

Tuplilla pääsee kivasti liikkumaan (paitsi tietenkin muumitalossa yms),ne kaikki reitit pääsee kyllä rattailla hyvin. Meillä on ollut aina kaikki eväät matkassa, löytyy paikkoja jossa syödä ne.

Minkä ikäinen teiän uhmis/taapero on? Aattelin vaan.. Itse en ton meiän 2v uhmiksen kanssa jaksais minnekään Muumimaailmaan lähteä ollenkaan. Vaikka tykkäiskin niin ei osaa sellaista itse kaivata ja erikoinen tilanne (jännää,paljon ohjelmaa jne) vaikeuttaa päiväunille rauhoittumista - ja väsymys näkyy uhmiksena..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti. .;30147359:
Minkä ikäinen teiän uhmis/taapero on? Aattelin vaan.. Itse en ton meiän 2v uhmiksen kanssa jaksais minnekään Muumimaailmaan lähteä ollenkaan. Vaikka tykkäiskin niin ei osaa sellaista itse kaivata ja erikoinen tilanne (jännää,paljon ohjelmaa jne) vaikeuttaa päiväunille rauhoittumista - ja väsymys näkyy uhmiksena..

Samaa mieltä tästä asiasta! Jo se jonotus parkkipaikalta muumibussiin aamupäivällä on rankka...

Saa viedä tuplat ja omat eväät. Juotavaa on ihan suositeltavaa ottaa mukaan, näillä ilmoilla sitä tarvitsee paljon. Tuplien kanssa voi tulla ahdasta toisten vaunujen tullessa vastaan 'metsäreiteillä'. Alkuaikoina siellä oli aina yksi ohjattu kiertosuunta, myöhemmin sitten ihmiset ovat kierrelleet kumpaankin suuntaan.

Tungoksessa kannattaa varmaan taapero laittaa kyytiin istumaan, ettei pääse hukkaan kuten meidän keskimmäinen pienenä. Kannattaa myöskin suojautua kunnolla auringolta, siellä käräyttää helposti itsensä ihan huomaamatta, kun mereltä käy vire. Teatterissa on hyvä istua syömässä omia eväitä, tosin sinne myydään poppareita yms.

Muumitalosta tullaan ulos ylimmän kerroksen kautta, aina on väliin vastavirtaan tunkevia tungoksessa. Ylimmässä kerroksessa on ilmastointilaite (tai oli ainakin aikaisemmin), että siellä on viileää verrattuna kuumempiin alakerroksiin verrattuna. Sieltä ylimmästä kerroksesta tulee metalliset kierreportaat alas hillokellariin.

[QUOTE="Jjh";30147305]Mulla on monta vuotta vastaavasta reissusta. Muistan vain sen tuskan ja hien, kun hellepäivänä kiipesin taaperon kanssa muumitalon rappuja vauva rintarepussa ja eväs/hoitolaukku toisella olalla :( Mut muuten oli kyllä kiva reissu ja tuplat (peräkkäin istuttavat) oli mukana ja toimi kyllä. Mutta tosian nämä kokemukset ovat vuodelta 2009 ja mukana silloin 2-vuotias ja alle puolivuotias. Hauskaa reissua teille![/QUOTE]

Mutta onko teitä nyt menossa kaksi aikuista, vai yksin lasten kanssa? Eihän tuollaista tilannetta synny jos on kaksi aikuista. Me oltiin aikoinaan muumimaailmassa 1v ja 3v kanssa ja molemmat vanhemmat. Eväitä mukaan, rattailla sopii kulkemaan. Ja kun me mentiin muumitaloon niin eväs-ja hoitolaukku odotti kyllä rattaissa ihan kiltisti, ei tosiaankaan raahattu niitä mukana. Ja jos aikuisia on kaksi niin voihan siellä talossa käydä vuorotellen. Oikein kiva paikka.

EN lähtisi noin pienten kanssa. Eihän heille itselleen jää edes siitä reissusta käteen mitään. okei, no valokuvia muistoksi, mutta silti.

Meitä on 2 aikuista joten toinen voi hyvin mennä taaperon kanssa noi mihin ei rattailla pääse. Lapsi on 2 v 10 kk joten ajateltiin että tänä vuonna vois ekaa kertaa mennä Muumeja katsomaan, kun Muumit on The Thing. Miten toi parkkipaikalta siirtyminen, kuulostaa karmealta jonottaa johonkin bussiin :-o

Ajoitettiin tää reissu elokuulle maanantaiaamuun, mietittiin että pahin ruuhka olisi ehkä hellittänyt.

Yhteistyössä